مشروح اخبار


» هنر دستی ارسنجانی ها در نمایشگاه مد و پوشش ایرانی اسلامی درتهران



در آستانه هفته زن و به میزبانی فرهنگسرای انقلاب اسلامی نمایشگاه مد و پوشش اسلامی _ ایرانی زنان در قاب نگاه شهروندان  در تهران برگزار می گردد.

به گزارش راک نیوز از مرکز استان فارس ؛ این نمایشگاه که آئین افتتاح آن چهارشنبه اول اسفند ساعت 15 برگزار می شود، در بخش های مختلف سیر تاریخی لباس اقوام ایرانی، زیورآلات زنان، صنایع دستی اقوام کشور، آثارهنرجویان دوره های تریکوبافی، چهل تکه دوزی، پته دوزی، عروسک سازی به نمایش در می آید. 

نمایشگاه تخصصی اقوام ایرانی با رویکرد بسترسازی، به کارگیری واشاعه نمادها، نشان ها و مولفه های هویت اسلامی- ایرانی درعرصه مد، لباس و سبک زندگی، مد وصنعت لباس، تجلیل از فعالان مدو لباس درعرصه های تولید وعرضه پوشاک داخلی، ارج نهادن به زحمات پیشکسوتان، چهره های ماندگارعرصه طراحی و مد و لباس کشور و...  با مشارکت انجمن «پیوند فرهنگ اقوام پارس» آغاز به کار می کند. 

در این نمایشگاه علاوه برنمایش آثار هنرمندان استان های فارس، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان، مازندران، لرستان، بوشهر، قزوین، کرمانشاه، گلستان و... آثار هنری منتخبین فراخوان های مد و لباس و آثار هنرمندان و شهروندان کارگاه های خلاقیت های هنری نیز در معرض بازدید عموم قرار می گیرد.
بر اساس این گزارش آیین افتتاح نمایششگاه مد و پوشش اسلامی روز چهارشنبه اول اسفند ساعت 15 در فرهنگسرای انقلاب سلامی برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند روزهای دوم تا ششم اسفند ساعت 10 تا 18 به نشانی بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی، فرهنگسرای انقلاب اسلامی مراجعه کنند.
نمایشگاه مد و پوشش اسلامی ایرانی زنان ششم اسفندماه با اجرای مراسم اختتامیه و معرفی برترین های حوزه  مد و پوشش به کار خود پایان می دهد.

 

به گزارش راک نیوز ؛ یکی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه خانم  زری اسکندری از ارسنجان فارس بود که  به خبرنگار ما گفت : اقامتگاه بوم گردی خانه باغ گل ها ارسنجان با همکاری انجمن دوستداران میراث فرهنگی وگردشگری وصنایع دستی شهرستان ارسنجان بمنظور معرفی هنر ارسنجان در تمامی زمینه های نمایشگاهی حضور و امیدواریم بتوانیم هنر برجسته ارسنجان فارس را به بازدید کنندگان به نحو مطلوبی معرفی کنیم 



تاریخ انتشار : 30 بهمن 1397, 19:26



» اخبار مرتبط:

  • آغاز نخستین جشنواره مد و لباس درِشیراز
  • در حمایت از تولیدات داخلی؛نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان ها در گچساران آغاز به کار کرد
  • نمایشگاه صنایع دستی وهنرهای سنتی در دهدشت برگزار می شود/جزئیات
  • نمایشگاه آثار هنری با سنگ در دهدشت برگزار می شود/پوستر
  • فقط کهگیلویه وبویراحمد حضور نداشت/آقای مدیرکل لطفا جواب بدهید!!!!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟