مشروح اخبار


» عدالت موجود، تا نقطه مطلوب فاصله زيادي دارد



 رهبر معظم انقلاب اسلامي گفتند: نسبت به قبل از انقلاب و يا بسياري از کشورها پيشرفت کرده‌ايم اما اگر شرايط، با ايده آل‌اسلام مقايسه شود، عدالت موجود، تا نقطه مطلوب، فاصله زيادي دارد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در چهارمين روز از سفر به استان خراسان شمالي


رهبر معظم انقلاب اسلامي گفتند: نسبت به قبل از انقلاب و يا بسياري از کشورها پيشرفت کرده‌ايم اما اگر شرايط، با ايده آل‌اسلام مقايسه شود، عدالت موجود، تا نقطه مطلوب، فاصله زيادي دارد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در چهارمين روز از سفر به استان خراسان شمالي، با حضور در شهرستان دارالقرآن، اسفراين، ضمن اشاره به راههاي حفظ و تقويت شور و نشاط و سرزندگي در کشور براي ادامه مسير پيشرفت، به تبيين دو شاخص مهم پيشرفت يعني «اعتماد به نفس ملي» و «عدالت» پرداختند و تأکيد کردند: ملت ايران امروز با احساس قدرت و توانايي، در يک عرصه رويارويي بزرگ جنگ اراده‌ها با دشمنان پيشرفت کشور، قرار دارد و آنچه که در اين نبرد اراده‌ها تعيين کننده خواهد بود، حفظ عزم و اراده مستحکم، بصيرت و روشن بيني، وحدت مردم و اتحاد کلمه مسئولان، وظيفه شناسي آحاد مردم، و مغرور نشدن و غفلت نکردن از کيد دشمن است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي درخصوص شور و نشاط و سرزندگي ملت بعنوان زمينه مهم پيشرفت، خاطر نشان کردند: اين سرمايه بزرگ را بايد حفظ کرد و نگذاشت عوامل گوناگون آنرا تضعيف کنند و يا از بين ببرند.

ايشان هدف اصلي امپراطوري خبري غرب را القاي يأس و نااميدي در ميان مردم به ويژه جوانان دانستند و افزودند: بدخواهان ملت ايران به خوبي مي‌دانند که شور و نشاط و سرزندگي موجب حرکت و کار و تلاش مي‌شود، بنابراين بدنبال خاموش کردن اين شعله فروزان و زمينه‌سازي براي روحيه خمودگي و درنهايت ايجاد عقب‌ماندگي در کشور هستند.

رهبر انقلاب اسلامي در مقوله «شور و نشاط و سرزندگي» جوانان، به موضوع موادمخدر اشاره کردند و گفتند: باندهاي مرموز بين‌المللي با توزيع مواد مخدر در کشور بدنبال تحميل حالت تخديرشدگي در جوانان هستند که در کنار مسئوليت دستگاه‌هاي مسئول، روحيه نشاط جوانان، موثرترين و مستحکم‌ترين عامل براي مقابله با اين خطر بزرگ است.

ايشان افزودند: دشمن همواره به دنبال تلقين روحيه نگاه تحقير‌آميز به خود و دنباله روي از غرب است، در حاليکه تاريخ ملت ايران نشان مي‌دهد اين ملت، در دوره‌هايي، در عرصه‌هاي مختلف پيشرو بوده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: ايران بايد با تلاش و پشتکار جوانان به جايگاهي برسد که هر فردي که بدنبال تازه‌هاي علمي است، مجبور باشد زبان فارسي را فرا بگيرد. ايشان به تبيين شاخص‌ها و همچنين بررسي ميزان پيشرفت کشور بر اساس اين شاخص‌ها پرداختند. عزت ملي و اعتماد به نفس ملي اولين شاخصي بود که حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به آن اشاره و خاطر نشان کردند: با در نظر گرفتن اين شاخص، ملت ايران پيشرفت زيادي کرده است و اگر امروز مسئولان کشور در عرصه‌هاي بين‌المللي، با اعتماد به نفس کامل سخن مي‌گويند، ناشي از اعتماد به نفس ملت است.

رهبر انقلاب اسلامي، عدالت را يکي ديگر از شاخص‌هاي پيشرفت دانستند و افزودند: در منطق اسلام، پيشرفت بدون عدالت، پيشرفت واقعي نيست.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پيشرفت‌هاي مادي در غرب از جمله آمريکا را ظاهري و غير‌واقعي خواندند و تأکيد کردند: چنين پيشرفت‌هاي ظاهري که در کنار آن فاصله‌هاي طبقاتي وجود دارد ناشي از اداره کشور با منطق سرمايه داري و ليبرال دموکراسي غربي است.

ايشان در خصوص وضعيت عدالت، به پيشرفت‌هاي کشور در توزيع منابع عمومي، ساخت زير‌ساخت‌ها ازجمله جاده‌ها و بزرگراه‌ها، گسترش تحصيل علم، و ايجاد شرايط نسبتاً برابر براي بروز و ظهور نخبگان در مناطق مختلف اشاره کردند و افزودند: اگر شرايط کشور را با اين شاخص بسنجيم، نسبت به قبل از انقلاب و يا بسياري از کشورها پيشرفت کرده ايم اما اگر شرايط، با ايده آل اسلام مقايسه شود، عدالت موجود، تا نقطه مطلوب، فاصله زيادي دارد.

رهبر انقلاب اسلامي خاطر نشان کردند: ملت ايران اکنون در يک عرصه بزرگ رويارويي و نبرد اراده‌ها قرار گرفته است که در اين عرصه، با وجود موانع متعدد طبيعي و تحميلي، به هيچ وجه احساس ضعف و ناتواني نمي‌کند و افق خود را براي رسيدن به پيشرفت‌هاي بيشتر، روشن، جذاب و شيوا مي بيند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در خصوص عوامل تعيين‌کننده در جنگ اراده‌ها افزودند: عزم و اراده، بصيرت و روشن بيني، وحدت و وظيفه شناسي آحاد مردم، و اتحاد کلمه مسئولان و همکاري دستگاه‌ها، عناصري هستند که مي‌توانند ملت ايران را به جايگاه شايسته پيشرفت خود برسانند.

ايشان با اشاره به رتبه نخست مردم اسفراين در کشور، در ميزان مشارکت در انتخابات خاطر نشان کردند: اين احساس وظيفه نسبت به آينده کشور و مديريت آن نشان دهنده آگاهي و بصيرت مردم اين منطقه و روحيه بسيار ارزشمندي است که بايد در سراسر کشور حفظ و تقويت شود.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: البته بنده در روزهاي آينده مطالبي را در خصوص انتخابات رياست جمهوري بيان خواهم کرد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گسترش روحيه مصرف کالاهاي داخلي را يکي ديگر از نيازهاي ضروري کشور برشمردند و تأکيد کردند: ترجيح نشانها و کالاهاي خارجي بر توليدات داخلي، روش و روحيه نادرستي است، زيرا حمايت واقعي از توليد ملي در گرو گسترش روحيه مصرف کالاهاي داخلي است.

ايشان افزودند: اگر از توليد ملي حمايت شود بسياري از مشکلات اقتصادي همچون بيکاري و تورم برطرف خواهد شد.



تاریخ انتشار : 23 مهر 1391, 07:14



» اخبار مرتبط:

  • علت اصلي همه فشار‌ها تسليم نشدن در برابر نظام سلطه است
  • مشکلات و فشارها کوچکتر از اراده و آرمان‌هاي ملت ايران است
  • برخي بي‌تدبيري‌ها مشکلات را افزايش مي‌دهد
  • بايد از سلامت انتخابات مراقبت شود
  • کساني که خود را صالح مي‌دانند در موقع لازم وارد عرصه شوند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟