مشروح اخبار


» مدیر کل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:مقابله با آسیب های اجتماعی نیازمند بسیج همگانی است/توانمند سازی سمن ها راهکاری اصولی برای کاهش آسیب های اجتماعی




به گزارش راک نیوز،مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر تقویت نشاط اجتماعی، گفت: راهکار اصلی مقابله با این آسیب ها بسیج اجتماعی است.
نشست هیئت اندیشه ورز اجتماعی استان به ریاست معاون سیاسی استاندار و با حضور جمعی از مدیران کل و جامعه دانشگاهی برگزار شد.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی در این نشست با بیان اینکه در بعضی از موضوعات دارای غنای اطلاعاتی هستیم، اظهار داشت: به تبع این موضوع فقر پژوهشی نیز نداریم.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: مهم ترین موضوع در این خصوص استفاده هدفمند و بهره وری از این جامعه آماری و اطلاعاتی است.
وی عنوان کرد: بدون شک تنها و با برگزاری چند جلسه نمی توان مشکلی را حل کرد ولی با استمرار و تعهد کاری می توان نتیجه مطلوبی را شاهد بود.
میرمحمدی بیان کرد: ما شروع کننده های خوبی هستیم اما برای ادامه راه کار را رها می کنیم و این مسئله یکی از آفت های کاری است.
وی با اشاره به آماری از آسیب ها و معضلات مختلف اجتماعی تاکید کرد: دفتر حوزه اجتماعی به صورت مستمر وضعیت آسیب های اجتماعی را رصد می کند و با کمک سمن ها و سایر دستگاه های فرهنگی و اجتماعی برنامه های مختلفی در سراسر استان اجرا می کنیم.
میرمحمدی بیان کرد: تشکیل و برگزاری این هیئت یکی از گام‌های دفتر اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و عملیاتی کردن راهکارهای افراد صاحب نظر در حوزه اجتماعی است.
وی با بیان اینکه دانش آموزان باید در کنار مهارتهای علمی ، مهارتهای ارتباطی را هم فرا گیرند، افزود: همچنین باید با برنامه ریزی همه قشرهای جامعه را بطور همزمان در مقابله با آسیب های اجتماعی توانمند کنیم. 
میرمحمدی با تاکید بر اینکه سمن ها ظرفیت کارآمد مقابله با آسیب های اجتماعی هستند، افزود: این دفتر با حمایت از سمن ها زمینه تخصصی شدن و ارائه خدمات آنها به جامعه را فراهم می کند.



تاریخ انتشار : 11 تیر 1398, 23:03



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: میزان ازدواج به طلاق در استان5به 1است
  • غفلت از آسیب های اجتماعی ممکن است ما را از توسعه متوازن باز دارد
  • طرح ارتقای تاب‏ آوری اجتماعی زنان و خانواده در استان اجرا می شود
  • بررسی فعالیتهای پژوهشی پیرامون قانون گریزی در سطح استان
  • طرح سنجش سرمایه، نقش تاثیرگذاری در مسائل اجتماعی استان و کشور دارد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟