مشروح اخبار


» 236تخت بیمارستانی در گچساران و باشت در دست ساخت است



نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: 236 تخت بیمارستانی در قالب سه بیمارستان در شهرستان‌های گچساران و باشت در دست احداث است.


غلامرضا تاجگردون در گفت و گو با راک نیوز افزود: بیمارستان‌های 140 تختخوابی نرگسی و 64 تختخوابی شهدای نفت در شهر دوگنبدان و بیمارستان 32 تختخوابی باشت تا پایان سال بهره برداری کامل می‌شود.

وی ادامه داد: بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی نرگسی شهرستان گچساران در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع با زیربنای ۱۲ هزار و ۹۵ مترمربع در ۶ طبقه از سال ۹۲ آغاز شده و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصد در حال تکمیل است
تاجگردن گفت : برای اجرای و تجهیز این طرح بیش از ۱۰۰میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
236تخت بیمارستانی در گچساران و باشت در دست ساخت است

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عملیات ساخت این بیمارستان که در شش طبقه احداث و ارائه خدمات پزشکی این واحد بزرگ درمانی در سطح استانداردهای تعریف شده وزارت بهداشت و درمان است، تا پایان آبانماه سال جاری به اتمام می رسد.

تاجگردون با بیان اینکه این مرکز درمانی بدلیل برخورداری از بخش های مختلف درمانی از جایگاه خاصی برخوردار است، تصریح کرد: این مرکز درمانی به گونه ای طراحی شده که دربخش زایمان هر اتاق دارای vip برای همراهان و بخش NICU مراقبت ویژه نوزادان نیز در این بیمارستان پیش بینی شده است.

وی در ادامه به روند اجرایی بیمارستان 64 تختخوابی شهدای نفت گچساران اشاره کرد و گفت: عملیات احداث بیمارستان 64 تختخوابی شهدای نفت گچساران  از اوایل سال 87 در سه طبقه و پنج بخش اصلی شامل کلینیکهای تخصصی،‌ بخش های بستری،‌ اورژانس و آزمایشگاه، خدماتی و اداری آغاز شده و در حال حاضر 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
236تخت بیمارستانی در گچساران و باشت در دست ساخت است

تاجگردون همچنین به در دست ساخت بودن بیمارستان 32 تختخوابی باشت اشاره کرد و اظهار کرد: این مرکز درمانی با زیربنای۴ هزار و ۲۵۰ متر مربع در حال اجراست.

وی یادآورشد: عملیات اجرایی این مرکز درمانی از سال ۹۳ با ظرفیت ۳۲ تخت در بخش های مختلف اطفال، زایمان، زنان و جراحی آغاز شده است که در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
236تخت بیمارستانی در گچساران و باشت در دست ساخت است

گفتنی است عملیات اجرایی بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی دوگنبدان و ۳۲ تختی باشت در دولت تدبیر و امید آغاز شد.

وی بیان کرد: همزمان با پایان یافتن این تعداد طرح بهداشتی درمانی، گچساران به قطب درمانی تبدیل خواهد شد.

تاجگردون تأکید کرد که راه اندازی بیمارستان‌های در دست ساخت، نقش ارزنده‌ای در بهبود زیرساخت‌های درمانی این شهرستان‌ها خواهد داشت.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در کشور به ازای هر یکهزار بیمار، ۱.۷ دهم تخت بیمارستانی وجود دارد، افزود:این نرم در شهرستان گچساران به ازای هر یکهزار بیمار، 2،7می باشد و با بهره برداری بیمارستانهای نرگسی،شهدای نفت و باشت این شهرستان ها تا 30سال آینده نیاز به تخت بیمارستانی ندارد.

گفتنی است با بهره برداری بیمارستانهای140 تختخوابی کوی نرگسی،64تختخوابی شهدای شرکت نفت و 32 تختی شهر باشت تعداد تخت های فعال شهرستان های گچساران و باشت به بیش از 490تخت خواهد رسید.

هم اکنون بیمارستان قدیمی شهید رجایی با ۱۶۰ تخت و بیمارستان بی بی حکیمه خاتون(ع) با ۹۶ تخت بیمارستان های فعال شهرستان‌های گچساران وباشت است.

این بیمارستان ها به جمعیت 150 هزار نفری شهرستان‌های گچساران و باشت خدمات درمانی ارائه می‌دهد.



تاریخ انتشار : 6 مرداد 1397, 10:20



» اخبار مرتبط:

  • گچساران به قطب درمان استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل می شود
  • بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از بیمارستان های در حال ساخت گچساران و باشت+تصاویر
  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان 32تختخوابی باشت به 97 درصد رسید
  • پیشرفت ۹۸ درصدی بیمارستان شهید جلیل یاسوج+جزییات
  • تاجگردون: بیمارستان باشت از حیث نوع نقشه و خدمات‌رسانی اولین بیمارستان درکشوراست
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟