مشروح اخبار


» 96 درصد مردان کهگیلویه و بویراحمد باسواد هستند



مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: 96 درصد مردان استان باسوادند که یک دهم درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.


به گزارش راک نیوز، هادی زارع پور روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع فعالیت‌ های سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: میزان باسوادی افراد 10 تا 49 سال به عنوان جمعیت هدف سوادآموزی در این استان 92.7 درصد بوده که 2 درصد کمتر از میانگین کشوری است.
وی نرخ باسوادی زنان کهگیلویه و بویراحمد را 89.4 درصد اعلام کرد و افزود: این میزان چهار درصد کمتر از میانگین کشوری است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شهرستان‌ گچساران با 96.6 درصد بیشترین و شهرستان کهگیلویه نیز با 88.2 درصد کمترین نرخ باسوادی را در کهگیلویه و بویراحمد دارند.
زارع پور عنوان کرد: امسال چهار هزار و 620 نفر در کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش فعالیت های سوادآموزی قرار گرفتند.
وی ابراز داشت: این تعداد شامل 2 هزار و 500 نفر در دوره سوادآموزی، یک هزار و 100 نفر در دوره انتقال و یک هزار و 20 نفر در دوره تحکیم سواد است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال 740 نفر در قالب 74 حلقه با شرکت در طرح آموزش حلقه ‌های کتابخوانی در دوره تحکیم سواد زیر پوشش قرار گرفتند.
زارع پور اظهار داشت: طرح خواندن با خانواده با پوشش 700 نفر در دوره سوادآموزی و 500 نفر در دوره انتقال با هدف تقویت مهارت خواندن و نوشتن افراد کم سواد در حال اجرا در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزود: 99 درصد فعالیت های سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد به صورت برون سپاری و از طریق هشت مؤسسه و تشکل مردم نهاد و یک درصد مابقی نیز با مشارکت فرهنگیان این استان انجام می‌ شود.
زارع پور بیان کرد: 23 دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بر اساس انعقاد تفاهم نامه با اداره کل آموزش و پرورش این استان در زمینه سوادآموزی همکاری می ‌کنند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 تعداد 34 هزار و 106 نفر از جمعیت هدف سوادآموزی (10 تا 49 سال) در استان بی سواد هستند که از این تعداد 24 هزار و 901 نفر زن و 9 هزار و 205 نفر نیز مرد هستند.
سید حمدالله خواهش نیک اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ نرخ باسوادی رتبه 26 را در کشور دارد.
وی افزود: علاوه بر فعالیت های سوادآموزی برخی مهارت ها نیز به افراد کم سواد و بی سواد کهگیلویه و بویراحمد آموزش داده می ‌شود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در همین راستا هفت مرکز یادگیری محلی ویژه کم سوادان و بی سوادان استان راه اندازی شده و افزون بر 600 نفر نیز در آنها مهارت های زندگی، اجتماعی و حقوق شهروندی را فرا می گیرند.
خواهش نیک عنوان کرد: به زودی نیز یک مرکز یادگیری محلی در زندان مرکزی یاسوج ویژه زندانیان کم سواد و بی سواد راه اندازی می ‌شود.
وی ابراز داشت: امسال افزون بر 53 نفر از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش فعالیت‌ های سوادآموزی قرار گرفتند.
خواهش نیک گفت: امسال نخستین طرح «نماز کلید بهشت» در شهرستان دنا برای سوادآموزان اجرا شد و در هر کلاس آموزش دهندگان به آموزش عملی نماز و احکام برای سوادآموزان پرداختند.
وی اظهار داشت: امسال برای نخستین بار 10 کلاس آموزش رایانه برای سوادآموزان دوره انتقال کهگیلویه و بویراحمد در نقاط مختلف این استان برگزار شد.
خواهش نیک افزود: امسال 2 مسابقه با موضوع شعار سال رهبر معظم انقلاب و پرسش مهر رئیس جمهوری بین سوادآموزان دوره انتقال کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
وی بیان کرد: امسال هشت کارگاه آموزشی نماز با مشارکت ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد در 13 شهرستان و منطقه استان برگزار شد.



تاریخ انتشار : 28 اسفند 1396, 10:14



» اخبار مرتبط:

  • میزان باسوادی در کهگیلویه وبویراحمد به 96 درصد رسید
  • بیش از ۴ هزار نفر از اولیای دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد سواد ندارند‌
  • دوره آموزشی مدیران مجتمع های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • 3 نفر را باسواد کنید 10 میلیون جایزه بگیرید
  • افزایش دستمزد «با سواد کردن هر بیسواد» به ۴۲۰ هزار تومان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟