مشروح اخبار


» 40میلیارد ریال برای موزه نفت گچساران اختصاص یافت+جزئیات



مدیرکل موزه های میراث فرهنگی کشور گفت: با پیگیرهای نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت مبلغ ۴۰ میلیارد ریال برای ایجاد موزه نفت گچساران اختصاص یافت.


به گزارش راک نیوز؛ مدیرعامل و روسای شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ،اکبر نعمت اللهی مجری طرح و اسناد موزه وزارت نفت ، محمدرضا کارگر مدیرکل موزه های میراث فرهنگی کشور ، مدیرکل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس میراث فرهنگی شهرستان گچساران از اراضی تحت پوشش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ، محلات ، بازارچه های نفت و همچنین از موقعیت جغرافیایی تاسیسات نفتی سقلاتون بازدید کردند.
40میلیارد ریال برای موزه نفت گچساران اختصاص یافت+جزئیات

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در جمع مدیران موزه نفت و میراث فرهنگی کشور با بیان این که اینجا گچساران به بام نفت ایران و قلب نفتی معروف است افزود: تاسیسات نفتی گچساران با حفر چاه شماره ۳ گچساران به عنوان اولین چاه این منطقه به نفت رسید.

هوشنگ صیدالی افزود: اولین های شهر گچساران به واسطه نفت ایجاد شده است و هر قومی که از گذشته اش یاد نکند هویتش را از دست خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مردم این شهر با نفت اجین شده است تصریح کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران آماده هرگونه همکاری با توجه به بودجه اختصاص یافته در جهت جانمایی موزه نفت با میراث فرهنگی کشور میباشد.

مدیرکل موزه های میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه فرصت خوبی ایجاد شده است تا فرهنگ مردم این شهر را به نمایش بگذاریم افزود: گچساران پارامترهای خوبی را برای ایجاد موزه دارد .

محمدرضا کارگر افزود جامعه ای به توسعه پایدار میرسد که گذشته خود مورد توجه باشد چرا که موتور هویت هر جامعه گذشته آنست.

وی ادامه داد: گچساران پازلی است از ویژگی ها چرا که به واسطه نفت شخصیت های مهمی به این منطقه آماده اند و رفتند.

کارگر تصریح کرد: صنعت نفت این منطقه باعث رونق تولید اشتغال، تحولات اجتماعی برای مردم منطقه و همچنین ایجاد جاذبه های گردشگری برای گردشگران شده است.

مدیرکل موزه های میراث فرهنگی سراسر کشور تصریح کرد: با تلاشهای نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت مبلغ ۴ میلیارد تومان بودجه برای جانمایی موزه نفت گچساران اختصاص یافت.

گفتنی است منطقه نفتخيز گچساران نخستين بار در فاصله سال‌هاي 1302 و 1303 هجري شمسي، توسط كنسرسيوم دارسي مورد مطالعه قرار گرفت. 

استخراج نفت از ميدان گچساران در سال 1318 هجري شمسي از چاه شماره 13 اين شهرستان آغاز شد. 

برنامه‌هاي حفاري تا پيش از ملي شدن صنعت نفت ادامه يافت و در اين مدت به 16 حلقه چاه نفت توليدي و ظرفيت توليد 60 هزار بشكه در روز نفت خام، افزايش يافت. 

پس از ملي شدن صنعت نفت، شركت اكتشاف و توليد نفت ايران در سال‌هاي 1335 و 1336 عمليات حفاري را بار ديگر در اين منطقه آغاز كرد. 

اين برنامه تا سال 1345 ادامه داشت و تعداد چاه‌هاي حفاري شده به 46 حلقه افزايش يافت. شهرستان گچساران به خاطر داشتن مرتفع ترين واحد بهره برداري نفت كشور در منطقه «سقلاتون» به بام نفت ايران مشهور شده است. 

 برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال راک نیوز در تلگرام به نشانیRAAKNEWS@همراه شوید. 



تاریخ انتشار : 6 تیر 1398, 14:12



» اخبار مرتبط:

  • مدیر اداره کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد ،سرپرست معاونت فارس شد
  • دزد به موزه رییس‌جمهور اسبق ایران زد
  • موزه ممسنی پس از گذشت تقریبا ۱۰ سال هنوز تکمیل نشده است/موزه ای که به موزه می رود!
  • موزه دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد ساخته می‌شود
  • نمایشگاه عکس کهکیلویه و بویراحمد دهه هفتاد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟