مشروح اخبار


» مدارس کهگیلویه و بویراحمد با کمبود نماز خانه مواجه هستند/نخستین همایش ” نماز کلید بهشت



معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سطح مدارس این استان با کمبود نمازخانه مستقل برای اقامه نماز جماعت مواجه هستیم.


به گزارش راک نیوز سید بهاء الدین ملک حسینی در نخستین همایش ” نماز کلید بهشت” افزود: از  سه هزار و 15 واحد آموزشی در سطح استان، ۲ هزار واحد آموزشی دارای نمازخانه است.
مدارس کهگیلویه و بویراحمد با کمبود نماز خانه مواجه هستند/نخستین همایش ” نماز کلید بهشت

وی ادامه داد: ۳۵۸ مدرسه استان نمازخانه مستقل دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به ضرورت گسترش نمازخانه های مدارس گفت: مدارس این استان به ۲۵۴ نمازخانه جدید نیاز دارند.

وی افزود: با توجه به نبود نماز خانه مستقل در تمام مدارس استان، نماز جماعت در برخی آموزشگاه ها در داخل سالن آموزشگاه ، کتابخانه و یا کارگاه آموزشی برگزار می شود.

ملک حسینی تعداد مدارس تک نفری استان را ۱۵ واحد ذکر کرد و گفت: بیش از سه هزارو ۱۵ واحد آموزشی در این استان وجود دارد که از این تعداد ۷۷۵ مدرسه زیر ۱۰ نفر دانش آموز دارند.

وی اظهار داشت: ۸۰ هزار دانش آموز کهگیلویه و بویراحمد در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در طرح آموزش عملی نماز شرکت کردند.

ملک حسینی تصریح کرد: در این طرح، آموزگاران مدارس طبق برنامه مدون اقدام به آموزش نماز به دانش آموزان کلاس خود کردند به طوری که هم اکنون دانش آموزان در پایه سوم ابتدایی می توانند نماز سه یا چهار رکعتی را بدون اشکال اقامه کنند.

وی گفت: ۲۸۷ امام جماعت روحانی و ۹۵۲ امام جماعت فرهنگی در مدارس این استان نماز ظهر را اقامه می کنند.

وی ابراز کرد: آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی و تعمیق اعتقادات و باورهای دانش آموزان مهمترین رسالتی است که فرهنگیان به آن مبادرت می کنند. ملک حسینی تجهیز و بهسازی نمازخانه های مدارس را از اولویت های آموزش و پرورش برشمرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران هم در این آئین اظهار داشت : طرح نماز کلید بهشت فرصتی ارزشمند برای تبیین معارف نماز در جامعه از طریق سوادآموزان است

سید ظهیرالدین پورالحسینی ادامه داد: این طرح در کنار برنامه‌های آموزشی سواد آموزی با مشارکت بخش سواد آموزی آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح با محتوای کتاب آموزشی نماز کلید بهشت در زمینه مقدمات نماز، اذان، اقامه، قرائت صحیح، آشنایی با احکام وضو، تیمم و غسل برگزار می‌شود.

پورالحسینی اظهار داشت: طرح نماز کلید بهشت از بهترین طرح‌‌های تعمیم و تعمیق فرهنگ نماز بوده که با اهتمام به آن مخاطبان گسترده‌ای را پوشش می‌دهد و طرح‌های خانواده مطهر، نشست‌های پرسش و پاسخ با مشارکت‌های ستاد اقامه نماز و آموزش وپرورش در حال اجرا است.

گفتن است نخستین همایش ” نماز کلید بهشت با شرکت مسئولان آموزش وپرورش، سوادآموزی، ستاد اقامه نماز شهرستان، فرماندار، و آموزش دهندگان سوادآموزی در باشگاه فرهنگیان گچساران برگزار شد.



تاریخ انتشار : 28 مرداد 1397, 10:28



» اخبار مرتبط:

  • 96 درصد مردان کهگیلویه و بویراحمد باسواد هستند
  • تقدیر مدیرکل قرآن،عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از سید ظهیرالدین پورالحسینی
  • شهرستان باشت با کمبود جدی روحانی مواجه است
  • درخشش فرهنگیان گچساران در مسابقات استانی قرآن،عترت و نماز
  • برگزاری مسابقات قرآنی فرهنگیان در کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود