مشروح اخبار


» بررسی حکم اعدام محیط‌بان دنا در فراکسیون محیط‌زیست مجلس



موضوع محکومیت محیط‌بان دنا در نشست آتی فراکسیون محیط زیست مجلس مطرح می‌شودو فراکسیون مسیر طی شدن پرونده این محیط‌بان را بررسی می‌کند تا راهی برای کمک به این فرد پیدا کنند.
درهمین زمینه...

موضوع محکومیت محیط‌بان دنا در نشست آتی فراکسیون محیط زیست مجلس مطرح می‌شودو فراکسیون مسیر طی شدن پرونده این محیط‌بان را بررسی می‌کند تا راهی برای کمک به این فرد پیدا کنند. altبه گزارش راک نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ،مهرداد بائوج‌لاهوتی نماینده مردم لنگرود، در واکنش به  محکومیت محیط‌بان دنا به اعدام، گفت: به‌طور حتم فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس در جهت احقاح حق محیط بانان دنا تلاش می‌کند.
نامبرده با بیان اینکه شرایط کنونی محیط‌بانان، لزوم افزایش حمایت از این افراد را ضرورت می‌بخشد، افزود: مشکلات محیط‌ بانان باید در چارچوب قانون حل شود، از این‌رو تا زمانی که قانون در این زمینه تدوین نشود، مرجع قضایی مسیر قانونی خودش را ادامه می‌دهد.
وی با یادآوری تدوین لایحه حمایت از محیط‌بانان در مجلس هشتم، تصریح کرد‌: متأسفانه هم‌اکنون این لایحه در کمیسیون قضایی و حقوقی مسکوت مانده است، بنابراین نمایندگان باید هر چه سریع‌تر این لایحه را بار دیگر به جریان بیاندازند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، نقش سازمان حفاظت محیط زیست را در احقاق حقوق محیط بانان پررنگ خواند و گفت: این سازمان باید از افراد حقوقی و با تجربه خود برای تبرئه این افراد استفاده کند، تا این اقدام موجب افزایش اعتماد به نفس محیط بانان در هنگام انجام وظیفه باشد.
عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس، با تأکید بر اینکه حفاظت از محیط‌زیست یکی از محورهای توسعه پایدار در کشور است، گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار، مسائل اقلیمی و زیست محیطی اهمیت فزاینده‌ای دارد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه موضوع محکومیت محیط‌بان دنا در نشست آتی فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس مطرح می‌شود، تصریح کرد: به طور حتم اعضای این فراکسیون مسیر طی شدن پرونده این محیط ‌بان را بررسی می‌کند تا راهی برای کمک به این فرد پیدا کنند.
اسعد تقی زاده محیط بان اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد معروف به محیط بان دنا به همراه چهار محیط بان در شهریور 1386 طی درگیری با پنج شکارچی غیرمجاز از سلاح خود استفاده کردند، حکم اعدام وی تاکنون چندین بار در استان نقض و تأیید شده است که در آخرین اخبار اعلام شد حکم اعدام از سوی دیوان عالی کشور تأیید شده است.



تاریخ انتشار : 28 بهمن 1391, 16:30



» اخبار مرتبط:

  • حکم اعدام محیط بان دنا قطعی شد
  • اولین دوربین مداربسته ی دید در شب در 'پارك ملی دنا' نصب شد
  • تازه ترین اظهارنظر معاون رئیس جمهور در مورد حکم اعدام محیط بان دنا
  • اتاق فکر مشترک صدا و سیما و محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تشکیل می‌شود
  • درگیری محیط بانان و شکارچیان در ارتفاعات4000متری دنا
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟