مشروح اخبار


» بیش از یک میلیون و 712 هزار راس دام در کهگیلویه وبویراحمد واکسینه شدند



مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۳۳۰ راس دام سبک و سنگین در سه ماه نخست امسال علیه بیماری های دامی واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار راک نیوز از یاسوج، دکتر عبداله بهمنش با بیان اینکه این دام ها علیه بیماری های تب برفکی، تب مالت، آنتروتوکسمی، آگالاکسی، آبله، قانقاریا و طاعون نشخوارکنندگان کوچک(p.p.r) مایه کوبی شدند، گفت: ۷۶ هزار  و ۸۳۲ راس از این دام ها در راستای مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام، علیه بیماری تب مالت مایه کوبی شدند.
مدیر کل دامپزشکی استان افزود: در این مدت،  ۴۶۷ قلاده سگ، علیه بیماری هاری و  ۸۶  هزار  و ۲۶۵ راس دام، علیه بیماری سیاه زخم در استان کهگیلویه وبویراحمد  واکسینه و ایمن سازی شدند.
دکتر بهمنش  تصریح کرد: به منظور مقابله با انتقال بیماری سل به انسان، ۸۱۵ مورد تست سل در دامداری های استان  دراین مدت انجام شده است.
وی افزود: امسال در راستای مقابله با شیوع احتمالی بیماری های مشترک انسان و دام در دامداری های صنعتی و سنتی استان هزار و ۸۱۹ مورد تست برسلوز (بیماری تب مالت) انجام شد .
این مقام مسئول در حوزه دامپزشکی یادآور شد: در سه ماه اول سال جاری تعداد۴ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۹۰۰ قطعه طیور صنعتی و بومی بر علیه بیماریهای طیور واکسینه شدند که خوشبختانه پیرو اطلاع رسانی های صورت گرفته از طریق رسانه ملی و نشریات محلی به حمدلله تا کنون موردی از بیماریهای طیور از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.
کهگیلویه وبویراحمد دارای جمعیت دامی به تعداد دو میلیون ۲۹۶ هزار و ۱۹۶ راس دام سبک ، ۴۰ هزار و ۴۲۵  راس دام سنگین ، یک میلیون و ۴۴۵ هزار قطعه طیور گوشتی و ۱۵۰ هزار قطعه مرغ تخمگذار در یک دوره پرورشی است.



تاریخ انتشار : 22 تیر 1398, 13:16



» اخبار مرتبط:

  • 420هزار راس دام در گچساران علیه بیماری ها مایه کوبی شد.
  • دام و طیور عشایر و روستاییان استان واکسینه شدند
  • مدیر دامپزشکی گچساران مطرح کرد:واکسیناسیون 757 هزار رأس دام علیه انواع بیماری در گچساران
  • 10 تن گوشت قرمز غیر بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد معدوم شد
  • شیوع تب برفکی در لنده/ تلف شدن 17 راس دام در شهرستان لنده/ورود وخروج دام به لنده ممنوع شد!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟