مشروح اخبار


» بی خبری محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد از مرگ یک قلاده پلنگ!/ مدیرکل های وارداتی که جغرافیای استان را نمی شناسند




از روز گذشه خبری مبنی برکشف  یک قلاده پلنگ که به تازگی جان باخته در فضای مجازی در استان خوزستان و شهرستان بهبهان منتشر گردید که واکنش رئیس محیط زیست این شهرستان را به همراه داشت.
به گزارش خبرنگار راک نیوز از بهبهان ؛ فرخ شیرعلی در واکنش به خبر کشف یک قلاده پلنگ فوت شده در منطقه حفاظت شده بهبهان گفت : محل کشف جسد این پلنگ در استان کهگیلویه وبویراحمد می باشد و در محدوه منطقه حفاظت شده بهبهان نبوده است.
رئیس محیط زیست بهبهان در تشریح این خبرگفت : لاشه کشف شده مربوط به یک توله پلنگ حدودا چهارماهه است که برای آب خوردن به کنار رودخانه درنزدیکی سد آریو برزن آمده اما درهنگام برگشت احتمالا بدلیل وحشت از چیزی به تونل کوچکی که در ان مقداری آهن آلات بوده پناه برده و متاسفانه براثر وحشت یا گیر کردن درمیان آهن آلان همان جا محبوس و جان داده است.
به گزارش خبرنگار راک نیوز ؛ مردادماه امسال رئیس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفته بود: پس از 6 سال مشاهده ردپا از 2 قلاده پلنگ نر و ماده در منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه عکسبرداری شده است.
اکنون دور از ذهن نیست اگر این توله پلنگ مربوط به همان قلاده هایی باشد که ماه ها پیش با افتخار از ثبت تصاویری از آنها درمنطقه حفاظت شده خائیز در کهگیلویه حرف زده می شد .
بهرحال علاوه بر تاسف از مرگ چنین گونه های نادری در مناطق حفاظت شده ، تاسف بار تر عدم اطلاع رسانی و یا حتی مطلع شدن مسئولان محیط زیست استان کهگیلویه بویراحمد در این مورد می باشد.
باید پذیرفت آگاهی و اشراف بر جغرافیای محدوده مدیریتی وپتانسیل های آن یکی از اصولی است که در موفقیت یا عدم موفقیت مدیران تاثیر گذار می باشد اما در محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد حضور یک مدیرکل غیر بومی که به جغرافیای استان اشراف و آگاهی کامل ندارد باعث می گردد که در قبال چنین اتفاقی فقط تا این لحظه دست کم سکوت نمایند



تاریخ انتشار : 25 مهر 1397, 03:47



» اخبار مرتبط:

  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در پارک ملی دنا ی کهگیلویه وبویراحمد
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در کوه نور چرام
  • نجات ماده پلنگ مصدوم در مسیر جاده دیل به گچساران
  • يک قلاده پلنگ در برخورد با خوروي عبوري تلف شد
  • افزايش جمعيت پلنگ ايراني در كهگيلويه و بويراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟