مشروح اخبار


» کساني که خود را صالح مي‌دانند در موقع لازم وارد عرصه شوند



رهبر معظم انقلاب اسلامي در اجتماع پر شور ده‌ها هزار نفر از مردم شيروان ومناطق اطراف، با اشاره به ناکامي دشمنان ملت ايران در سه دهه اخير تاکيد کردند: مسئولان در مسائل اقتصادي به سه عنصر «نگاه علمي، برنامه‌ريزي مدبرانه و ثبات و استمرار سياست‌ها» توجه....

 رهبر معظم انقلاب اسلامي در اجتماع پر شور ده‌ها هزار نفر از مردم شيروان ومناطق اطراف، با اشاره به ناکامي دشمنان ملت ايران در سه دهه اخير تاکيد کردند: مسئولان در مسائل اقتصادي به سه عنصر «نگاه علمي، برنامه‌ريزي مدبرانه و ثبات و استمرار سياست‌ها» توجه کامل کنند تا به فضل الهي و به برکت هوشياري ملت، زورگويان جهاني در مقابله اقتصادي با ايران نيز ناکام بمانند. به گزارش ايلنا، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر انقلاب با اشاره به نعمت بزرگ و بسيار مفيد «آرامش و ثبات سياسي» در کشور، خاطر نشان کردند: ايجاد بي‌ثباتي در کشورهاي مختلف از جمله سياست‌هاي مزورانه استکبار است اما ايران عزيز به «برکت هوشمندي، آگاهي و بصيرت حقيقتا تحسين برانگيز ملت» و به پشتوانه حضور مردم در صحنه از «آرامش و ثبات سياسي مثال‌زدني» برخوردار است.

ايشان، امنيت و ثبات موجود در کشور را فرصتي براي شکوفايي استعداد‌ها و زمينه ساز حضور درخشان ملت ايران در مسابقه ملت‌ها براي پيشرفت علمي- اقتصادي و سياسي دانستند و افزودند: با تکيه بر همين ثبات و طمأنينه است که ملت ايران به رغم تهديد‌ها، تحريم‌ها و خباثت‌هاي دشمنان توانسته است توانايي‌هاي خود را به رخ جهانيان بکشد.حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در تشريح نمونه‌هايي از تلاشهاي سلطه گران براي ايجاد بي‌ثباتي در ايران، به ايجاد درگيري‌هاي قومي در اوايل انقلاب، تحميل جنگ هشت ساله به دست صدام ديوانه و با همکاري گروهک‌هاي خائن، و نيز ناآرامي سال 78 و فتنه سال 88 اشاره کردند.

ايشان خاطرنشان کردند: البته با هوشياري ملت، درگيري‌هاي قومي به وحدت اقوام منجر شد، جنگ تحميلي به مسابقه ملت براي جانفشاني در راه اسلام و انقلاب و ايران تبديل شد و توطئه‌ها و فتنه‌هاي ديگر نيز با مکر خداي عزيز متعال، بي‌نتيجه ماند.

رهبر انقلاب، با انتقاد از عناصر بدخواه يا غفلت‌زده‌اي که با قدرنا‌شناسي، درصدد برهم زدن آرامش و ثبات عمومي هستند، افزودند: مردم حواسشان جمع است، مسئولان قواي سه گانه هم کاملا مراقب باشند تا بدخواهان نتوانند آرامش موجود را که نشانه اقتدار عظيم کشور محسوب مي‌شود، بر هم بزنند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به انتخابات رياست جمهوري در خرداد سال آينده تأکيد کردند: در مدت باقيمانده تا انتخابات و در خود انتخابات، همت همه مسئولان بر حفظ آرامش و اجتناب از جنجالي شدن فضاي سياسي کشور متمرکز باشد.

ايشان، با تجليل از هوشياري مردم در مقابل تلاشهاي تشتت آفرين و اختلاف برانگيز، افزودند: مسئولان، سياستمداران، تريبون داران و مديران عرصه‌هاي گوناگون نيز کاملا مراقب باشند که با يک حرف يا عمل نسنجيده و اختلافي، موجب متلاطم شدن فضاي سياسي نشوند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ششمين روز از سفر به استان خراسان شمالي، عصر روز گذشته در جمع هزاران نفر از بسيجيان استان، تأکيد کردند: بسيج، کليدي طلايي و هديه خداوند به ملت ايران است و همچنانکه تاکنون گره‌هاي فراواني را باز کرده، در آينده نيز پيش برنده مسائل مهم و مورد نياز کشور و جامعه خواهد بود. به گزارش ايسنا، آيت‌الله خامنه‌اي، «بسيج» را از جمله تجربه‌هاي موفق و مهم نظام بر شمردند و با اشاره به ضرورت مطالعه و تعمق مستمر در ويژگيهاي اين تجربه درس‌آموز افزودند: بسيج، پديده بي‌نظيري است که در يک معنا، قبل از پيروزي انقلاب، در حضور ايثارگرانه مردم و «حرکت عظيم، انقلابي و بسيجي ملت» متجلي شد و نهضت اسلامي را به پيروزي رساند. ايشان در بخش پاياني سخنانشان با اشاره به انتخابات سال آينده، چند مسئله مهم را در باب انتخابات بيان کردند. رهبر انقلاب با رد کامل ورود زودهنگام برخي به عرصه انتخابات تأکيد کردند: انتخابات نزديک نيست ولي برخي از همين حالا وارد اين عرصه مي‌شوند که اصلا اين مسئله را تأييد نمي‌کنم زيرا هر چيز بايد در جاي خود و وقت خود انجام شود. آيت‌الله خامنه‌اي سه نکته را بعنوان نظر، فکر و آرزوي خود در انتخابات بيان کردند: نکته اول مشارکت عظيم مردم در انتخابات. ايشان در اين زمينه تأکيد کردند: شرکت عظيم مردم در انتخابات مصون کننده است و از هم اکنون تمام تلاش دست اندرکاران بايد بر اين مسئله مهم متمرکز شود که حضور مردم، در انتخابات خرداد 92 ، حضوري گسترده باشد. رهبر انقلاب، رقم خوردن نتيجه انتخابات به صرفه و صلاح انقلاب و ايران را دومين نکته مورد نظر خود در باب انتخابات اعلام کردند و افزودند: بايد همه از خدا بخواهند و چشمان خود را نيز باز کنند تا نتيجه انتخابات، گزينشي خوب و همراه با صلاح انقلاب و کشور باشد. ايشان خاطرنشان کردند: البته معناي اين مسئله اين نيست که اگر کسي، فردي را نپسنديد با او بداخلاقي و برخورد تند کند. رهبر انقلاب افزودند: کساني که خود را صالح و داراي اهليت مي‌دانند در موقع لازم وارد عرصه شوند و مردم هم آنها را حقيقتا با معيارها بسنجند و براي انتخاب فرد مورد نظر خود تلاش کنند. ايشان با اشاره به اينکه در آينده نيز مسائلي را درباره انتخابات بيان خواهند کرد بعنوان سومين نکته افزودند: انتخابات مايه آبرو و افتخار کشور است و همه مراقب باشند که اين مسئله مايه بي‌آبرويي نشود. آيت‌الله خامنه‌اي همچنين سلامت انتخابات را مسئله‌اي اساسي و مهم دانستند و افزودند: در همه دولتها از جمله در شرايط کنوني فرض ما بر اين بوده است که مسئولان با وجدان الهي وارد مي‌شوند و انتخابات سالم است، البته لازم است مراقبتهاي گوناگون از جهات مختلف براي سالم بودن انتخابات صورت گيرد. رهبر انقلاب در پايان تأکيد کردند: از خداوند مسألت مي کنيم اين آزمايش را هم براي ملت ايران مبارک گرداند.



تاریخ انتشار : 25 مهر 1391, 11:30



» اخبار مرتبط:

  • بايد از سلامت انتخابات مراقبت شود
  • برخي بي‌تدبيري‌ها مشکلات را افزايش مي‌دهد
  • عدالت موجود، تا نقطه مطلوب فاصله زيادي دارد
  • مشکلات و فشارها کوچکتر از اراده و آرمان‌هاي ملت ايران است
  • فعلا نصيحت مي‌کنم!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟