مشروح اخبار


» افزايش جمعيت پلنگ ايراني در كهگيلويه و بويراحمد



معاون محیط طبیعی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به آخرین آمار به دست آمده در مناطق حفاظت شده استان 48 قلاده پلنگ ایرانی وجود دارد. آقای خدارحمی افزود : این تعداد در سالهای گذشته حدود 40 قلاده بود که بر اساس اخرین سرشماری اکنون به 48 قلاده افزایش یافت .

به گزارش راک نیوز ،معاون محیط طبیعی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به آخرین آمار به دست آمده در مناطق حفاظت شده استان 48 قلاده پلنگ ایرانی وجود دارد. آقای خدارحمی افزود : این تعداد در سالهای گذشته حدود 40 قلاده بود که بر اساس اخرین سرشماری اکنون به 48 قلاده افزایش یافت .

او گفت : این در حالیست که این گونه جانوری در سایر نقاط کشور در حال کاهش و انقراض است و این گونه پلنگ مختص به محیطی خاص نیست اما قدرت سازگاری بالای این موجود موجب می شود که خارج از منطقه حفاظتی نیز دیده شود. معاون محیط طبیعی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود : مناطق حفاظت شده در استان شامل منطقه حفاظت شده دنا ، خائیز، سرخ ، خامین گچساران ، دیلگ ، سولک و سیوک است و در کل 250 هزار و 405 هکتار ‌، منطقه تحت مدیریت در استان وجود دارد. نسبت مناطق حفاظت شده کل استان 9ممیز 2 دهم درصد و نسبت استان به کشور 10 ممیز 6 درصد است. هم اکنون 222 گونه جانوری و 2000 گونه گیاهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ازاین تعداد 45 گونه گیاهی خاص موبوط به منطقه دنا است



تاریخ انتشار : 29 فروردین 1391, 23:33



» اخبار مرتبط:

  • نجات ماده پلنگ مصدوم در مسیر جاده دیل به گچساران
  • موضوع شكار یك راس گوزن زرد درحال پیگیری است
  • تلاش برای نجات پلنگ مصدوم در تصادف گچساران بی نتیجه ماند
  • وقتی دخل وخرج با هم نخواند،گوزن زرد دنا باید به کرمانشاه برود
  • شکار غير مجاز يک راس کل وحشي در منطقه حفاظت شده خائيز
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟