مشروح اخبار


» افتتاح قطعه دوم جاده ملی پاتاوه – دهدشت/پیشرفت 50 درصدی آزاد راه شیراز - اصفهان



قطعه دوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت به طول 28 کیلومتر با حضور خیراله خادمیمدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل،جمعی از مسئولان و مقامات کشوری و استانی افتتاح شد.


افتتاح قطعه دوم جاده ملی پاتاوه – دهدشت/پیشرفت 50 درصدی آزاد راه شیراز - اصفهان

قطعه دوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت به طول 28 کیلومتر با حضور خیراله خادمیمدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل،جمعی از مسئولان و مقامات کشوری و استانی افتتاح شد.

خیراله خادمی در جمع خبرنگاران ظهار داشت: که قطعه دوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت به طول 28 کیلومتر است.

وی با بیان اینکه قطعه دوم جاده پاتاوه - دهدشت نیز مشتمل بر پنج دهنه پل به طول 2 هزار و 820 متر است گفت که میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح افزون بر 950 میلیارد ریال است.

گفتنی است عملیات اجرایی جاده ملی پاتاوه - دهدشت مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد در سال 1373 بوده که تاکنون به دلیل کمبود اعتبار به بهره برداری نرسیده است. 

به گفته خادمی میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری جاده ملی در حال ساخت پاتاوه -دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 2 هزار و 500 میلیارد ریال است که تاکنون همین مبلغ برای آن هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقلبیان کرد که جاده ملی پاتاوه – دهدشت دارای 14 دهنه تونل به طول حدود هشت هزار و 580 متر است که پنج دهنه به طول 2 و نیم کیلومتر آن در فاز دوم این طرح و از حدفاصل سرچنار تا لوداب شهرستان بویراحمد است.

خادمی حجم خاک برداری و خاک ریزی در این جاده را به ترتیب افزون بر 16و چهار میلیون متر مکعب دانست و گفت که بیش از 407 دستگاه پل بزرگ و کوچک در این جاده ملی اجرایی و عملیاتی شده است.

کهگیلویه وبویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یکهزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

طول بزرگراه های کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از آغاز دولت تدبیر و امید 53 کیلومتر بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: کاهش آزاد راه شیراز ـ اصفهان ۱۸ میلیارد تومان هزینه تصادفات را کاهش می‎دهد.

خیراله خادمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 55 درصدی آزاد راه شیراز - اصفهان گفت: این آزادراه پس از بهره‎برداری ۱۸ میلیارد تومان هزینه ناشی از تصادفات را کاهش می‎دهد. 

وی با بیان اینکه طرح آزاد راه شیراز- اصفهان مهم‎ترین پروژه حمل و نقلی استان اصفهان است، گفت: این پروژه در راستای اقتصاد مقاومتی سبب کاهش هزینه در سوخت، استهلاک و صرفه‎جویی در وقت می‎شود.

خادمی با بیان اینکه با بهره‎برداری از این پروژه 135 کیلومتر و 2 ساعت زمان رسیدن به اصفهان کاهش می‎یابد، افزود: با بهره‎برداری این پروژه 136 لیتر در سوخت صرفه‎جویی می‎شود و هزینه تصادفات نیز 18 میلیارد تومان کاهش می‎یابد.

وی تصریح کرذ: این پروژه در حال حاضر 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هزار و 200 دستگاه و ماشین‎آلات راهسازی مشغول اجرای این پروژه هستند. 



تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1396, 09:39



» اخبار مرتبط:

  • قطعه دوم جاده پاتاوه - دهدشت امسال به بهره برداری می رسد
  • پروژه جاده ملی پاتاوه - دهدشت تعطیل نیست/انتقال کارگاه به لرستان صحت ندارد.
  • اتمام بزرگراه پاتاوه ‌بهبهان تا پایان 92/اتصال بزرگراهی شیراز به سیرجان
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص 2500 میلیارد ریال اعتبار به جاده پاتاوه – دهدشت خبر داد
  • تکمیل پروژه ملی راه پاتاوه - دهدشت نیازمند توجه ویژه وزارت راه است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟