مشروح اخبار


» موضوع شكار یك راس گوزن زرد درحال پیگیری است



وی با بیان اینكه یك تعرض جزیی نمی تواند خدمات گسترده محیط زیست را زیر سووال ببرد، گفت: امنیت در مناطق حفاظت شده بویژه دنا و خائیز كه به كلكسیونی از گونه های ارزشمند گیاهی، جنگلی و جانوری تبدیل شده است، برقرار است.

 به گزارش راک نیوز  ،مدیركل حفاظت محیط زیست كهگیلویه وبویراحمدافزود: براساس اطلاعات موجود شكارچیان غیرمجاز با سوء استفاده از تاریكی شب اقدام به شكار یك راس گوزن زرد در منطقه آب سیاه دنا كرده اند كه این مساله ازطریق مراجع ذی ربط درحال پیگیری است.

مدیركل حفاظت محیط زیست كهگیلویه وبویراحمد وبویراحمد گفت: جمعیت حیات وحش مناطق حفاظت شده در این استان ازجمله 'دنا 'و 'خائیز' براساس طرح سرشماری زمستان 90 با نظارت كارشناسان محیط زیست بوشهر و خوزستان نسبت به سال 89 به رشد 28درصدی رسیده است.

وی با بیان اینكه یك تعرض جزیی نمی تواند خدمات گسترده محیط زیست را زیر سووال ببرد، گفت: امنیت در مناطق حفاظت شده بویژه دنا و خائیز كه به كلكسیونی از گونه های ارزشمند گیاهی، جنگلی و جانوری تبدیل شده است، برقرار است.

پورشیرزاد با متناقض خواندن برخی آمارها از سرشماری حیات وحش در برخی رسانه ها گفت: حفاظت محیط زیست از سال های گذشته تاكنون با تعداد زیادی از شكارچیان شرورتوانسته برخورد كند و در این زمینه با فرهنگ سازی برخی 'تقابل ها' را به 'تعامل' تبدیل كرده است.

وی تصریح كرد: اداره كل حفاظت محیط زیست با همكاری دولت و پرداخت پاداش های مناسب توانسته در زمینه انگیزه ساری در محیط بانان و حراست از مناطق حفاظت شده به توفقیقات خوبی دست یابد كه رشد 28درصدی گونه های حیات وحش در سال 90بیانگر این وضعیت است.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان كهگیلویه و بویراحمد گفت: اینكه جمعیت آرام و پرشمار گونه های نادر كل و بز در كنار سكونت گاههای انسانی و كنار جاده كوه 'گل' چشم هر رهگذر و بیننده ای را به خود خیره می كند، بیانگر وجودامنیت ،احساس امنیت و تلاش محیط بانان گمنام و پرتلاش محیط زیست است.

وی با اظهار تاسف از وقوع برخی اتقاقات ناگوار به بدلیل برخی بی تدبیری ها در گذشته كه منجر به جان باختن برخی از هموطنان این مرز وبوم شد، افزود: تقبیح فرهنگ شكار و ترویج فرهنگ حفاظت همگانی از محیط زیست از برنامه های این سازمان است



تاریخ انتشار : 10 اردیبهشت 1391, 21:26



» اخبار مرتبط:

  • وقتی دخل وخرج با هم نخواند،گوزن زرد دنا باید به کرمانشاه برود
  • تقدیر از چوپانی که اسلحه داشت اما به پلنگ شلیک نکرد
  • اولین دوربین مداربسته ی دید در شب در 'پارك ملی دنا' نصب شد
  • افزايش جمعيت پلنگ ايراني در كهگيلويه و بويراحمد
  • نجات ماده پلنگ مصدوم در مسیر جاده دیل به گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟