مشروح اخبار


» نمي دانستيم اين طور مي شود



 
altعوض حيدرپور نماينده اصولگراي مجلس، روز گذشته به‌رغم مشي سال‌هاي قبل خود به‌شدت از محمود احمدي‌نژاد انتقاد كرد. در حاشيه جلسه علني مجلس با نماينده اصولگراي شهرضا گفت‌وگو كرديم.


با توجه به آمارهايي كه از وضعيت اقتصادي كشور در دوران آقاي هاشمي و آقاي خاتمي و تفاوت چشمگير آنها با آمار دولت آقاي احمدي‌نژاد، در نطق خود مطرح كرديد، مي‌خواستم علت حمايت‌هاي پيشين شما از دولت آقاي احمدي‌نژاد را بدانم.


در واقع آقاي احمدي‌نژاد آمد حرف‌هايي زد و شعارهايي داد كه ما هم به عنوان نماينده مردم و هم به عنوان احدي از آحاد مردم، به آن حرف‌ها توجه كرديم. مشكلي كه آقاي احمدي‌نژاد دارد اين است كه درخشش و طلوع ايشان در انقلاب اسلامي، از سال 82 شروع شده است. يعني همزمان با تشكيل شوراي شهر دوم تهران و ورود ايشان به شهرداري تهران. بنابر اين ما از قبل او اطلاعي نداشتيم و فقط مي‌دانستيم كه قبل از اين استاندار اردبيل بوده است. اول هم كه به شهرداري تهران آمد حرف‌هايي زد و اقداماتي انجام داد كه آن حرف‌ها جزو آرمان‌هاي ما بود. ما نمي‌دانستيم نهايتا به جايي خواهيم رسيد كه اقتصاد يك ميليون و 200 هزار ميليارد توماني (هزار و 200 ميليارد دلاري) جمهوري اسلامي ايران را مي‌خواهديك تنه برايش تصميم‌گيري كند. ما نمي‌دانستيم كه او خود را ذوالفنون و صاحب همه علوم مي‌داند. ما بر اساس حرف‌هايي كه آن زمان گفت تصميم گرفتيم و حالا به اين نتيجه رسيده‌ايم كه اشتباه كرده‌ايم. ما بايد حقيقتا دقت كنيم كه اين اشتباه بار ديگر تكرار نشود.

وقتي آقاي احمدي‌نژاد نامزد رياست‌جمهوري شد سوابق عملكرد ايشان در اردبيل مشخص بود و علي الخصوص در سال 88 هم آن سوابق استانداري و هم آمار‌هاي مربوط به چهار سال اول رياست‌جمهوري ايشان مورد استناد منتقدان بود اما شما همچنان از احمدي‌نژاد دفاع كرديد.

ما اگر شاخص‌هاي اقتصادي دولت و رفتارهاي اقتصادي ايشان را مد نظر قرار بدهيم، من بايد بگويم كه وضعيت اقتصادي در يك سال و نيم اول دوره دهم هم خوب بود. شاخص فلاكت اقتصادي در چهارسال دولت نهم و دوسال اول دولت دهم مشابه دولت‌هاي هفتم و هشتم است ولي ايشان تصميماتي را گرفت كه باعث به وجود آمدن اين وضعيت شد. مثلا ايشان تصميم گرفته يارانه نقدي كه از بابت قانون هدفمندسازي يارانه‌ها به مردم تعلق مي‌گيرد را سه برابر افزايش دهد. ايشان اعلام كرده كه مي‌خواهد مرحله دوم هدفمندسازي يارانه‌ها را انجام بدهد. اين دو كار غيرقانوني است.

اين اقدامات هنوز انجام نشده اما وضعيت امروز نتيجه اقداماتي است كه با حمايت شما پيش از اين انجام شده است.

آن كاري هم كه ايشان به عنوان پرداخت يارانه‌هاي نقدي تاكنون انجام داده منطبق بر قانون نيست. ما در رابطه با مسكن مهر دو قانون داريم اما اقداماتي كه ايشان در خصوص دادن تسهيلات به مسكن مهر تا اين ساعت انجام داده، مطابق با قانون نيست. ما از كجا مي‌دانستيم كه وقتي براي بار دوم به كسي راي مي‌دهيم، او قانون‌شكني خواهد كرد و خلاف قانون عمل خواهد كرد. برداشت من اين است كه بخش عمده قانون‌شكني‌ها و سرپيچي‌هاي ايشان از قانون مربوط به دور دوم و به خصوص دو سال گذشته است.

مگر در زمان انتخابات گفته نشد كه بالاترين درآمد نفتي كشور در دولت نهم به دست آمده و از اين درآمد به درستي استفاده نشده است؟

بله. ايشان اعلام كرد كه من مطابق قانون هدفمندسازي يارانه‌ها سهم بخش توليد را پرداخت خواهم كرد.

من درباره قبل از هدفمندسازي يارانه‌ها و دولت نهم كه شما از آن حمايت مي‌كنيد پرسيدم.

ما وقتي مي‌خواهيم ارزيابي كنيم مي‌گوييم ميزان قانون‌شكني‌هاي ايشان در دولت دهم به مراتب بيشتر از دولت نهم بوده است. ما الان كه به قانون‌شكني‌ها و عمل نكردن به قوانين نگاه مي‌كنيم، به نظر مي‌رسد مشكلات ما ناشي از اين مسائل است.



تاریخ انتشار : 17 مهر 1391, 07:49



» اخبار مرتبط:

  • واکنش تند مجلس به گزارش اقتصادي احمدي نژاد
  • از احمدي‌نژاد حمايت كرديم چون هاشمي مقابلش بود
  • احمدی‌نژاد از تایید صلاحیت مشایی مطمئن شده است
  • داماد احمدی نژاد:از رهنمودهاي هاشمي رفسنجاني استفاده مي‌کنم
  • جريان انحرافي رقيب جدي اصولگرايان است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟