مشروح اخبار


» اولین دوربین مداربسته ی دید در شب در 'پارك ملی دنا' نصب شد



  عطا پورشیرزاد' در آیین بهره برداری از این دوربین هوشمند در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوربین با زوم بالا و چرخش 360درجه ای تا شعاع چهاركیلومتر را با كیفیت بالا پوشش می دهد.

وی به لزوم دیدبانی هوشمند از مناطق حفاظت شده اشاره كرد و گفت: این دوربین با رصد وثبت تصویر هر جنبده ای پوشش امنیتی بخش وسیعی از وسعت منطقه دنا را فراهم كرده است.

پورشیرزاد هزینه تامین ونصب این دوربین را 600 میلیون ریال اعلام كرد وگفت: این دوربین باقابلیت بالای ثبت وضبط تصاویر در مدت زمان طولانی در یكی از پاسگاههای شكاربانی پارك ملی دنا نصب شده است.

نماینده مردم بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناكارآمدی شیوه های سنتی حفظ محیط زیست گفت: بهره گیری از سیستم های مدرن و هوشمند برای حفاظت از مناطق حفاظت شده و پارك ملی دنا یك ضرورت است.

'غلام محمد زارع ' حفاظت از محیط زیست را یك وظیفه ملی و همگانی دانست و افزود: امروزه باید به لحاظ نقش و اهمیت محیط زیست و لزوم صیانت از گونه های نادر گیاهی وجانوری هر كدام از آحاد جامعه باید یك محیط بان باشند.

وی به موقعیت بی نظیر پارك ملی دنا اشاره كرد وگفت: حمایت از اداره كل محیط زیست و محیط بانان این پارك ملی برای صیانت از این زیستگاه ملی وظیفه ای بین بخشی است.

نماینده مردم بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی افزایش جمعیت گونه های حیات وحش دنا را یاد آور شد و از زحمات مسوولان و محیط بانان این استان قدردانی كرد.

پارك ملی دنا به عنوان یكی از نقاط زیستگاهی بین المللی 'زیستكره 'حدود 100هزار هكتار وسعت دارد.




تاریخ انتشار : 26 تیر 1391, 02:21



» اخبار مرتبط:

  • موضوع شكار یك راس گوزن زرد درحال پیگیری است
  • درگیری محیط بانان و شکارچیان در ارتفاعات4000متری دنا
  • وقتی دخل وخرج با هم نخواند،گوزن زرد دنا باید به کرمانشاه برود
  • بررسی حکم اعدام محیط‌بان دنا در فراکسیون محیط‌زیست مجلس
  • دستگیری یکی از شکارچیان متخلف پارک ملی دنا
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟