مشروح اخبار


» شورای روابط خارجی استان بوشهر تشکیل می‌شود



راک نیوز : فریدون حسنوند یکشنبه‌شب در آئین تودیع و معارفه روسای دفتر وزارت خارجه در بوشهر اظهار داشت: با تشکیل ستاد سرمایه‌گذاری در استان بوشهر یکی از اهداف مهمی که در استان دنبال می‌کنیم، جذب سرمایه‌گذارن با بهره‌گیری از بوشهری‌های خارج از کشور است.

وی به نقش مهم وزارت خارجه برای تکمیل اطلاعات بوشهری‌های مقیم خارج از کشور اشاره کرد و ادامه داد: آمادگی کاملی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی داریم و آماده حمایت از آنها در بوشهر هستیم.

استاندار بوشهر توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه را از اولویت‌های استان بوشهر عنوان کرد و افزود: فعالیت کنسولگری‌های کشورهای مختلف در بوشهر در تحول فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی، تجاری بوشهر با دیگر کشورها نقش مهمی خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم یافتن راه‌ها مناسب برای ایجاد روابط با دیگر کشورها، اضافه کرد: تشابهات استان بوشهر با دیگر کشورها می‌تواند در برقراری ارتباط بهتر و سازنده‌تر با آن کشورها نقش بسیار مهمی داشته باشد.

حسنوند از تشکیل شورای روابط خارجی استان بوشهر از هفته آینده خبر داد و خاطرنشان ساخت: با تشکیل این شورا برنامه‌های خود برای ارتباط با دیگر کشورها را به طور کارشناسی دنبال خواهیم کرد تا بتوانیم به نتایج مطلوب دست یابیم.

وی در ادامه به پیگیری‌های صورت گرفته برای انجام  پرواز‌هایی به مسکو، عراق و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره کرد و بیان داشت: برقراری پروازها به کشورهای مختلف خارجی یکی از راه‌های بین المللی شدن بوشهر است.

استاندار بوشهر از آمادگی و پشتیبانی استانداری بوشهر برای برگزاری همایش‌های اختصاصی با محوریت وزارت امور خارجه در بوشهر خبر داد و اظهار داشت: هدف و شعار ما بین‌المللی شدن بوشهر است و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم.

آزادی 60 صیاد بوشهری در کشورهای همسایه  

رئیس سابق دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در بوشهر نیز در این آئین با اشاره به برخی تلاش‌های صورت گرفته توسط این دفتر، اظهار داشت: زمینه آزادی 60 صیادی که به دلیل صیادی در آب‌های کشورهای همسایه زندانی شده بودند را طی سال گذشته فراهم ساختیم.

محمد قبادی‌راد استان بوشهر را از برترین استان‌های کشور در زمینه صدور روادید دانست و اضافه کرد: از نیمه سال89 تاکنون پنج هزار ویزای فرودگاهی در این استان صادر شده است.

وی به تلاش‌های صورت گرفته برای معرفی ظرفیت‌های استان بوشهر در وزارت خارجه و نمایندگی‌های خارج از کشور اشاره کرد و افزود: سفرای کشورهای عضو اکو و کشورهای آمریکای لا‌تین، سفیر ژاپن و رئیس جمهوری خودمختار تاتارستان سال گذشته به بوشهر سفر کردند.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین سند چشم انداز روابط خارجی استان بوشهر با نگاه به سابقه تاریخی این استان، خاطرنشان ساخت: طرح تشکیل شورای روابط خارجی استان بوشهر را تهیه کردیم که باید با حمایت استاندار و مسئولان استان بوشهر دنبال شود.  

در این آئین از خدمات محمد قبادی راد قدردانی و علیرضا محمودی به عنوان رئیس جدید دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در بوشهر منصوب شد.

پیش از این نیز در آئینی در عسلویه از تلاش‌های محمد قبادی‌راد مسئول پیشین دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در عسلویه قدرانی شد و محمودی از اعضای فعال دبیرخانه برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهدها به عنوان مسئول جدید این دفتر معرفی شد.





تاریخ انتشار : 10 مهر 1391, 10:35



» اخبار مرتبط:

  • ائمه جمعه دخالتی در عزل و نصب‌های بوشهر نداشته‌اند
  • با حکم وزیر کشور؛ شهردار بوشهر منصوب شد
  • 5 مدیر و مشاور جدید در استانداری بوشهر معرفی شدند
  • طی مراسمی: فرماندار جدید بوشهر معارفه شد
  • اختصاصی/ گزینه نهایی استانداری بوشهر به وزارت کشور معرفی شد
  • » اشتراک گزاری خبر



    نظرشما در مورد سیستم؟