مشروح اخبار


» در دیدار دانشگاهیان با آیت الله ملک حسینی مطرح شد؛ در نگاه مسئولان اجرایی استان، مرغ همسایه غازاست /مسئول وضع موجود ، روحانیون، معلمان و اساتید دانشگاه هستند



در ابتدای این دیدار که دفتر نماینده ولی فقیه در استان انجام شد، رئیس دانشگاه یاسوج ضمن ابراز نگرانی از راه اندازی بی‌رویه مراکز آموزش عالی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان اجرایی استان در دانشگاههای استانهای دیگر، دنبال راه حل برای مشکلات استان می گردند و این مصداق " مرغ همسایه غاز است" می باشد.

 به گزارش راک نیوز از مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد، احمد عریان با گلایه از نوع نگاه مسئولان اجرایی استان به دانشگاه گفت: پیوند خوردن دانشگاه با مشکلات استان و همراهی دانشگاه با بخش اجرایی عین سرمایه گذاری و سود است.

رئیس دانشگاه یاسوج با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید پاسخگوی این باشند که چرا دانشگاه یاسوج با این همه ظرفیت خدادادی نتوانسته همچون دانشگاههای مطرح دیگر نقش آفرینی کند، بیان کرد: برای اینکه جایگاه واقعی دانشگاه تبیین شود ، نیاز است نگاه مدیران اجرائی استان به دانشگاه تغییر کند.


در دیدار دانشگاهیان با آیت الله ملک حسینی مطرح شد؛ در نگاه مسئولان اجرایی استان، مرغ همسایه غازاست /مسئول وضع موجود ، روحانیون، معلمان و اساتید دانشگاه هستند

عریان گفت: تا وقتی که مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد به این نتیجه نرسیدند که همراهی با دانشگاه می‌تواند یکی از راه حلهای رفع مشکلات باشد، کلمه محروم را همراه اسم استان خواهیم داشت.

 

وی ضمن تشریح موقعیت علمی دانشگاه یاسوج،تاکید کرد: استان در زمینه علمی دارای فرهیختگان زیادی است که استفاده از نظرات آنها می تواند در تبدیل علم به ثروت بسیار کار ساز باشد. وی افزود: اگر از توانایی و نظریات نخبه های علمی در جهت تبدیل علم به ثروت استفاده شود می توانیم در جهت توسعه استان گام برداریم.

علم نباید زیر چتر سیاست باشد

در ادامه این دیدار آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه دانشگاهیان مایه آبرو و افتخار جامعه هستند، عنوان کرد: صحبت کردن از ظرفیتهای استان بدون توجه به علم، بیهوده است. نماینده ولی فقیه در استان، بالندگی صنعت و کشاورزی استان به عنوان پتانسیلهای بالقوه استان را در صورت همراهی با علم و دانش امکانپذیر دانست وگفت: علم نباید زیر چتر سیاست باشد. وی با تاکید بر دوری دانشگاه از گرایش های سیاسی و سیاست بازی عنوان کرد: برای توسعه استان نیاز است که دانشجویان و اساتید از فهم سیاسی بالای برخوردار باشند.

مسئول وضع موجود ، روحانیون، معلمان و اساتید دانشگاه هستند

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: شعورمندی سیاسی باعث اتحاد در توسعه و رشد علم می شود. وی اظهار داشت: انسان سیاسی در زمینه انجام فضیلت، مصلحت جامعه و حرکت در مسیر توسعه و رشد با دیگران اختلاف ندارد و زمینه اختلاف فقط در چگونگی انجام کار است. وی با بیان اینکه مصلحت جامعه با آبرو یا بی آبرویی کسی سنجش نمی شود، اظهار داشت: آنچه باعث ترس و نگرانی دشمنان جمهوری اسلامی شده است، موشک نیست؛ بلکه دانش است. نماینده ولی فقیه در استان یاد آور شد: دشمنان از فناوری و دانش بومی و قدرت نظامی که بر پایه دانش بومی است ،هراسان هستند. وی گفت: برای شناخت و تبیین جایگاه انقلاب ، دستاوردهای 40 ساله آن باید در چهار بُعد مقایسه بود و نبود، مقایسه امروز با گذشته ، مقایسه ما با دیگران و مقایسه شرایط فعلی ما با اهداف انقلاب مورد بررسی قرار گیرند.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به اینکه مسئولان ما از آسمان نیامده اند، عنوان کرد: آنها محصول فرایند ما در مدرسه، دانشگاه و پای منبرها هستند. وی افزود: مسئولان چه خوب چه بد، شاگردان، دانشجویان و پای منبریهای دیروزند؛ لذا هم معلمان هم اساتید دانشگاه و هم روحانیون در آنچه که الان در جامعه است، سهیم و مسئولند.



تاریخ انتشار : 15 بهمن 1397, 21:45



» اخبار مرتبط:

  • رئیس‌ دانشگاه یاسوج: جایگاه واقعی دانشگاه در استان تبیین نشده است
  • آیت‌الله ملک‌حسینی خطاب به نخبگان کهگیلویه و بویراحمدی :به دور از فضای نکبت‌بار سیاسی‌کاری به دنبال توسعه کهگیلویه و بویراحمد باشید
  • گرایش‌های سیاسی را می‌فهمم اما همراه شدن و همسو شدن را هرگز یاد نگرفتم
  • موضوع بورسیه ها در دانشگاه یاسوج به طور اورژانسی بررسی شود
  • جامعه ای که به پژوهش توجه نکند آینده پایداری نخواهد داشت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟