مشروح اخبار


» انتقاد شدید مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری از اداره کل کار استان/بی توجهی به حوزه اشتغال شهرستان چرام




به گزارش راک نیوز از چرام، در این جلسه که با حضور فرماندار، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری، مدیرکل کار و رفاه امور اجتماعی، مدیران بانک ها و تعدادی از مدیران و متقاضیان و کارآفرینان برگزار شد به بررسی روند جذب اعتبارات و مشکلات پیش رو در حوزه اشتغال پرداختند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری درنشست کارگروه اشتغال شهرستان چرام با اشاره به مشکلات عدم جذب اعتبارات اشتغالزایی در شهرستان چرام بیان کرد:بیش از 6ماه از عملیاتی بودن این طرح می گذرد و همگرایی لازم بین دستگاه ها وجود ندارد.

وی با انتقاد شدید از عدم پیگیری درست موضوع اشتغال طرح روستایی و عشایری توسط اداره کل کار استان کهگیلویه و بویراحمد گفت :نشست کارگروه اشتغال شهرستان چرام بایستی در سال گذشته برگزار می گردید و عوامل دست اندرکار به خوبی توجیه می شدند.

صمیمی اظهار داشت :شهرستان چرام کمتر از 3درصد تسهیلات ابلاغی خود را تاکنون جذب کرده که لازم است اداره کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی و سایر دستگاه های اجرایی و بانک های عامل به سرعت موارد را بررسی و مشکل متقاضیان را حل نمایند.

وی در این جلسه خطاب به مدیران گفت: تمامی دستگاه های اجرایی لیست متقاضیان و پرونده های اشتغال را به مرکز استان و در دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری بیاورید تا خودم شخصا و با هماهنگی با اداره کل تعاون و کار و رفاه امور اجتماعي استان و سایر دستگاه های اداری مرتبط نسبت   به پیگیری موضوع اقدام نماید.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی دولت محترم برای ایجاد اشتغال بخصوص در حوزه های روستایی و عشایری در نظر گرفته اما متاسفانه در شهرستان چرام به علت مشکلاتی که در بالا ذکر شد و بی توجهی مدیر کارگروه اشتغال استان، کمترین جذب را داشتیم.

بانک های چرام تافته جدا بافته نیستند

در ادامه این نشست بحث اصلی بانک ها مطرح شد که فرماندار شهرستان چرام گفت:بانک ها وظیفه دارند وام های اشتغال زایی را طبق دستورالعمل پرداخت کنند و بانک های چرام تافته جدابافته نیستند.

فتاحی اصل با اشاره به مشکل نبود نظام مهندسی گفت در حوزه وام های جهاد کشاورزی مجوز گرفتیم که پرونده ها در چرام تشکیل و فقط برای امضا نهایی به استان بروند تا کارها بهتر پیش برود.

هادی فتاحی‌اصل در این نشست با بیان اینکه 300 مورد طرح مشاغل خانگی در شهرستان چرام معرفی شده است، اظهار کرد: اعتبار این طرح‌ها 3 میلیارد تومان بوده که تنها 20 مورد با 200 میلیون تومان محقق شده است.

فرماندار چرام عنوان داشت: 13 طرح با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به صندوق توسعه تعاون معرفی شده اما تنها دو مورد با اعتبار 147 میلیون تومان انجام گرفته است.
وی با اشاره به طرح‌های سنتی نیز خاطرنشان کرد: 79 مورد طرح‌های سنتی ما بوده که به جهاد کشاورزی معرفی شده با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 700 میلیون تومان اما اقدامی در این خصوص در استان صورت نگرفته است.

این مسؤول، ادامه داد: جذب و کار برای ما مهم است اما اولویت ما طرح‌هایی با اشتغال واقعی است، همه ما بسیج می‌شویم تا اعتباری جذب شود ولی وام گیرنده اگر اشتغال‌زایی نکند و تسهیلات را صرف کارهای دیگر کند راضی نیستیم و ساده نمی‌گذریم.

وی تصریح کرد: تمام تلاشمان این است که اعتباراتی که جذب می‌شوند عملاً تقسیم کار شده و اشتغال‌زایی صورت گیرد و به صورت ملموس ببینیم که اعتبار در جای خودش قرار گرفته است.

فرماندار چرام، گفت: طرح‌هایی مشاهده می‌شود که چندین بار وام گرفته‌اند و این به عدم توانایی مدیران برمی گردد.


پاداش معاون فرمانداری چرام در نشست کارگروه اشتغال این شهرستان با اشاره به مشکل تامین وثیقه ها بیان کرد:بانک ها در حوزه پرداخت وام هایی اشتغال روستایی وثیقه روستا را قبول نمی کند و متقاضیان وام روستایی نمی توانند سند شهری تهیه کنند.

به گزارش راک نیوز از چرام. در 6ماه گذشته مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان نشستی در خصوص کارگروه اشتغال شهرستان چرام برگزار نکرده و به بیان دیگر هیچ گونه سفری به این شهرستان نداشته است.

یکی از مواردی که موجب پائین بودن جذب اعتبارات اشتغال و همواره موجب انتقاد شهروندان چرامی بوده عدم اداره کار در این شهرستان می باشد.

از دیگر موارد مورد بحث عدم ارتباط مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان چرام مرتبط با اشتغال با رسانه ها و اطلاع رسانی به مردم و جوانان علاقه مند و بیکار می باشد.

در این خصوص لازم است دستگاه های مرتبط با همگرایی و آگاهی از قوانین و بخشنامه ها و همچنین توجه ویژه مدیرکل کار و تاسیس اداره تعاون، کار و رفاه  امور اجتماعی در شهرستان چرام نسبت به رفع مشکلات حوزه اشتغال اهتمام جدی نمایند.



تاریخ انتشار : 6 مرداد 1397, 14:44



» اخبار مرتبط:

  • پایان تیرماه مهلت جذب تسهیلات ایجاد اشتغال روستایی در استان/ نظارت بر تسهیلات اشتغال زایی برای جلوگیری از انحراف
  • 2567 طرح اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در کارا ثبت شد
  • در کارگروه کمیته فنی اشتغال استان مطرح شد: اختصاص 20 میلیارد تومان به اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان
  • طرح اشتغالزای روستایی کهگیلویه و بویراحمد به بانک‌ها معرفی شدند
  • در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مطرح شد: از نارضایتی فرماندار از روند پروژه های حوزه بهداشت و درمان تا شاگرد اولی کهگیلویه در نرخ بیکاری در استان /تصاویر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟