مشروح اخبار


» عملیات آسفالت مسیرهای فرعی متصل به جاده پاتاوه - دهدشت آغاز شد



مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرایی آسفالت مسیرهای فرعی روستایی متصل به جاده ملی پاتاوه - دهدشت در شهرستانهای بویراحمد و کهگیلویه آغاز شد.

به گزارش راک نیوز "سید عبدالمجید نژاد صفوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اعتبار این طرح را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این پروژه از محل اعتبارات دفتر رهبر معظم انقلاب تأمین اعتبار شده است.

وی بیان کرد: در این طرح راه فرعی ۳۱ روستا در شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه به جاده اصلی پاتاوه - دهدشت متصل خواهد شد.

نژاد صفوی تصریح کرد: در این طرح ۵/‏۹ کیلومتر در حوزه بویراحمد و ۵/‏۱۱ کیلومتر در شهرستان کهگیلویه راه روستایی اسفالت ‬می شود.

وی بیان کرد: این طرح از سوی دو پیمانکار در حال اجراست.

نژاد صفوی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی دارد گفت: شاخص آسفالت راه روستایی در استان نسبت به میانگین کشوری پایین است.

وی با اشاره به روند اجرایی خوب جاده ملی پاتاوه به دهدشت گفت: پیش بینی می‌شود کار احداث جاده ملی و ترانزیتی پاتاوه به دهدشت تا پایان سال ۹۸ به پایان برسد و آماده بهره برداری شود.

قطعه نخست این جاده از روستای گندی خوری تا منطقه سر چنار در سال ۸۷ نیز به بهره برداری اولیه رسید.
قطعه دوم جاده از سرچنار تا لوداب، قطعه سوم از لوداب تا دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و قطعه چهارم نیز از کمربندی شهر دهدشت تا دهدشت غربی است.
قطعه سوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت ۶۳ کیلومتر طول دارد و دارای ۱۱ دهنه پل به طول سه هزار و ۱۶۰ متر است. این قطعه از جاده حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
حاده ملی پاتاوه -دهدشت از مصوبات سفر سال ۷۳ مقام معظم رهبری به کهگیلویه و بویراحمد است که در چهار قطعه در حال احداث است.
قطعه دوم این جاده به طول ۲۸ کیلومتر اردیبهشت امسال به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از جاده ملی و ترانزیتی پاتاوه به دهدشت، مسیر استان‌های مرکزی از جمله اصفهان تا بنادر جنوبی کشور از نظر زمانی نزدیک به ۲ ساعت کوتاه‌تر می‌شود.
کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.



تاریخ انتشار : 10 تیر 1398, 10:03



» اخبار مرتبط:

  • روستاهای پیرامونی به جاده پاتاوه - دهدشت وصل می شوند/جزییات
  • دفتر مقام معظم رهبری 700 میلیارد ریال به جاده پاتاوه- دهدشت اختصاص داد
  • قطعه دوم جاده پاتاوه - دهدشت امسال به بهره برداری می رسد
  • 900 میلیارد ریال برای جاده پاتاوه - دهدشت ابلاغ شد
  • افتتاح قطعه دوم جاده ملی پاتاوه – دهدشت/پیشرفت 50 درصدی آزاد راه شیراز - اصفهان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟