مشروح اخبار


» عملیات ضخامت سنجی 16 هزار نقطه از خطوط لوله نفت و گاز گچساران صورت گرفت



مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات در شش ماه نخست امسال،بیش از 16 هزار نقطه از مجموع خطوط لوله و مخازن تاسیسات را ضخامت سنجی کرده است.


به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران؛ هوشنگ صیدالی افزود: از آنجایی که وجود نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه یک سازمان مورد توجه است، پرسنل اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات از زیر مجموعه مدیریت فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با آگاهی از اهمیت نقش و جایگاه خود در سازمان شرکت، با دقت تمام ضمن آشنایی به فنون پیشرفته روز در زمینه بازرسی فنی، بازرسی و حفاظت فنی از تجهیزات و تاسیسات شرکت را بعنوان مهترین دارایی های فیزیکی سازمان بعهده دارند.






 





وی ادامه داد: در این شرکت وجود ده ها کارخانه، تأسیسات و هزاران کیلومتر انواع خطوط لوله جریانی نفت و گاز و گستردگی و صعب العبور بودن منطقه اهمیت کار کارکنان این شرکت را به خوبی نشان می دهد.

صیدالی خاطرنشان کرد: کار بازدید و بازرسی های دوره ای طبق روال معمول در حال اجراست که از مهم ترین آنها می توان به حدود ۳۶۰ مورد نظارت بر تعمیرات اساسی تجهیزات ایستگاه های تقویت فشار گاز شماره-۱ و ۲ گچساران، کارخانجات نمک زدایی گچساران-۲ و بینک و تفکیک گرهای سرچاهی و بیش از ۱۱۰۰ مورد بازرسی های کارشناسی بر حسب درخواست ادارات عملیاتی شرکت اشاره نمود که مانع بروز نشتی های احتمالی گردید

وی در ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از مهم ترین پروژه های اجرایی که در دستور کار مدیریت فنی قرار گرفته بود بررسی وضعیت خوردگی و نظارت بر ایمن سازی خطوط لوله ورودی و خروجی مجتمع گاز و گاز مایع-۹۰۰ و بخشی از خطوط لوله درون تلمبه خانه حیاتی گوره بود که با بررسی های صورت گرفته از خطوط لوله مذکور، کار تعمیرات و ایمن سازی آنها به شکل مطلوب اجرایی شد .

مدیرعامل شرکت تمیزکاری و رنگ آمیزی تأسیسات نفت و گاز را اقدامی مهم در راستای زیباسازی و جلوگیری از بروز خوردگی دانست و گفت نظارت بر تمیزکاری و رنگ آمیزی تلمبه خانه گوره ، واحد بهره برداری بی بی حکیمه-۱ و گچساران این کار نیز بخشی ازفعالیت های این اداره می باشد که قابل تقدیر است.

صیدالی به نقش اینگونه بازرسی ها اشاره کرد و یادآور شد: نقش بازرسی ها و نظارت مستمر بر سیستم های پایش و کنترل خوردگی شامل ضخامت سنجی ادوات و تأسیسات ، مهمترین اقدام باز دارنده در بروز نشتی ، رخداد حوادث و وقوع خسارات جانی و مالی است که نیروهای این اداره در حوزه گسترده ی عملیاتی این شرکت با کنترل حدود ۱۶هزار نقطه مستعد خوردگی به روش ضخامت سنجی و التراسونیک در شرایط سخت منطقه انجام دادند

به گزارش راک نیوز؛ شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دارای 10 واحد بهره برداری، 10 واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از 6 هزار و 700 کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های تابعه مناطق نفت خیز جنوب است.

میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است، که در محدوده شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله 220 کیلومتری از جنوب شرقی اهواز قرار دارد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.

* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال راک نیوز در تلگرام به نشانی @RAAKNEWS همراه شوید. 



تاریخ انتشار : 14 مهر 1397, 07:13



» اخبار مرتبط:

  • رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران: شناسایی نقاط مستعد خوردگی تاسیسات نفتی را ایمن می کند
  • تولید نفت گچساران به 620 هزار بشکه در روز رسید
  • مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران خبر داد؛تولید روزانه نفت گچساران به620 هزار بشکه رسید
  • حادثه حین کار باعث مرگ یک کارگر در تاسیسات نفتی گوره گچساران شد
  • فوت یک کارگر در شرکت نفت گچساران/جزئیات
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟