مشروح اخبار


» در کارگروه کمیته فنی اشتغال استان مطرح شد: اختصاص 20 میلیارد تومان به اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان




به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، کارگروه کمیته فنی اشتغال استان صبح امروز شنبه 28بهمن ماه با حضور مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه بویراحمد و دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه و نمایندگان بانک‌های استان در اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با موضوع پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی گردشگری و صنایع دستی برگزارشد.
مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره ظرفیت‌های کهگیلویه بویراحمد در زمینه گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: در این زمینه‌ها به خوبی می‌توان در روستاها شغل ایجاد کرد.
سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست با بیان اینکه دولت اعتبارات خوبی را برای اشتغال‌زایی در روستاها تخصیص داده است، تصریح کرد:20 میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی در حوزه های صنایع دستی و گردشگری تسهیلات اختصاص داده شده است.
وی گفت: از این میزان اعتبار، 10 میلیارد تومان در حوزه صنایع دستی و 10 میلیارد تومان در حوزه گردشگری تسهیلات پرداخت می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این نشست با اشاره به اقدامات خوب دولت تدبیر و امید برای ایجاد اشتغال در روستاها، گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی منوط به ایجاد شغل دائم است.
محمود باقری با بیان اینکه از کل تسهیلات اشتغال‌زایی 10 درصد به حوزه صنایع دستی و 10 درصد به حوزه گردشگری اختصاص داده شده است، تصریح کرد: با این اعتبار می‌توان اشتغال‌زایی خوبی در زمینه‌های بوم‌گردی، واحدهای اقامتی، مجتمع‌های رفاهی و گردشگری و کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کرد.
عضو کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری کهگیلویه بویراحمد گفت: این تسهیلات فقط برای روستائیان نیست و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت هم می‌توانند از این تسهیلات برای ایجاد اشتغال استفاده کنند.
باقری با بیان اینکه هرگونه تسهیلات در حوزه گردشگری و صنایع دستی باید با مجوز اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداخت شود، اظهار کرد: تلاش داریم تا با نظارت مستمر بر تسهیلات پرداخت شده، شغل‌های دائم برای مردم کهگیلویه وبویراحمد ایجاد کنیم.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان نیز در این نشست با بیان اینکه این صندوق آمادگی پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال در روستاها را دارد، گفت: کمیته فنی اشتغال‌زایی استان باید به طرح‌های خرد نگاه ویژه‌ای داشته باشد.
ارسلان حسن‌پور افزود: نباید اجازه دهیم عده‌ای به بهانه ایجاد طرح‌های کلان، تسهیلات اشتغال‌زایی را در جاهای دیگر استفاده کنند.
وی با بیان اینکه طرح‌های خرد اشتغال‌زایی خوبی را در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌کند، تصریح کرد: با راه‌اندازی طرح‌هایی مانند نانوایی چندمنظوره در روستاها هم به اقتصاد روستایی کمک شده و هم اشتغال‌ خوبی ایجاد می‌شود.



تاریخ انتشار : 28 بهمن 1396, 11:09



» اخبار مرتبط:

  • صنایع‌ دستی در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد نقش مهمی در اشتغال‌زایی دارد.
  • 6رشته صنایع دستی در گچساران منسوخ شده است
  • کسب رتبه اول کمیته امداد استان در اجرای طرح های اشتغال زایی در کشور
  • اختصاص 19 فقره تسهیلات به کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی شهرستان کهگیلویه
  • سه اثر صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد مهر اصالت یونسکو گرفت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟