مشروح اخبار


» وقتی دخل وخرج با هم نخواند،گوزن زرد دنا باید به کرمانشاه برود



طبق دستور کارشناسی سازمان مرکزی حفاظت محیط زیست، دو راس گوزن زرد جنس نر از منطقه حفاظت شده آب سپاه دنا به استان کرمانشاه انتقال داده شد.

 راک نیوز : مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از انتقال دو راس گوزن زرد منطقه حفاظت شده آب سپاه دنا به استان کرمانشاه خبرداد.

عطاء پورشیرزاد «در گفتگو با ایلنا در یاسوج گفت: طبق دستور کار‌شناسی سازمان مرکزی حفاظت محیط زیست، دو راس گوزن زرد جنس نر از منطقه حفاظت شده آب سپاه دنا به استان کرمانشاه انتقال داده شد.

وی نامناسب بودن ترکیب جنسی گوزن زرد در منطقه حفاظت شده آب سپاه دنا را مهم‌ترین دلیل انتقال این دوراس به استان کرمانشاه عنوان و اظهارداشت: تصمیم انتقال از سوی کار‌شناسان سازمان مرکزی اتخاذ شده است.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: به میزان هزینه‌ای که در منطقه حفاظت شده آب سپاه دنا برای تکثیر گوزن زرد صورت گرفته متاسفانه شاهد درآمد یا بازگشت هزینه‌ها نبوده‌ایم.

پورشیرزاد، تعداد گوزن‌های جنس نر در منطقه حفاظت شده آب سپاه دنا را بیشتر از جنس ماده برشمرد و خاطرنشان کرد: تعداد کنونی گوزن زرد در این منطقه با انتقال دو راس جدید به استان کرمانشاه ۱۴ راس است.

وی گفت: ماندن یا نماندن سایر گوزن‌های زرد در این منطقه بستگی به تصمیم نظر کار‌شناسان سازمان مرکزی دارد اگرچه هنوز تعدادی در منطقه حفاظت شده دنا داریم.



تاریخ انتشار : 22 تیر 1391, 20:21



» اخبار مرتبط:

  • موضوع شكار یك راس گوزن زرد درحال پیگیری است
  • افزايش جمعيت پلنگ ايراني در كهگيلويه و بويراحمد
  • نجات ماده پلنگ مصدوم در مسیر جاده دیل به گچساران
  • اولین دوربین مداربسته ی دید در شب در 'پارك ملی دنا' نصب شد
  • "خامی"در آتش سوخت /نگرانی از گسترش حریق
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟