مشروح اخبار


» شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده استان آغاز شد



مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از آغاز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع گرمسیری استان خبر داد.

به گزارش راک نیوز ، محسن جعفری نژاد بسطامی افزود: با بهبود شرایط جوی، به مدت سه روز ۴۰ محیط بان و کارشناس در قالب و پوشش ۲۷ اکیپ حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکارممنوع گرمسیری استان را شمارش می کنند.

جعفری نژاد بسطامی با بیان اینکه این سرشماری از امروز آغاز شده است، تصریح کرد: هر ساله به منظور اطلاع از وضعیت جمعیتی گونه های مهم حیات وحش، روند افزایشی یا کاهشی آن ها در تمام مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع محیط زیست استان در حوزه گرمسیری، کار شمارش حیات وحش انجام می شود.

جعفری نژاد بسطامی گفت: امسال نیز بر اساس برنامه ریزی انجام شده، با حضور ۴۰ نیرو و طی ۳ روز، شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده خائیز و سرخ، خامین، دیل، سولک و منطقه شکار ممنوع لار، ماغر، حاتم و تلرش عملیاتی می شود.

مدیرکل محیط زیست استان از جمله اهداف اصلی این سرشماری ها را تخمین جمعیت کل و بز در مناطق مختلف حفاظت شده و شکار ممنوع عنوان کرد و بیان داشت: همچنین اطلاعات مشاهده ای سایر گونه ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم های سرشماری نیز ثبت می شود، اما در این سرشماری که به روش مشاهده مستقیم انجام می شود، وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه ای نیز مورد پایش و بررسی قرار می گیرد.

جعفری نژاد بسطامی با اشاره به همراهی تشکل های مردم نهاد در این سرشماری، خاطرنشان کرد: در این سرشماری، همراهی نیروهای محیط زیست توسط اساتیدی از دانشگاه، تشکل های محیط زیستی مردم نهاد، ناظرینی از خوزستان، همیاران افتخاری و معتمدین محیط زیستی را خواهیم داشت.

جعفری نژاد بسطامی گفت: با تحقق آمار برداری، اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود مشخص شده و با توجه به اهمیت حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی شهرستان، با تبادل نظر در راستای چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی، برنامه ریزی لازم برای رفع موانع و تحقق توسعه اهداف عملیاتی خواهد شد.



تاریخ انتشار : 26 آبان 1397, 13:41



» اخبار مرتبط:

  • گونه‌های جانوری در مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد شمارش می‌شوند
  • آغاز شمارش حیات وحش پارک ملی دنا
  • آغاز شمارش سالانه حیات وحش و منطقه حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد
  • موضوع شكار یك راس گوزن زرد درحال پیگیری است
  • » اشتراک گزاری خبر



    نظرشما در مورد سیستم؟