مشروح اخبار


» در کارخانه قند یاسوج ۴ پنج نفر را به ‌عنوان نگهبان استخدام کرده اند که بگویند ما کارآفرینی کرده ایم/نشست خصوصی با کسی نخواهم داشت/سراغ بانک ها خواهیم رفت



نشست جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مزارعی رئیس‌کل دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش راک نیوز از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه وبویراحمد، حجت الاسلام والمسلمین مزارعی در این نشست که دادستان مرکز استان، معاونین دادگستری، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب مرکزاستان، بازرس کل استان و جمعی از اعضای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی حضور داشتند، با اظهار مطلب که وقتی یاد خدا در زندگی وجود داشته باشد از هیچی نباید ترسید به حدیثی از امام اول شیعیان علی (ع) در خصوص صیانت از بیت المال اشاره کرد و افزود: از شروع درس طلبگی تا الان در پست ها و مناصب مختلفی بوده ام و در برخی مواقع قیمت هایی با مبالغ هنگفت هم، برایم مشخص کردند و خواستند با من معاملاتی بکنند اما تا امروز خدا توفیق داده و موفق بوده ام نخواست که در بحبوبه ی امتحانات فریب بخورم.



مقام ارشد قضایی استان با اشاره به اقدامات اخیر دستگاه قضایی استان و حاشیه هایی که بعضی افراد قصد داشتند برای دادگستری استان ایجاد کنند پرداخت و اظهار داشت: در همین رابطه افرادی آمدند و اقاربم را و حتی همکارانم را واسطه کردند اما جزء یک پاسخ که برای من غنی و بزرگ و آن فقیر پاپتی آن گوشه ی استان و سایرین هیچ فرقی نمی کند.

وی افزود : اگر کسی حرفی با من دارد در یک جلسه عمومی مطرح کند و نشست خصوصی با کسی نخواهم داشت.



رئیس شورای قضایی استان در ادامه به گوشه ای از ویژگی های خاص قوه قضائیه اشاره نمود و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند قوه قضائیه باید انقلابی بماند، قوه قضائیه ای که انقلابی نیست درش را باید گِل گرفت، قاضی غیر انقلابی را باید گچ گرفت، اگر قضاوت و اعلمیت به اندازه ی قله ی دنا در کسی باشد اما شجاعت نداشته باشد به هیچ دردی نمی خورد، شجاعت و رشادت حرف اول را در کار قضاوت می زند.

رئیس کل دادگستری از مردم خوب استان و خانواده های معظم شهدا که به انحاء مختلف از اقدام دادگستری استان حمایت کرده اند گفت: در این مدت فضای مجازی را رصد می کردم ، خودم را مدیون تر می دیدم و احساس کردم که باید بیشتر تلاش کنم و مردم چقدر تشنه برخورد دستگاه قضایی بودند.انتشار نظرات مردم در فضای مجازی تکلیف مرا بیشتر کرد.



وظیفه ام احیای حقوق ضعفا، افراد پابرهنه، کم زور، حقوق افرادی که کسی را ندارند و بتوانند چند وکیل میلیاردی بگیرند، دستگاه قضایی باید همراه ضعفا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مزارعی در ادامه به همکاری برخی مدیران در استان با دستگاه قضایی پرداخت و اظهار کرد: از بعضی مدیران انگشت شمار که تلویحاً با دستگاه قضایی همکاری کردند هم تشکر می کنم.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه ی این نشست به هدف قوه ی قضائیه در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری نیز اشاره کرد و بیان داشت: بینی و بین الله از سرمایه‌گذاری مشروع حمایت می کنم، چون می خواهند بچه های بیکار این استان را بکار مشغول کنند، اما افرادی که از برخی افراد تحت عنوان سرمایه‌گذار حمایت کردند این افراد به خود و خدایشان چطور می‌خواهند پاسخ دهند، شما که می گوئید سرمایه گذار ارشد، سرمایه گذار کلان، چگونه می خواهند پاسخ خون شهداء را بدهند وقتی‌ که سرمایه‌گذاری کردید چند نفر را استخدام کردید؟ چطوری می‌خواهید جواب بچه‌های بیکار شهداء و بسیجی را بدهید، ما برای حمایت از سرمایه‌گذار مشروع، جانمان را می‌گذاریم اما متأسفانه برخی از کسانی حمایت می‌کنند و به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار اسم می‌برند که صحیح و منطقی نمی باشد.



این مقام قضایی در ادامه افزود: در کارخانه قند یاسوج 4 پنج نفر را به ‌عنوان نگهبان استخدام کرده اند که بگویند ما کارآفرینی کرده ایم، مگر بنا بر کارآفرینی نبود، دست کارآفرین‌های زحمت کش که واقعاً پای کار هستند و اشتغال آفرینی می‌کنند را می‌بوسیم و ما بومی اینجا نیستیم و با کسی دشمنی نداریم.

فلان کارخانه دیگر فقط 12 نفر استخدام کرده که فقط آینده بیمه‌ای داشته باشند.

بنده اگر می‌گویم فلانی کارآفرین برتر است باید پیش خدا جوابگو باشد بااین‌همه سرمایه‌ای که از نظام و مملکت در اختیارش قرار داده شده است، باید اشتغال آفرینی انجام دهد.

بانکی که می‌آید و در مقابل بدهی اش، کارخانه ای را واگذار می‌کند باید برای مردم واضح و روشن باشد این حقوق مردم است و ما هم کوتاه نمی‌آییم. برای رسیدن به حقوق مردم به اندازه سرسوزن برای افراد خاص ارزش قائل نیستم، بانکی که سرمایه اش را می فروشد باید آن را تبدیل به احسن کند اول باید حواسش به حقوق بیت المال و سهم دولت باشد، اگر می خواستی ملک را تحویل دهی و زمین و ساختمان تحویل بگیری، هم موقعیت این ملک خوب بود و هم زمین و ساختمان داشت.

ملک بهتری را داده ای و بجای آن ملک ضعیف تحویل گرفته ای؟

چگونه می خواهی جواب مردم را بدهی؟

مزارعی در ادامه افزود: برای رسیدن به حقوق مردم، برای جان خودم، به اندازه ی سر سوزنی ارزش قائل نیستم. از هیچ گونه تهدیدی نمی ترسم.

آقایان توضیح دهند، مدیری که برای کارآفرینی مجوز می دهد توضیح دهد که چند نفر مشغول بکار شده اند، صنعت، معدن و تجارت و اداره کار امور اجتماعی برای مردم توضیح دهید، و ما هم در رابطه با امنیت مردم توضیح می‌دهیم، مردم باید بدانند مدیر باید کارش شفاف و روشن باشد.

رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اظهار اینکه عمده ی توفیق ما در برخورد با دستگاه های اجرایی، اداره کل بازرسی استان و در احیای حقوق عامه، دادستان مرکز استان می باشند، از آقایان سید مهدی تقوی بازرس کل استان و مهرداد کرمی دادستان مرکز استان تشکر نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در ادامه به بانکهای استان که اعتبارات را به ازای وثیقه های ناچیز به افراد خاص پرداخت می کنند هشدار داد و گفت: به سراغ بانک ها نیز خواهیم رفت و از آن ها نخواهیم گذشت، بانکی که حقوق مردم استان را بدون کارشناسی موثق به افراد خاص می‌دهند و موقع پرداخت اقساط، آن را نمی پردازند و درخواست فرصت تمدید می کنند.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه افزود: در قوه قضائیه در سطح کلان کشور، سیاستش برخورد است و بنده به عنوان نماینده ی قوه قضائیه در استان با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و ریاست معزز قوه قضائیه و مدیران ارشد قضایی که سیاست مان یک سیاست کشوری است و در چارچوب قانون برخورد می کنیم.

رئیس کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در دادگستری استان با ذکر این عنوان که هدف ما حمایت از سرمایه گذاری در استان است اظهار کرد: در سرمایه گذاری مشروع، دست هرکسی را که از هرکجای دنیا بیاید و در استان کهگیلویه و بویراحمد سرمایه گذاری کند می بوسم و حمایت می کنم.

نیروهای انقلاب پای کار بیایند و شما باید به عنوان نیروهای حامی عدالت گستری، همان مطالبه گری مقام معظم رهبری، نباید فراموش شود باید در بین مردم زنده شود، باید مردم بدانند حاکمیت اسلامی است و رهبری معظم انقلاب وصل به معصوم (ع) است و نظام یک نظام الهی است و مردم مطالبه گری خود را از همه ی مسئولین بخواهند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از رسانه های انقلابی استان خصوصاً کبنا نیوز و صبح زاگرس تشکر کرد و افزود: انقلابی گری خرج دارد همه ی ما نیروی انقلابیم و هر کس در هر حوزه ای در رابطه با انقلاب به وظیفه ی خودش باید هزینه کند چون همه ما نیروی انقلابیم و هدف یکی است.

وی از هجمه علیه دستگاه قضایی اظهار کرد: چند سال است که قوه قضائیه مورد هجمه قرار گرفته است حتی تحریم بودجه ای یکی از این هجمه هاست.

در ادامه در خصوص حبس تعلیقی که سؤال یکی از حاضرین بود نیز گفت: حبس تعلیقی در واقع به مثابه ی شمشیر بالاست و شناسایی مدیران متخلف کار ساده ای نیست و کاری وقت بر است.

مزارعی از بانکها مجدداً خرده گرفت و از اینکه بانکها برای مثلاً 40 میلیارد تومان درخواست استمهال می دهند اما برای فردی که کسی را ندارد برای 5 میلیون تومان به زندان می رود چرا فقیر کشی می کنید؟

در خصوص پتروشیمی، اول خودمان از بُعد اینکه می خواهد کارآفرینی کند حمایت کردیم و با توجه به تماس رئیس دادگاه محترم بخش مارگون در مورد تجمعات مردمی گفتم که شما به نمایندگی از دادگستری استان با مردم مارگون صحبت کنید که هدف سرمایه گذار، کارآفرینی و اشتغال جوانان خودتان است و مردم کمک کنند. اول اینکه بنده از نزدیک آنجا را ندیده بودم که این منطقه کجاست؟

دوم اینکه سازمان بازرسی در بحث واگذاری زمین پتروشیمی ورود کرده بود که با جعل سند مواجه شد.



مقام ارشد قضایی استان در ادامه بحث پتروشیمی،از رسانه هایی که اخبار آن را منتشر نمودند تشکر نمود و پرده از بعضی جزئیات این پرونده برداشت و افزود: دستگاه قضایی استان به عنوان مطالبه گر حقوق بیت المال، از ابتداء از این افراد کارآفرین به خیال کارآفرینی و اشتغال حمایت کرد به خیالمان که دارند کارآفرینی می کنند و بعداً متوجه شدیم که منازل سازمانی کارخانه قند یاسوج را دارند بازسازی و تعمیر می کنند که بفروشند و زمین های آن را تفکیک و برای فروش آماده می کنند.



وی در ادامه ضمن تشکر از بازرس کل استان گفت: سازمان بازرسی استان در خصوص واگذاری پتروشیمی بویراحمد ورود کرد و در حوزه ی دیگری تحقیق می کرد و با سند جعلی برخورد نمود، استعلاماتی صورت گرفت و دادستان محترم مرکز استان هم متوجه شدندکه جعل صورت گرفته و متهم هم اقرار نمودکه «من جعل کردم» .



چرا دیگران می گویند جعل صورت نگرفته است، شاه دلیل، اقرار است. آنها این حرف ها را می زنند که یک توجیه اجتماعی داشته باشند بنابراین استفاده از سند مجعول در پتروشیمی بویراحمد صورت گرفته است.



حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد درباره ی جمعه بازار یاسوج نیز اظهارکرد: شهرداری و شورای اسلامی یاسوج که می خواهند جمعه بازار را جمع کنند اگر توجیه نداشته باشند، جلوگیری می کنیم. در مورد وانت های میوه فروش نیز به شهرداری گفتیم در چند نقطه ی شهر مکان هایی را مشخص و آنان را ساماندهی کند نه اینکه تعطیل، چون هریک از این وانت ها، نان یک خانواده را تأمین می کنند.



چرا می خواهند مردم را از نان خوردن بیندازند؟

وی در پایان این نشست، ضمن تشکر از دغدغه ی نیرو های انقلابی در مطالبه گری حقوق مردم تشکر کرد و گفت: دستگاه قضایی یکه و تنها می خواهد در همه ی حوزه ها ورود کند و مبارزه با مفاسد در 40 سالگی انقلاب اسلامی، زنده کردن انقلاب سال57 است.



تاریخ انتشار : 27 آبان 1397, 16:57



» اخبار مرتبط:

  • هرگونه کم‌کاری از مسؤولان قضایی را نمی‌پذیریم/ قضات کهگیلویه و بویراحمد دوست و فامیل نمی‌شناسند
  • رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد: سیاست من برخورد با کسانی بود که در ابعاد مختلف از جمله امنیتی و اقتصادی ایجاد اخلال می کنند
  • اجازه نمی‌دهیم با ناامنی به توسعه استان لطمه وارد شود/بازداشت عاملان درگیری منجر به قتل در یاسوج
  • رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد: کهگیلویه وبویراحمد در زمینه امنیت در رتبه اول کشور قرار دارد/169هزار پرونده قضایی در کهگیلویه و بویراحمد مختومه شد/قتل طلافروش یاسوجی به‌خاطر گنج و اشیای قیمتی نبوده است
  • گزارش خبرگزاری میزان از پشت پرده فضاسازی کارآفرین قلابی علیه دستگاه قضا/ از جعل سند برای احداث پتروشیمی در منطقه مارگون تا معوقه ۲۷۰ میلیارد تومانی به بانک‌ها
  • » اشتراک گزاری خبر

    • سعید

    • 28 آبان 1397 03:39
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    خدا پشت و پناهت آقای مزارعی
    مردم پشت شما وایسادن شک نکن
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    باسلام
    تشکر وسپاس از اقدام انقلابی رئیس کل دادگستری استان علیه مفسدان اقتصادی این انسان نما که حتی به حقوق همنوعان و همشریان خود نیز رحم نمی کنند .
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟