مشروح اخبار


» شورای ترافیک کهگیلویه زورش به ساماندهی ترمینال نمی‌رسد



ساماندهی ترمینال شماره 2(تجمیع گارارژها) طی چند سال در شورای ترافیک کهگیلویه مطرح می‌شود اما هیچ مصوبه‌ای تاکنون نتوانسته گره‌ای از مشکلات این ترمینال را بگشاید.

به گزارش راک نیوز، شورای ترافیک و حمل و نقل شهرستان ظهر امروز با حضور اعضای این نشست و به ریاست فرماندار در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.

در این نشست که همواره مباحث تکراری و متعدد مطرح و به تصویب می‌رسد بار دیگر موضوعی از قبیل ترمینال شماره 2 که مصوبات مکرر از سال 92 تاکنون نتوانسته گره‌ای از مشکلات آن بگشاید مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

جمع‌آوری گاراژها از تقاطع‌های سطح شهر و انتقال به محوطه داخلی بازارچه تعاون روستایی تدبیری بود که آن موقع اندیشیده و به ترمینال شماره 2 هم نام گرفت اما سال‌هاست گره‌ای ناگشودنی و تکرار مکررات شورای ترافیک و حتی شورای سلامت شده است.

از آن زمان تاکنون در تمامی نشست‌های شورای ترافیک و سلامت موضوع ساماندهی ترمینال شماره 2 مطرح می‌شود، از ابراهیم جعفری فرماندار دولت اصولگرا تا کرامت کریمی و علی پوزش فرمانداران دولت تدبیر و امید با وجود روی کاغذ آوردن مصوبه‌های بی‌شمار زورشان به ساماندهی این ترمینال کوچک نرسید.

جایگاهی که تنها اسم پایانه مسافربری را یدک می‌کشد و از حداقل امکانات برای خدمات‌رسانی به مسافران و رانندگانی که شبانه روز در اینجا رفت و آمد دارند محروم است.

تا امروز از شکل‌گیری مصوبه تجمیع گاراژها در بازارچه تعاون چهار سال و افزون بر 6 ماه می‌گذرد، چهار فرماندار(جعفری،کریمی،پوزش،نیکبخت) تودیع و معارفه شدند اما هنوز که هنوز است در گفتمان مسؤولان طرح می‌شود در صورتجلسات می‌آید به امان خدا رها می‌شود و دوباره و چند باره از نشستی دیگر سردر می‌آورد!

ابراهیم خنجری در تبیین موضوع ترمینال جهت آشنایی فرماندار که برای نخستین بار شورای ترافیک را مدیریت می‌کرد گفت که در زمان فرماندار وقت سال 92 محوطه بازارچه تعاون روستایی به محلی برای تجمیع گاراژهای مسافربری چاروسا، سوق،دیشموک و لنده اختصاص داده شد.

معاون فرماندار کهگیلویه افزود: طی قرارداد پنج ساله این مکان تحت عنوان ترمینال شماره 2 در اختیار گاراژها قرار گرفت و از آن زمان مسافران و مسافربرها انتظار خدمات‌رسانی دارند.

خنجری گفت: با فشار به تعاون روستایی به عنوان مالک جایگاه و تمدید قرارداد این ترمینال همچنان در این محل مستقر است.

مصباح رئیس تعاون روستایی کهگیلویه هم با اشاره به بدهی بانکی این اداره مشکل نقدینگی برای تسویه بدهکاری تصریح کرد: یک راه تأمین مالی فروش زمین (ترمینال) است.

مصباح گفت: طی سال‌های گذشته قراردادی با مبلغ جزئی منعقد شده و زمینی در بهترین موقعیت مکانی شهر به گاراژها اختصاص داده شده بارها قول جابجایی دادند اما با وجود اتمام قرارداد هنوز در بلاتکلیفی است.

سید حجت تقوی معاون شهردار در این نشست گفت: مصوبات بسیاری در راستای ساماندهی ترمینال تاکنون روی کاغذ امده اما عملیاتی نشده است.

تقوی افزود: در آخرین مصوبه مقرر شده بود شهرداران قیر مورد نیاز برای آسفالت محوطه ترمینال را تأمین کنند ولی هیچ کدام اقدامی نکردند.

وی گفت: شهرداری ملکی برای احداث ترمینال در اختیار ندارد.

ساماندهی این ترمینال بار دیگر در حد حرف و وعده‌های بی‌عمل در شورای ترافیک مطرح شد و قطعا در نشست‌های آتی هم بخشی از وقت اعضای جلسه را خواهد گرفت.



تاریخ انتشار : 18 شهریور 1397, 10:39



» اخبار مرتبط:

  • کدام هواپیمایی درکدام ترمینال؟
  • کدام هواپیمایی درکدام ترمینال؟
  • تقدیر ویژه فرماندار کهگیلویه از مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در جلسه ی شورای ترافیک
  • استاندارفارس: وضعیت کنونی ترمینال خارجی فرودگاه شیراز افتضاح است!
  • چنانچه شاهد تداخل در روند پروازی باشیم به سرعت اطلاع‌رسانی خواهد شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟