مشروح اخبار


» وقتی بیماری کلنیک های دهدشت به مردم سرایت می کند/فشار کمبودهای بخش درمان کهگیلویه بر قشر ضعیف + تصاویر



در شهر دهدشت کلینیک هایی ویژه طرح تحول سلامت نمی توانند جوابگوی نیازهای درمامی مردم این شهرستان باشند چرا که هم در برخی از رشته ها پزشکان فوق تخصص نیاز هست که متاسفانه در این شهرستان وجود ندارند.

به گزارش راک نیوز به نقل ازکهگیلویه؛ اگرچه بسیاری از مردم از اجرای طرح تحول نظام سلامت راضی هستند و آن را گامی مثبت برای برقراری عدالت درمانی می‌دانند اما اجرای ناقص این طرح باعث شده است برخی اقشار به شدت از آن، آسیب ببینند و پیش بینی می‌شود ادامه همین روال اجرا در چند سال آینده به مسئله درمان در کشور لطمه بزند.

به اعتقاد کارشناسان نظام سلامت، توسعه کلینیک‌های ویژه سرپایی در شهرهای مختلف کشور یکی از همین نارسایی‌هاست که بعضا بدون کار کارشناسی دقیق انجام شده است.

 

با احداث کلینیک های ویژه و اجرایی شدن  طرح تحول نظام سلامت، یک بیمار در هر نقطه ای از کشور می تواند با هزینه ای تقریبا ۳ هزار تومان، به طور مستقیم به پزشک متخصص و فوق‌تخصص دسترسی داشته باشد. از آنجا که در کشور ما عمده هزینه خدمات سرپایی درمان مثل پرداخت حق‌ویزیت از جیب بیمار می‌رود، این کلینیک‌ها بار مالی ویزیت پزشک متخصص را از دوش مردم برمی‌دارند.
 
 
 
 
اما در شهر دهدشت کلینیک هایی ویژه طرح تحول سلامت نمیتوانند جوابگوی نیازهای درمامی مردم این شهرستان باشند چرا که هم در برخی از رشته ها پزشکان فوق تخصص نیاز هست که متاسفانه در این شهرستان وجود ندارند. برای مثال کلنیک تخصصی شماره ۲ دهدشت با وجود تعدد مراجعه کنندگان، دندان پزشک در این کلنیک وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد برخی از خدمات درمانی در این زمینه را با هزینه های آزاد یا نسبتا بال محاسبه می کنند و همین موضوع به معضلی برای مردم تبدیل شده است.
 
 
 
در برخی موارد مشاهده شده که مردم ساعت ها در صف نوبت قرار میگیرند تا نوبت متخصصی را دریافت کنند که این امر برای افرادی که از شهرها و روستاهای اطراف به دهدشت مراجعه می کنند خود مشکل را چند برابر می کند.
 
متاسفانه زیر ساخت های درمانی در شهر دهدشت چه در درمانگاه تامین اجتماعی چه در بیمارستان و حتی در کلنیک های تخصصی موجب نارضایتی مردم از خدمات درمانی در این شهرستان داشتخه باشند. در مواردی گزارش شده که در برخی از شهرها مثل شهر سوق برا بخیه زدن بیمار نخ بخیه وجود نداشته و این موضوع بارها در این درمانگاه تکرار شده است که کوچکترین معضل این درمانگاه است.
 
 
 
در بخش های شهرستان کهگیلویه نیز همگی با چنین مشکلاتی در زمینه درمان گرفتار هستند و حتی در برخی از شهرها به دلیل نقص آمبولانس یا نبود کپسول اکسیژن و یا فرسوده بودن آن، انسان هایی جان خود را از دست دادند.
 
 
لازم به ذکر است که فعالیت هایی نیز در زمینه بهداشت و درمان در شهرستان کهگیلویه صورت گرفته که نباید نادیده کرفته شوند اما کیفیت خدمات درمانی و بهداشتی چون امری است که با جان انسان ها سرو کار دارد بسیار بیشتر از این باید مورد توجه قرارگیرد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



تاریخ انتشار : 18 فروردین 1398, 16:45



» اخبار مرتبط:

  • وزیر بهداشت بیماران گچسارانی را ویزیت کرد
  • کاهش انجام سزارین با ترویج زایمان طبیعی بدون درد در بیمارستان دهدشت
  • بهره‌مندی بیش از 3 میلیون نفر از طرح تحول سلامت در کهگیلویه و بویراحمد
  • حذف دفترچه های تامین اجتماعی تا پایان سال در کهگیلویه و بویراحمد/جزییات
  • زایمان سزارین در بیمارستان شهید رجایی گچساران 10 درصد کاهش یافت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟