مشروح اخبار


» نمایشگاه کتاب تحت شعاع " روز فرهنگ ممسنی " در شیراز



فرماندار شهرستان نورآباد ممسنی در روز فرهنگ این شهرستان گفت: در روزگارانی اگر قوم لر تفنگ خود را زمین می‌گذاشت، همه چیز از دست می‌رفت؛ حالا قوم لر در کنار آن تفنگ‌ها، سلاح کتاب و دانایی در دست دارد.

 در روز پایانی نمایشگاه کتاب ، مطبوعات ورسانه های دیجیتال استان فارس  که در محل نمایشگاه های بین المللی شیراز برگزار شده بود روز فرهنگ ممسنی مورد استقبال شرکت کنندگان و ممسنی تبارهای مقیم شیراز قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار راک نیوز از مرکز استان فارس ؛ برنامه «روز فرهنگ شهرستان ممسنی» که در قالب برنامه‌های ویژه هفدهمین نمایشگاه کتاب استان فارس برگزار شده بود بخش های متنوعی را بهمراه داشت.

فرماندار این شهرستان در این مراسم گفت: از دوران کهن تا امروز، قوم لر ممسنی در دفاع از میهن پیشرو بودند و اگر تفنگ بر زمین می‌گذاشتند، شاید همه چیز از دست می‌رفت اما فرزندان ممسنی، ایران و سرزمین پارس را حفظ کردند.

داوود ایوبی ایوب‌لو افزود: اکنون نیز مردمان این دیار همان روحیه دلاورمردی را حفظ کرده‌اند اما در کنار آن تفنگ‌ها، سلاح کتاب و  دانایی نیز در دست دارند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی «ممسنی» تأکید کرد: حتی شاید بتوان گفت کتاب و قلم در ممسنی کاری کرد که اسلحه‌ها نکردند و نویسندگان و شاعران این شهر شهره ایران شده‌اند.

ایوبی ایوب لو وجود بیش از ۴۰ نویسنده در این شهرستان را گواه خردورزی مردمان این سرزمین از استان فارس دانست و گفت: روستای فهلیان از شهرستان ممسنی برگزیده برگزیدگان روستاهای دوستدار کتاب ایران و انجمن کتابخانه‌های عمومی آن نیز امسال به عنوان انجمن نمونه استانی معرفی شد.

فرماندار شهرستان نورآباد ممسنی به پیشینه تاریخی و تمدنی این شهرستان نیز اشاره و یادآور شد: از انتشار آثار نویسندگانی که درباره تاریخ و فرهنگ ممسنی می‌نگارند یا آثار فاخری در حوزه داستان و شعر تألیف می‌کنند با جدیت حمایت می‌شود.

در ادامه برنامه‌های روز فرهنگ «ممسنی» حسن حبیبی فهلیانی به سخنرانی درباره تاریخ این شهرستان پرداخت، ابراهیم شریفی نقال پیشکسوت شاهنامه خوانی و نگار محمدیان دانش آموز، گلستان خوانی کرد.

همچنین ابوالفتح کشاورز نیز به قرائت شعری به زبان لری پرداخت و کودکان مهد کودک نابغه کوچولو شعری تأثیرگذار درباره زبان مادری را همخوانی کردند.  

به گزارش راک نیوز ؛ هرساله ممسنی ها درنمایشگاه کتاب حضور پر رنگی دارند که سال گذشته بخش فرهنگی فهلیان با برنامه های متنوعی مهمانان زیادی را به نمایشگاه کتاب دعوت نموده بودند.  



تاریخ انتشار : 9 آذر 1397, 15:22



» اخبار مرتبط:

  • نشست ، محققین، نویسندگان وناشرین ممسنی،بویراحمدو قشقایی درشیراز
  • بهترین های چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب به نام "ممسنی "دیار فرهنگ و هنررقم خورد
  • فرماندارخبرداد:جاده 4بانده ممسنی به قائمیه، شهریور به پایان می‌رسد
  • افتتاح هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کهگیلویه و بویراحمد
  • تحقق عدالت فرهنگی رویکرد اصلی برگزاری نمایشگاه های کتاب در استانهاست
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟