مشروح اخبار


» چند خبر از دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد



سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از بیمارستان سلمان یاسوج بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مرکز درمانی متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی، دکتر پرویز یزدانپناه به همراه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون درمان و مدیر نظارت دانشگاه از بیمارستان اعصاب و روان جانبازان یاسوج(سلمان) بازدید کرد.

در این دیدار مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین رئیس بیمارستان سلمان کمبود پزشک متخصص و نبود آمبولانس را از مهمترین مشکلات موجود این مرکز درمانی عنوان کردند که دکتر یزدانپناه وعده پیگیری از طریق مسئولان کشوری و استانی را دادند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عزت، پیشرفت و اقتدار فعلی جمهوری اسلامی ایران را مدیون خون شهدا و ایثارگری خانواده آنان دانست و گفت: اجازه نمی‌دهم حقی از جامعه ایثارگری در استخدام‌های علوم پزشکی نادیده گرفته شود.
دکتر پرویز یزدانپناه اظهار داشت: موضوع استخدام 27 نفر از جامعه ایثارگری استان حل شده و از روز اول بکارگیری در زمینه پرداخت حق بیمه و حقوق مشکلی ندارند.
وی با بیان اینکه در تمامی استخدامی‌های دانشگاه علوم پزشکی این استان سهمیه 25 درصدی جامعه ایثارگری لحاظ می‌شود، ابراز کرد: هرگونه بکارگیری در مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌ها نیز از این امر مثتثنی نیست.
دکتر یزدانپناه عنوان کرد: امیدوارم در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی با انجام مکاتبات لازم بتوانیم مشکل کمبود پزشک برای بیمارستان جانبازان یاسوج را برطرف کنیم تا شاهد افزایش و ارتقای خدمات در این مرکز باشیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در زمینه تامین آمبولانس در صورت چاره اندیشی توسط مسئولان استانی با اختصاص اعتبار لازم آماده هرگونه همکاری هستیم و امیدوارم این مشکل و همچنین نبود ژنراتور برق برطرف شود.
دکتر یزدانپناه خدمتگزاری به جامعه ایثارگری را افتخاری بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: پیگیری برای برطرف کردن مشکلات این قشر مظلوم را برای خود اولویت می‌دانیم و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

*****/*******//////*******************

کمیته کاهش مرگ کودکان 1 تا 59 ماهه در شهرستان بویراحمد برگزار شد

دکتر محمد یزدان پناه، اظهار داشت: مطالعات متعدد در کشورهای مختلف نشان داده که با رعایت اصول اولیه مراقبت از بدو تولد و ارائه صحیح مراقبت ها می توان موفقیت چشمگیری در کاهش مرگ و میر کودکان حاصل نمود.
وی افزود: در راستای تحقق اهداف فوق راهکارهایی از جمله استراتژی مراقبتهای ادغام یافته ناخوشی های اطفال، مراقبت های ادغام یافته کودک سالم و ترویج تغذیه با شیر مادر در جهت سلامت کودکان توسط اداره سلامت کودکان دفتر سلامت خانواده و جمعیت مطرح شده است.
همچنین کارشناس مرگ و مانا شهرستان بویراحمد، ادامه داد: به دنبال برنامه های بهداشتی مثل کنترل بیماری های اسهالی، تنفسی، تامین آب آشامیدنی سالم و ترویج تغذیه با شیر مادر طی دو دهه اخیر در کشور شاهد کاهش قابل ملاحظه مرگ کودکان زیر 5 سال کشور بوده ایم.
دلشاد زلفی، تصریح کرد: از سویی این دستاورد نتیجه زحمات پرسنل بخش بهداشت و درمان و از سوی دیگر تغییرات در شرایط عمومی توسعه کشور مثل افزایش سواد در جامعه، دسترسی به ارتباطات، تامین راه های مناسب و ایمن به خصوص در نقاط محروم کشور بوده است.
 وی، عنوان کرد: برآیند همه این پیشرفت ها، تغییر الگوی بیماری و مرگ در کشور است، به گونه ای که مرگ ناشی از بیماری های قابل پیشگیری با واکسن و یا اسهال جای خود را به مرگ ناشی از حوادث و ناهنجاری های مادرزادی داده است.
در ادامه کارشناس مسئول بهداشت خانواده شهرستان بویراحمد، بیان داشت: شایع ترین علت مراجعه کودکان زیر 5 سال به پزشکان در کشور، عفونت تنفسی و اسهال می باشد، بدین منظور استراتژی تحت عنوان مراقبت های ادغام یافته ناخوشی های اطفال (مانا) مطرح شد که مهم ترین و شایع ترین علل مراجعه و مرگ و میر کودکان را در برگرفته و تشخیص و درمان صحیح بیماری ها را بر اساس نشانه های موجود امکان پذیر می سازد.
نیلوفر حسین زاده، یادآور شد: مانا به عنوان مناسب ترین راهکار در جهت کاهش مرگ و میر کودکان در کشورهای در حال توسعه می باشد که به تمامیت سلامت کودک می نگرد و نه فقط به بیماری وی و علاوه بر درمان کنونی و بهره جویی از فرصت های از دست رفته برای ارائه خدمات پیشگیری اولیه، خانواده ها را در درمان کودک در منزل درگیر می سازد تا زمینه های بیمار شدن کودک و یا غفلت از نشانه های خطر در جریان بیماری را به حداقل برسانند.
وی در پایان هدف کلی از اجرای این برنامه را کاهش مرگ و میر کودکان زیر 5 سال، ارتقاء مهارت های کارکنان ارائه دهنده خدمت و بهبود رفتار و عملکرد خانواده و جامعه عنوان کرد.

**********************************
پیگیری مراحل راه اندازی مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان یاسوج / اعزام کارشناسان معاونت درمان یاسوج به زنجان

در جلسه ای که با حضور اعضاء کمیته راه اندازی مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان یاسوج برگزار شد، دکتر غلامعباس سبز از اعضاء این کمیته خواست با پیگیری مستمر و جدی، زمینه مراحل آماده سازی این مرکز را فراهم نمایند.
دکتر وحید توانا مدیر نظازت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از اعزام مسئول بیماران خاص و کارشناس HIS این معاونت به استان زنجان خبر داد و گفت: با توجه به بازدیدها و جلسات متعدد در خصوص راه اندازی مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان یاسوج که بی وقفه دنبال آن هستیم، کارشناسان معاونت درمان یاسوج را برای بازدید فنی از مرکز زنجان که از نظر تیپ، با مرکز ما یکسان است اعزام خواهیم کردیم تا با دریافت اطلاعات فنی دقیق و اصولی از مرکز زنجان، انشالله به زودی شاهد افتتاح و راه اندازی مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان شهر یاسوج باشیم.


***********************************

اولین کمیته شهرستانی نظارت بر اجرای برنامه استراتژیک چهار ساله کنترل ایدز

سر پرست شبکه بهداشت از برگزاری اولین کمیته شهرستانی نظارت بر اجرای برنامه استراتژیک چهار ساله کنترل ایدز در شهرستان چرام
مهندس علی جعفری فر در این جلسه ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین جلسه به اهمیت اجرای برنامه استراتژیک کنترل ایدز در شهرستان و ضرورت تو جه کلیه نهادها وسازمانها به وظایف مصو ب خو د در این برنامه پرداختند.
جعفری با اشاره به فعالیتهای انجام شده در راستای اجرای این برنامه در سطح شهرستان از اعضای کمیته شهرستانی نظارت بر اجرای برنامه درخو است نمودند که شاخصهای پایش و ارزشیابی این برنامه را استخراج نموده و به دبیرخانه کمیته ارسال نمایند.
این جلسه با حضوررئیس هلال احمر ؛ نماینده فرمانداری ،بهزیستی ؛ معاون آموزش پرورش؛ نماینده دانشگاه ؛ نماینده نیروی انتظامی ؛ نماینده کمیته امداد حضور داشتند .
*********************************

کمیته اقتصاد سلامت بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج برگزار شد
به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛جلال پورانفرد بیان کرد: بیمارستان امام سجاد(ع) بعنوان پایلوت طرح اقتصاد سلامت انتخاب شد. ودر این کمیته راهکار های کاهش هزینه ها و افزایش درآمد بیمارستانها براساس شاخص های تعیین شده مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود؛ در این جلسه در خصوص افزایش بهره وری منابع انسانی، مالی، فیزیکی بیمارستان وهمچنین افزایش کیفیت خدمات رسانی به بیماران بر اساس استاندار های کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
وی در پایان اضافه کرد؛ بیمارستان امام سجاد (ع)علیرغم داشتن پتانسیل های انسانی ،تجهیزاتی و فیزیکی مناسب ازکسری بودجه مزمن رنج میبرد که امیدواریم با تدابیر اخذ شده در این کمیته، در زمینه کاهش کسورات مالی اقدمات موثری صورت پذیرد وبه نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.
***************************************
آمار تصادفات کهگیلویه وبویراحمد در48 ساعت گذشته

محسن جلیل بابیان اینکه در دو روز گذشته در استان ( 20و 21 مردادماه 98)
 پنجاه فقره تصادف در جادههای مواصلاتی به استان رخ داد افزود : متاسفانه 1 نفر فوت و82 نفر مصدوم شدند.
سرپرست اورژانس 115 کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: از مجموع تصادفات رخ داده در دو روز گذشته 25 مورد تصادف شهری با 31 مصدوم و 25 مورد تصادف جاده ای با 51 مصدوم توسط آمبولانس های اورژانس خدمات پزشکی را دریافت کردند.
جلیل بابیان اینکه درتصادفات گچساران قبل از رسیدن اورژانس در صحنه 1 نفر جان خود را از دست داده بود ادامه داد: از تعداد مصدومان حوادث ترافیکی 20 مصدوم در صحنه درمان سرپایی و 62 مصدوم به بیمارستانها در سطح استان انتقال داده شدند.






تاریخ انتشار : 22 مرداد 1398, 16:55



» اخبار مرتبط:

  • دو تصادف با ۱۳ مصدوم/ نجات بیمار قند خونی با اورژانس هوایی یاسوج
  • 3 انتصاب جدید در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد
  • 20 پروژه‌ بهداشتی و درمانی در هفته دولت افتتاح می‌شود/جزییات
  • سرطان‌های شایع در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شدند
  • تغییر یک مدیر اورژانسی در کهگیلویه وبویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟