مشروح اخبار


» ارسال بیش از 3 میلیون بشکه نفت از "تلمبه‌خانه گوره" در گچساران



مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران گفت: تلمبه‌خانه گوره آمادگی ارسال بیش از ۳ میلیون بشکه نفت را در روز دارد.


به گزارش راک نیوز ؛جلسه هفتگی تلمبه‌خانه گوره با حضور مدیر عامل ، اعضای هیأت مدیره، روسای عملیاتی ، فنی ، خدمات و منابع انسانی شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران برگزار شد.

هوشنگ صیدالی در این جلسه بیان کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به عنوان دومین تولیدکننده نفت در مناطق نفت خیز جنوب، بهره‌برداری و راهبری عملیات تولید از میدان‌های پراکنده‌ای از جمله گچساران ، بی‌بی‌حکیمه ، سیاه مکان ، رگ سفید ، پازنان ، منصور آباد ، نرگسی و کیلو کریم را برعهده دارد.

وی ادامه داد: واقع شدن این میدان‌ها در استان های کهگیلویه و بویراحمد ، خوزستان ، فارس و بوشهر از یکسو و قرار گرفتن تلمبه‌خانه عظیم گوره و چند راهه بزرگ نفت خام صادراتی ایران در حوزه عملیات این شرکت در ساحل از سوی دیگر ، گچساران را به یکی از مناطق مهم تولید و قطب صادرات نفت خام ایران تبدیل کرده است.

صیدالی بیان کرد: تلمبه خانه گوره بعنوان گلوگاه حیاتی و اقتصادی کشور تولیدی نفت ۵ شرکت بهره بردار نفت و گاز کارون، مارون، گچساران، آغاجاری و مسجدسلیمان را  جهت صدور به اقصی نقاط جهان، به شرکت پایانه های نفتی ایران در جزیره خارک ارسال می کند.

در ادامه مدیر فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اظهار داشت: نیروی انسانی کارآمد و توانمند، فنی و عملیاتی جزء سرمایه های اصلی این شرکت هستند.

احمد پورهادی با اشاره به اینکه تقویت حوزه فنی با توجه به نقش انها در موفقیت و تحقق اهداف سازمان تاثیر بسزایی دارد ،افزود:لزوم یک پروسه عملیات موفق، داشتن مغز متفکر فنی است.

وی اقدامات کارکنان بخش فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران را قابل تقدیر توصیف کرد و گفت : عملکرد کارکنان فنی این شرکت در برنامه ریزی ، فرآورش نفت و گاز، و ارائه دستورالعملها ارزنده وحائز اهمیت است.

در ادامه نعمت الله اسدی مدیر عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با ارائه گزارشی از اقدامات عملیاتی و همچنین بیان تنگناها و مشکلات موجود ،راهبری تولید، حفظ سرمایه های انسانی و صیانت و نگهداری از تأسیسات را در راستای تحقق اهداف سازمان امری ضروری دانست.

وی افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به لحاظ پهنای جغرافیایی و واقع شدن تاسیسات و خطوط لوله آن در چهار استان کشور وحجم بالای تولید نفت از جایگاه و حساسیت ویژه ای برخوردار است .

اسدی ادامه داد: راهبری حوزه عملیات در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در شرایط فعلی و قدمت تاسیسات از اهمیت بالایی برخوردار است و این شرکت در این زمینه کارنامه موفق و قابل قبولی دارد که این عمکرد مرهون تلاشهای شبانه روزی کارکنان این شرکت خصوصا متخصصین و نیروهای خستگی ناپذیر عملیات است.

اسدی تصریح کرد:مدیریت عملیات با نظر به دیدگاه مدیرعامل که خود از بدنه عملیات بوده است تلاش خود را برای تحقق اهداف سازمان و ارتقاء جایگاه عملیات در تامین امکانات و تجهیزات جدید ،ترمیم مزایای کارکنان و اصلاح روند جذب و جلوگیری از خروج نیروهای بخش عملیات بکار گرفته که بخشی از این اهداف محقق گردیده است.

مدیر عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران افزود: مجموعه عملیات این شرکت با استفاده از پتانسیل و ظرفیت های موجود برای ارتقاء حوزه عملیات،استمرار تولید و نگه داشت ان تمام توان خود را بکار خواهد گرفت.

اسدی افزود:با نظر به دیدگاه مدیرعامل و هییت مدیره شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نسبت به جایگاه و نقش مهم کارکنان عملیاتی تصمیمات خوبی جهت ارتقا جایگاه و مزایا کارکنان عملیاتی اتخاذ شده که در آینده نزدیک شاهد این تغییرات خواهیم بود.


گفتنی است شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام،گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از پنج شرکت بهره بردار بزرگ نفتی در کشور است که 20 درصد نفت کشور را تولید می کند.

میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است، که در محدوده شهرستان گچساران، استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله ۲۲۰ کیلومتری از جنوب شرقی اهواز قرار دارد.

این شرکت دارای 10 واحد بهره برداری، 10 واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از 6 هزار و 700 کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.

برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال راک نیوز در تلگرام به نشانیRAAKNEWS@همراه شوید. 



تاریخ انتشار : 5 دی 1397, 17:26



» اخبار مرتبط:

  • ارسال بیش از 3 میلیون بشکه نفت از "تلمبه‌خانه گوره" در گچساران
  • حادثه حین کار باعث مرگ یک کارگر در تاسیسات نفتی گوره گچساران شد
  • فوت یک کارگر در شرکت نفت گچساران/جزئیات
  • تولید نفت گچساران به 620 هزار بشکه در روز رسید
  • مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران خبر داد؛تولید روزانه نفت گچساران به620 هزار بشکه رسید
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟