مشروح اخبار


» چكيده خبرها





رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار با جمعي از فعالان جوان و دانشجويان استان البرز با تشريح روند مبارزه حضرت امام(ره) و نيروهاي موثر در انقلاب اسلامي به ويژه طيف مذهبي با رژيم طاغوت گفت: مخالفان حكومت اسلامي و ولايت فقيه از قبل از انقلاب زماني كه مبارزه با شاه به مرحله خطر و جانفشاني رسيد، تحت عنوان «ولايتيون» با برنامه و اعتقادات حضرت امام براي مبارزه و تشكيل حكومت اسلامي به مخالفت پرداختند.

ايشان تصريح كرد: «ولايتيون» اعتقاد داشتند تا ظهور امام عصر(عج) هيچ پرچمي تحت عنوان حكومت اسلامي به ويژه با نام اهل بيت(ع) نبايد برافراشته شود كه همين امر امام(ره) را بر آن داشت تا با تدريس درس ولايت فقيه در نجف اين طيف را به حاشيه براند.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با بيان اينكه نظر منفي بنيانگذار جمهوري اسلامي با اين طيف تا پايان عمر ادامه داشت، تصريح كرد: متاسفانه اين طيف با نفوذ به برخي باندهاي قدرت توانستند تحت شعارهاي ظاهرالصلاح و اسلامي و البته عملكردهاي ضداسلامي خود، ضربات خود را به انقلاب، نظام اسلامي و به ويژه ركن اساسي آن يعني ولايت فقيه وارد آورند.

عضو مجلس خبرگان رهبري، نظام نوپاي جمهوري اسلامي را نخستين نظام متكي بر مكتب اهل بيت(ع) پس از رحلت رسول خدا(ص) عنوان كرد و گفت: گرچه اين نظام جوان و نوپا بدون نقص نبوده، اما از همان ابتدا الهام‌بخش و اميددهنده ملت‌هاي مسلمان دربند بود و همين امر استكبار را از نفوذ و ظرفيت جمهوري اسلامي به وحشت افكند. ايشان افزود: نبايد اجازه داد برخي عملكردهاي سوء اين اميد و جلوه را كم‌فروغ كند.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در بخش ديگري از سخنانش ساختار و اصول حاكم بر قانون اساسي جمهوري اسلامي را مترقي خواند و تصريح كرد: البته اين به اين معنا نيست كه نقص و ايرادي به برخي از اين اصول وارد نيست، اما بنيان، اساس و ساختار نظام جمهوري اسلامي اگر كامل، جامع و به دور از سلايق و علايق شخصي و گروهي اجرا شود، پاسخگوي بسياري از خواست‌ها و نيازهاي جامعه اسلامي ايران است. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، عملكردهاي سليقه‌يي و برداشت‌هاي شخصي و براساس منافع گروهي از قانون و اصول قانون اساسي را ضعف و ظلمي بزرگ به نظام اسلامي خواند و تصريح كرد: اگر همان‌گونه كه اصول مربوط به حقوق حكومت و حاكميت در قانون اساسي مورد توجه قرار مي‌گيرد، بخش حقوق ملت هم مورد توجه و تاكيد قرار گيرد، جامعه و نظامي مشاركت‌جو، پويا، فعال و معتمد و اميدوار به آينده، همراه با پيشرفت و توسعه درخور نظام متكي بر مكتب تشيع و اهل بيت(ع) خواهيم داشت زيرا مردم وفادار به انقلاب و نظام اسلامي بسيارند و بايد زمينه حضور و بروز آنها در فضايي سالم و سازنده فراهم شود.

ايشان اخلاقيات اسلام را بسيار عميق دانست و گفت: نبايد اخلاقيات در اموري سطحي و شعاري ديده شود، بلكه در متن و بطن جامعه وجود دارد و بايد به آن توجه كرد.

ايشان افزود: متاسفانه امروز اخلاقيات اسلامي، آسيبي جدي ديده به نحوي كه دروغ، تهمت، شايعه‌سازي، غيبت و رياكاري متاسفانه آن هم نزد برخي مدعيان ارز‌مداري به راحتي ترويج مي‌شود كه بايد توجه داشت اين امور ضد فرهنگ‌هايي است كه اگر از آن جلوگيري نشود، دير يا زود آثار سوء آن به جامعه بازخواهد گشت.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، اصل ولايت فقيه را كانون مركزي قانون اساسي و نظام جمهوري اسلامي خواند و تاكيد كرد: بايد در عمل براي حفظ نظام جمهوري اسلامي و اصل ولايت فقيه بكوشيم و البته تلاش كنيم كه تفسيري هر چه مردمي‌‌تر از اين اركان در اختيار جامعه قرار دهيم.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني شكل‌گيري احزاب نيرومند، مشاركت فعال آنان در عرصه‌هاي مختلف، انتخابات آزاد، فضاي باز سياسي، سياست خارجي مثبت بر اساس همكاري‌هاي متقابل بين‌المللي و كاستن از فضاي كنوني را راه‌هاي عملي برون‌رفت از معضلات و مشكلات خواند و به جوانان و دانشجويان توصيه كرد همواره با اميد و نشاط به فعاليت خود ادامه داده چرا كه آينده از آن مردم آگاه، عالم و اميدوار است.


 
 
مرحله دوم يارانه‌ها مشكلات جدي داردآيت‌الله مكارم‌شيرازي صبح ديروز در آغاز درس خارج فقه خود گفت: مرحله دوم يارانه‌ها داراي مشكلات جدي است، ابتدا دولتمردان بايد دست در دست هم دهند و مشكلات را با همفكري و مشورت درجهت مصالح مردم حل كرده و با برنامه‌ريزي دقيق، مشكلات مرحله اول يارانه‌ها را نيز برطرف كنند. وي در بخش ديگري از سخنان خود با تقدير از مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: مجلس بهترين كار را در جلوگيري از اجراي مرحله دوم يارانه‌ها انجام داد.(مشرق‌نيوز)

اعتراض نماينده مجلس به احمدي‌نژاد نادر قاضي‌پور نماينده اروميه ديروز در تذكري به صحبت‌هاي روز گذشته رييس‌جمهور در ششمين مجلس دانش‌آموزي كه عنوان كرده بود «برويد راهيان نور، چهارتا عكس هم با چفيه بگيريد، بعدا براي تبليغات به دردتان مي‌خورد»، انتقاد كرد و گفت: چفيه ما نشان هشت سال دفاع مقدس است و برايمان محترم است و اجازه نمي‌دهيم كه هيچ‌كس در هر مقامي به نشان بسيجي ما توهين كند. (خبرآنلاين)

پرونده مشايي در كميسيون اصل 90 مجلس سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس گفت: در راستاي شكايت برخي اشخاص حقيقي و حقوقي، پرونده اسفنديار رحيم‌مشايي در دستور كار اين كميسيون قرار گرفته و در آينده نزديك بررسي مي‌شود. مصطفي افضلي‌فرد تصريح كرد: نمي‌توانيم زمان دقيقي را براي بررسي پرونده رحيم‌مشايي مشخص كنيم ولي اين پرونده در دستور كار قرار گرفته و در آينده نزديك بررسي خواهد شد. (خبرآنلاين)

راه‌اندازي مجدد واحد آكسفورد دانشگاه آزاد نايب‌رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس از راه‌اندازي مجدد واحد آكسفورد دانشگاه آزاد خبر داد. جواد هروي هدف از راه‌اندازي مجدد واحد آكسفورد دانشگاه آزاد توسعه نظام آموزش عالي در وراي مرزهاي ايران را اعلام كرد. فرهاد دانشجو رييس دانشگاه آزاد هم پيش از اين از راه‌اندازي مجدد واحد بين‌المللي آكسفورد اين دانشگاه خبر داده و اعلام كرده بود كه دريافت مجوزها و فعاليت مجدد اين واحد تا دو سال آينده به طول مي‌انجامد. (باشگاه خبرنگاران)


 
آزادي تبعه ايراني از زندان‌هاي عربستان سعودي
 
به دنبال تلاش‌هاي انجام گرفته از سوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي و سفارت ايران در رياض، محمد ملايي، زنداني ايراني در عربستان سعودي آزاد و به ميهن اسلامي مراجعت كرد. به گزارش مهر، همچنين هيات كنسولي و حقوقي وزارت امور خارجه اعزامي به آن كشور موضوع آزادي ساير زندانيان ايراني را در دست پيگيري دارد.


 
سفراي جديد با ماموريت‌هاي تازه
 
با فرارسيدن فصل نقل و انتقال‌ها در بخش سفراي وزارت خارجه جمهوري اسلامي، سفراي جديدي براي برخي كشور‌هاي داراي روابط ديپلماتيك با ايران تعيين شدند. به گزارش فارس، «حميد بيات»، «محسن پاك‌آيين»، «علي نجفي‌خوشرودي»، «منصور چاوشي»، «سيدمحمدجلال فيروزنيا»، «علي‌اكبر سيبويه»، «مرتضي آسايش زارچي»، «مهدي آقاجعفري»، «لطف‌الله بختياري» و «عليرضا كسايي» به عنوان سفراي جديد جمهوري اسلامي ايران در كپنهاگ، باكو، بيشكك، پيونگ يانگ، كوالالامپور، مسقط، دوحه، دارالسلام، فري‌تاون و باماكو منصوب شدند.



تاریخ انتشار : 20 مهر 1391, 07:32



» اخبار مرتبط:

  • پرونده «رحيم‌مشايي» در دستور کار کميسيون اصل 90
  • آيت‌الله هاشمي: مقابل افراطي‌ها هشيار باشيد
  • انقلاب‌نكرده‌ها از انقلابيون انتقام مي‌گيرند
  • هاشمي: در حدّ توان در انتخابات كمك خواهم كرد
  • انتصاب رييس جدید جمعيت هلال احمر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟