مشروح اخبار


» موزه دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد ساخته می‌شود



استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: موزه دفاع مقدس این استان به‌منظور نمایش آثار به‌جا مانده از رزمندگان، شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در زمینی به مساحت 13 هزار متر مربع در یاسوج ساخته می‌شود.


به گزارش راک نیوز "علی‌محمد احمدی روز شنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این مکان فرهنگی باید همراستا با زیبایی‌های پایتخت طبیعت استان طراحی شود.

وی بیان کرد: با نظارت حوزه معاون عمرانی استاندار در طراحی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، اعتباری از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان به این موزه اختصاص خواهد یافت.

احمدی عنوان کرد: این موزه درشان و منزلت فرهنگ و مجاهدهای مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس احداث خواهد شد.

وی گفت: روی هم گذاشتن آجرها بدون بار هنری در ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به‌تنهایی قادر به بیان تاریخ، فرهنگ و رشادت‌های ایثارگران و شهیدان این استان نیست و باید از هنر، در معماری آن استفاده کرد.

احمدی ابراز داشت: ساخت چنین مکان‌هایی در راستای دفاع و ترویج از ارزش‌های ایرانی و اسلامی است.

وی گفت: میراث فرهنگی و تاریخی یک کشور می‌تواند به‌مثابه یک پدافند غیرعامل مانع تهدیدها برای کشور است و وحدت ملی را تقویت کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میراث تاریخی کشورها تاریخ طبیعی، فرهنگی، ایثار و شهادت و رشادت بوده که یکی از فرازهای اوج همدلی، یک صدایی و ایثار در ایران اسلامی جنگ هشت ساله دفاع مقدس است.

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 880 شهید، افزون بر 9 هزار جانباز و 317 آزاده تقدیم نظام و انقلاب کرده است.



تاریخ انتشار : 28 بهمن 1396, 11:24



» اخبار مرتبط:

  • سرهنگ پاسدار "درفشی" مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد شد
  • فرزندان منطقه چاروسا در هشت سال دفاع مقدس رشادت های بزرگی خلق کردند/ قلم به دست‌ها این رشادت ها را به مردم بگویند
  • با همت حوزه هنری برگزار شد:بیست و یکمین مراسم شب خاطره دفاع مقدس دریاسوج
  • نشست اتاق فکر دفاع مقدس در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمدخبرداد:قلعه رئیسی میزبان 2 شهید گمنام می‌شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟