مشروح اخبار


» فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد: بلادشاپور کهگیلویه پاتوق معتادان شده است/اعتبارات پیشگیری مواد مخدر کجا هزینه می‌شود؟



فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کشفیات ۳ تن و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر گفت: بلادشاپور به پاتوقی برای معتادان تبدیل شده است.

به گزارش راک نیوز به نقل از فارس ، سردار مهدی انصاری در نشست پیش از ظهر امروز شورای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: کمیته مبارزه با مواد مخدر به فرماندهی انتظامی برگزار شد که طی هشت ماه و ۲۵ روز اخیر ۳ تن و نیم  انواع مواد مخدر در راستای پاک‌سازی کشف و ضبط شد.

فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کشفیات سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته، گفت: در همین راستا ۸۱۶ نفر حامل و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و ۱۵۳ دستگاه خودرو توقیف شد.

وی ادامه داد: همچنین پلیس در راستای مبارزه با مواد مخدر ۳ واحد شامل (مغازه، خانه) که مواد مخدر در آن نگهداری و توزیع می‌شد را با همکاری دستگاه قضایی پلمب و ۵۵ نفر را در این زمینه دستگیر کردند.

این مسوول با اشاره به اجرای ۴۰۰ طرح در راستای مبارزه با مواد مخدر و پاک‌سازی نقاط آلوده، عنوان کرد: بیشتر این طرح‌ها در مناطق روستایی که آلوده بودند اجرا شده است.

انصاری به بافت تاریخی بلادشاپور اشاره کرد و افزود: بلادشاپور یکی از بافت‌های تاریخی استان است که متاسفانه پاتوقی برای معتادان شده که باید میراث فرهنگی فضا را به گونه‌ای آماده کند که  مستمر بر این بافت تاریخی نظارت شود.

فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انتظار داریم بلادشاپور توسط میراث فرهنگی محصور و در اختیار نیروی انتظامی قرار گیرد.

وی در پایان خواستار تشکیل تیم ناظر بر هزینه‌کرد اعتبارات پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شد و گفت: نظارت شود که پول‌ها و اعتبارات پیشگیری از مواد مخدر کجا هزینه می‌شود!

در ادامه این نشست محمود باقری با اشاره به ۴۰ هکتار بافت بلادشاپور گفت: کمتر از ۴۰ درصد بافت بلادشاپور تملک شده و مابقی در اختیار مردم است و در آنجا زندگی می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از سال ۹۲ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای محصور کردن و احیا بلادشاپور هزینه شده است.

وی بیان کرد: سال ۹۶ بافت ملی در بلادشاپور راه‌اندازی و ۲۷۰ میلیون تومان اعتبار به مرمت و پاکسازی این بافت تاریخی داده شد.

این مسوول محصور کردن بلادشاپور و استفاده از نیرو را برای نظارت بر این بافت تاریخی ضروری دانست  گفت: پیشنهاد می‌کنیم شورای برنامه‌ریزی اعتباری برای تملک و محصور کردن کامل بلادشاپور اختصاص داده شود.



تاریخ انتشار : 28 آذر 1397, 09:11



» اخبار مرتبط:

  • افزایش ۴۰ درصدی کشف مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • 580کیلوگرم مواد مخدردر کهگیلویه و بویراحمد کشف شد
  • کشف 687 کیلوگرم مواد مخدر طی سال جاری در گچساران
  • رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد کشف 3 تن و 650 کیلوگرم مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد/زنان 2 درصد دستگیر شدگان مواد مخدر
  • 50 کیلوگرم مواد مخدر در دنا کشف شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟