مشروح اخبار


» جريان انحرافي رقيب جدي اصولگرايان است



اين جريان در قدرت هست چرا كه قدرت كه در مجلس نيست و در دولت است. تا وقتي هم كه آقاي احمدي‌نژاد هست اينها هم هستند و براي ماندن هم تلاش مي‌كند در رقابت سياسي انتخاباتي عوامل خود را پيروز كند.

سياستمدار خوش‌پوشي كه رابطه‌اش با رسانه‌ها بسيار صميمانه است و حتي در روزگاري كه اصلاح‌طلبان در متن قدرت بودند او با روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب رابطه خوبي داشت. سخن از حميدرضا ترقي است. سياستمداري كه معتقد است مدل روسي پوتين - مدودف از سوي دولت براي ماندگاري در قدرت همچنان طرحي قابل تامل است. بخش‌هاي زيادي از اين گفت‌وگو توسط اين عضو ارشد حزب موتلفه اسلامي حذف شده است.

آقاي ترقي اصولگرايان اين روزها رابطه صميمانه‌يي با يكديگر ندارند. اين مساله هم گويا به ماجراي 11 روز خانه‌نشيني آقاي احمدي‌نژاد برمي‌‌گردد. مساله‌يي كه از اختلافات اصولگرايان و دولت و رييس دولت پرده‌برداري كرد.

ما همان موقع هم اعلام كرديم كه اين كار آقاي احمدي‌نژاد قابل توجيه نبود. ولي تغيير روابط اصولگرايان با ايشان بيشتر از همان زمان بيشتر شده و بعضي فاصله‌هاي ديگري كه از منشور و شاخصه‌هاي اصولگرايي گرفتند.

مثلا چي؟

مثل عدم قانونگرايي، عدم شايسته سالاري، ضعف در مبارزه با فساد، ضعف حكمت در تصميم‌گيري.

يكي از مسائلي كه در حال حاضر گويا منجر به نگراني اصولگرايان شده است ماندگاري آقاي احمدي‌نژاد در قدرت است. به نظر شما آقاي احمدي‌نژاد پس از پايان رياست‌جمهوري‌اش چه جايگاهي را خواهد داشت؟

الان وقت اين نيست كه در اين خصوص صحبت كنيم. ايشان در حال حاضر رييس دولت هستند و بايد از دولت حمايت كرد.

جواب سوال من را نداديد. اصولگرايان جريان انحرافي را مهم‌ترين دليل براي انتقاد از دولت و آقاي احمدي‌نژاد عنوان مي‌كنند. حالا اگر اين جريان بخواهد در قدرت ماندگاري داشته باشد به چه ابزاري نياز دارد و با چه رويكرد و استراتژي‌اي مي‌تواند به اين خواسته خود برسد؟


اين جريان در قدرت هست چرا كه قدرت كه در مجلس نيست و در دولت است. تا وقتي هم كه آقاي احمدي‌نژاد هست اينها هم هستند و براي ماندن هم تلاش مي‌كند در رقابت سياسي انتخاباتي عوامل خود را پيروز كند.

من همين را مي‌پرسم كه آقاي احمدي‌نژاد پس از پايان رياست‌جمهوري‌اش علاقه‌يي به ماندن در قدرت دارد يا نه؟

من نمي‌دانم، بايد از خود ايشان سوال كنيد.

شما يك چهره سياسي هستيد. غيرممكن است كه آينده را در نظر نگرفته باشيد.

البته از بعضي فعاليت‌ها و قرائن مي‌توان دريافت كه اطرافيان و حاميان ايشان مثل همه دولت‌ها براي ماندن در قدرت برنامه‌ريزي مي‌كنند و پروژه‌هايي مثل پوتين در روسيه هم مطرح است.

شما به شخصه باور مي‌كنيد كه آقاي احمدي‌نژاد پس از پايان دوران خدمت در رياست‌جمهوري به دانشگاه برگردند؟

ممكن است برگردند، اين بستگي به عملكرد چندماهه آخر عمر دولت و نحوه عبور از چالش‌هاي كنوني دارد.

شماآقاي مشايي را براي نظام خطرناك نمي‌دانيد؟

نظام مقتدرتر از اين است كه اشخاص آن را تهديد كنند. ديديد كه حتي جريان‌هايي مثل فتنه هم با وجود اينكه از خارج حمايت مي‌شدند و عده‌يي در داخل حمايت كردند ولي نتوانستند خطر زيادي ايجاد كنند.

چرا آقاي مشايي تا اين اندازه در فضاي سياسي ايران مهم شده است؟

بعضي‌ها از طريق مخالفت ديگران مشهور مي‌شوند نه توانايي‌هاي خودشان. كساني كه از طريق مخالفت‌ها مشهور مي‌شوند هويت فكري و اصلي‌شان مغفول واقع مي‌شود.

كه اسمش هميشه سر زبان‌ها باشد؟

بله.

كه چه بهره‌يي ببرد؟

نتيجه‌اش بعدا معلوم مي‌شود.

بعدش چيست؟

بالاخره يك عده‌يي را به خودش مشغول مي‌كند.

شما معتقديد كه موضوع اصلي كشور مشايي نيست و بازي يك بازي ديگري است؟


بله، موضوعات اصلي كشور، اقتصاد، مديريت و تحريم‌ها و راه‌هاي برون‌رفت از آن است.

يعني مشايي با حاشيه‌سازي همه حواس‌ها را به سمت خود پرت كند و ديد خواص را به سمت خود مشغول كند تا اتفاق اصلي كه سمت ديگري است به راحتي پيش رود؟

نخير، بعيد است چنين برنامه‌ريزي‌اي وجود داشته باشد بلكه حاشيه‌سازي‌ها دو هدف دارد؛ يكي منحرف كردن اذهان ار ضعف‌هاي مديريتي و ديگري ديده نشدن موفقيت‌هاي اصولگرايان در پيشرفت كشور.

يعني اصولگرايان هم با پرداختن به مشايي دچار غفلت شده‌اند؟


اصولگرايان به جريان انحرافي پرداختند و تا دادگاه و محاكمه پيش رفتند و بايد مراقب باشند كه عملكرد مثبت اصولگرايان در طي اين هشت سال زير سوال نرود وهمه طبق رهنمودهاي رهبري معظم انقلاب به مسائل اساسي كشور توجه داشته باشند.

آيا اصولگراياني كه نسبت به جريان انحرافي و مشايي اعلام خطر مي‌كنند دچار غفلت شده‌اند؟

اين جريان به يك رقيب جدي در انتخابات آينده تبديل شده و بايد به عنوان رقيب با او برخورد كرد ولي وقتي رهبري مي‌گويند مساله اصلي اين نيست و به مجلس و نخبگان جامعه به كارگزاران نظام توصيه مي‌كنند كه به مسائل اصلي كشور توجه كنيد، مفهومش اين است كه نبايد مقابله آن رقيب ما را از مسائل اصلي كشور بازدارد.

مساله اصلي كشور را بگوييد ما هم بدانيم.


ببينيد رهبري چه گفته، آنها مي‌شود مساله اصلي كشور.

آيا نبايد اصولگرايان نسبت به جريان رقيب خودشان، حساسيت داشته باشند؟

چرا رهبري نظام جريان فتنه را مهم‌تر از جريان انحرافي دانستند. چندين بار اين بحث را مطرح كردند. نبايد ما فتنه را ول كنيم و فقط به جريان انحرافي چسبيده‌ايم.

فتنه كه تمام شد.

چه كسي مي‌گويد تمام شد. فتنه ديگري مثل 88 در راه است با شكل و شمايل جديد و اهداف و برنامه‌هاي تازه. يكي از برنامه‌هايش دامن زدن به حاشيه‌هاست. هر كسي موضوعات فرعي را تبديل به مساله اصلي كند يكي از مهم‌ترين كارهاي جريان فتنه را دنبال كرده است.

آقاي ترقي خطراتي كه نظام را تهديد مي‌كنند چه مسائلي هستند؟

از چه نظر؟

از لحاظ اقتصادي ، نرخ تورم و...

اين بحثي كه شما مطرح كرديد درباره وضعيت ايران من هيچ كدامش را قبول ندارم. ما از اين مشكلات عبور مي‌كنيم و پيشرفت‌هاي كشورمان قابل مقايسه با كشورهايي كه مثال زديد، نيست و اين نياز به وقت مفصلي دارد و خيلي هم ربطي به اين دولت ندارد.

يعني وضعيت اقتصادي مردم خوب است؟

بله.

آقاي ترقي مطمئن هستيد كه وضعيت اقتصادي مردم خوب است؟

بله. خيلي خوب است. خوبي به چيست؟ تحريم‌ها در طي 30 سال گذشته بوده و با همه دولت‌ها درگير بوده‌اند چون دشمنان با اصل نظام و اسلام مخالفند ولي نمي‌شود منكر رشد درآمد ملي و سرانه ملي كشور شد. اين نقدينگي‌اي كه دست مردم است از كجا آمده است. اين همه صف براي سكه چه معني‌اي دارد. اين پول‌ها از كجا آمده است. 325 هزار ميليارد تومان نقدينگي از كجا آمده است. البته اين افزايش صددرصدي نقدينگي در جامعه مشكلاتي را پديد آورد و كم‌تدبيري‌هايي در دولت وجود داشته كه مشكلاتي مانند مصايب ارز و غيره را به وجود آورد كه ان‌شاء‌الله راهكارهايي مجلس و دولت پيدا كرده‌اند و از آن عبور مي‌كنيم.



تاریخ انتشار : 30 آبان 1391, 06:47



» اخبار مرتبط:

  • تحليل فوتبالي زيباکلام از فضاي انتخابات
  • نظر ما هم نظر آيت‌الله مصباح است./انشعاب جبهه پايداري
  • مصايب اصولگرايان با كانديداتوري اسفنديار
  • احمدی‌نژاد از تایید صلاحیت مشایی مطمئن شده است
  • واكنش روزنامه ايران به شايعه ديدار محرمانه ولايتي با امريكايي‌ها
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟