مشروح اخبار


» 81 سال حبس و بیش از 754 میلیارد ریال جزای نقدی متهمانی که ماسه وخاک با گندم مخلوط میکردند



متهمان پرونده اخلال گران نظام اقتصادی از طریق اختلاط خاک با گندم، دوباره فروشی، کم فروشی و گران فروشی جمعاً به 81 سال حبس و بیش از 754 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

متهمان پرونده اخلال گران نظام اقتصادی از طریق اختلاط خاک با گندم، دوباره فروشی، کم فروشی و گران فروشی جمعاً به 81 سال حبس و بیش از 754 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

 

به گزارش راک نیوز از مرکز استان فارس و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان ؛ احکام متهمان اخلا لگر در نظام اقتصادي كشور از طريق كم فروشي، گران فروشي و دوباره فروشي گندم هاي خريداري شده از دولت به قيمت يارانه اي و فروش مجدد به دولت در فصل خريد تضميني به قيمت آزاد و اختلاط گندم هاي خريداري شده از كشاورزان با خاك، ماسه، ذرت، علوفه و ساير ناخالصي ها جهت افزايش وزن و فروش به دولت در فصل خريد تضميني براي جبران كسري گندم هاي اماني دولت، در شعبه ویژه دادگاه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلاگران نظام اقتصادی مستقر در استان فارس صادر شد.

 

بر اساس این حکم، امير (اشكان) كمالي سروستاني فرزند محمد حسين، مدير سيلوي خوشه طلايي سروستان كه به عنوان يكي از سيلوهاي ذخيره سازي بخش خصوصي که متولي تحويل گرفتن گندم از مناطق نزديك به سروستان بوده است به 20سال حبس تعزيري، جزاي نقدي معادل خسارت وارده به بيت المال به مبلغ 35 ميليارد و 485 ميليون و 713 هزار و 156 ريال، ضبط اموال ناشي از جرم، محروميت از هرگونه خدمات دولتي و منع از اشتغال به امر سيلوداري با لغو و تعليق پروانه كسب سيلوي خوشه طلايي سروستان و منع از اشتغال در حوزه گندم و آرد به مدت دوسال محكوم گرديد.

 

منوچهر پورفر فرزند عبدا...، مديرعامل كارخانه آرد نصر لامرد به 10 سال حبس تعزيري، جزاي نقدي معادل خسارت وارده به بيت المال جمعا به مبلغ 318 ميليارد و 175 ميليون و 576 هزار و 319 ريال، ضبط كليه اموال تحصيل شده از جرم و محروميت از هرگونه خدمات دولتي محكوم شد.

 

اسماعيل نصرالهي فرزند حمزه، مدير داخلي كارخانه آرد نصر لامرد به 10 سال حبس تعزيري، جزاي نقدي معادل خسارت وارده به بيت المال جمعا به مبلغ 318 ميليارد و 175 ميليون و 576 هزار و 319 ريال، ضبط كليه اموال تحصيل شده از جرم و محروميت از هرگونه خدمات دولتي محكوم شد.

 

بر اساس این حکم حسن مزارعي فرزند شاه ميرزا، كارمند سابق شركت غله كه از آن شركت منفصل و شركتي به نام تجارت گستر فلات فارس را تاسيس و در واردات گندم خارجي و ديگر محصولات كشاورزي فعال بوده نيز به سه سال حبس، جزاي نقدي معادل دو برابر خسارت وارده به دولت به مبلغ 3 ميليارد و 94 ميليون و650 هزار ريال، منبع از اشتغال به حرفه دلالي خريد گندم و آرد با لغو جواز كسب به مدت دوسال و محروميت از خدمات دولتي، محكوم گردید.

 

مهدي رضايي فرزند رمضان، عامل خريد گندم در شهرستان ممسني به سه سال حبس، جزاي نقدي معادل دوبرابر خسارت وارده به دولت به مبلغ 46 ميليارد و 800 ميليون ريال، منع از اشتغال به حرفه دلالي خريد گندم و آرد با لغو جواز كسب و محروميت از خدمات دولتي محكوم گرديد.

 

ناصر حبيبي نسب فرزند قمصور، از دلالان مشهور گندم در منطقه ممسني كه درآن شهرستان داراي يك انبار مي باشد و به عنوان نماينده كشاورزان آن منطقه از سوي جهاد كشاورزي معرفي نامه داشته، به يك سال حبس تعزيري، جزاي نقدي معادل دوبرابر خسارت وارده به دولت به مبلغ 17 ميليارد ريال، منع از اشتغال به حرفه دلالي و خريد گندم و آرد با لغو جواز كسب به مدت دو سال محروميت از هرگونه خدمات دولتي محكوم شد.

 

عسكر (افرا) براتي فرزند نادعلي، از دلالان خريد گندم مازاد بر مصرف كشاورزان در منطقه فيروزآباد به پنج سال حبس تعزيري، جزاي نقدي به مبلغ 3 ميليارد و 707 ميليون و 600 هزار ريال، منع از اشتغال به حرفه دلالي خريد گندم و آرد با لغو جواز كسب و محروميت از خدمات دولتي محكوم گرديد.

 

محمد ثاقب پور فرزند احمد، مديرعامل شركت تعاوني روستايي افزر و مديرعامل مركز خريد مرند افزر فيروزآباد به هشت سال حبس تعزيري، جزاي نقدي به مبلغ 3 ميليارد و 903 ميليون و 887 هزار ريال، ضبط اموال ناشي از جرم به نفع بيت المال، محروميت از كليه خدمات دولتي و لغو پروانه كسب و ممنوعيت از اشتغال و انجام هرگونه فعاليت در حوزه آرد و گندم به مدت دوسال محكوم شد.

 

حسن منصوري قيري فرزند غلامحسين، مديرعامل شركت تعاوني ولي عصر(عج) به هشت سال حبس تعزيري، جزاي نقدي به مبلغ 3 ميليارد و 903 ميليون و 887 هزار ريال، ضبط اموال ناشي از جرم به نفع بيت المال، محروميت از كليه خدمات دولتي و لغو پروانه كسب و ممنوعيت از اشتغال و انجام هرگونه فعاليت در حوزه آرد و گندم به مدت دوسال محكوم گرديد.

 

محمود پورمند فرزند احمد ، مسئول خريد گندم در مركز خريد سكه روان كه زير نظر شركت تعاوني حضرت ولي عصر(عج) فعاليت داشته به هشت سال حبس تعزيري، جزاي نقدي به مبلغ 3 ميليارد و 903 ميليون و 887 هزار ريال، ضبط اموال ناشي از جرم به نفع بيت المال، محروميت از كليه خدمات دولتي و لغو پروانه كسب و ممنوعيت از اشتغال و انجام هرگونه فعاليت در حوزه آرد و گندم به مدت دوسال محكوم شد.

 

همچنین احد از متهمان پرونده به نام محمدهادي محمدي فرزند عباس از دلالان خريد گندم از اتهامات مربوطه، تبرئه گرديد.

 

گفتني است سه نفر از افرادي كه با اقدام خود زمينه از بين رفتن شواهد و فرار برخي ازمتهمان را فراهم كرده بودند پيش از اين در دادگاه كيفري ٢ شيراز جمعاً به ٥ سال حبس محكوم شده بودند.

 

گفتنی است متهمان این پرونده طی شش جلسه در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران نظام اقتصادی با حضور نامبردگان پای میز محاکمه قرار گرفتند. جلسه محاکمه متهمان پرونده گندم که مربوط به مخلوط کردن گندم با خاک، دوباره فروشی و سایر اقدامات مجرمانه این افراد به ریاست قاضی دکتر سید محمود ساداتی و مستشاری علی فرهادی پور و محسن رجایی نیا برگزار شد.



تاریخ انتشار : 30 آبان 1397, 19:53



» اخبار مرتبط:

  • حکم محکومیت مصطفی معین صادر شد
  • 7500 تن گندم مازاد از كشاورزان كهگيلويه خريداري شد
  • بارندگي 6 ميليارد و 800ميليون تومان به كشاورزان گچساران خسارت زد
  • میزان فطریه امسال اعلام شد
  • مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه سه کشور:صادرات 3هزارتن گندم از استان فارس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟