مشروح اخبار


» محاکمه مداحان



ظهور احمدي نژاد در عرصه سياسي کشوردر کنارهمه اتفاقاتي که با خود به همراه داشت، يک اتفاق ويژه نيز به همراه داشت و آن حضور مداحان در عرصه سياسي کشور بود و در اين ميان دو نام بيش از بقيه مطرح بودند. يکي «حاج منصور ارضي» بود که علاوه بر اينکه رئيس جمهور در سال‌هاي اول رياستش بردولت، در هيات‌هايي که وي مداحي مي‌کرد حضور مي‌يافت، ترتيبي داد تا وي در سفرهاي استاني نيز يکي از اعضاي هيات همراه رئيس جمهور باشد....

راک نیوز  : ظهور احمدي نژاد در عرصه سياسي کشوردر کنارهمه اتفاقاتي که با خود به همراه داشت، يک اتفاق ويژه نيز به همراه داشت و آن حضور مداحان در عرصه سياسي کشور بود و در اين ميان دو نام بيش از بقيه مطرح بودند. يکي «حاج منصور ارضي» بود که علاوه بر اينکه رئيس جمهور در سال‌هاي اول رياستش بردولت، در هيات‌هايي که وي مداحي مي‌کرد حضور مي‌يافت، ترتيبي داد تا وي در سفرهاي استاني نيز يکي از اعضاي هيات همراه رئيس جمهور باشد. ديگري نيز«حاج سعيد حداديان»بود که با مداحي معروفش در جشن پيروزي احمدي نژاد در ميدان وليعصر، در اولين روزهاي پس از اعلام نتايج انتخابات و پيروزي احمدي نژاد خود را در کنار رئيس جمهور نشان داد.
پس از آن بود که مجالس و هيات‌هايي که اين دومداح برگزار مي‌کردند، به پاتوق هواداران دولت تبديل شده بود،اما دست تقدير سال‌هاي بعد روزهاي متفاوتي در روابط اين مداحان و دولتي‌ها رقم زد. به گونه اي که اين روزها اين دو در دادگاهي به عنوان متهم حاضر مي‌شوند که شاکيان آن‌ها رئيس جمهور و رئيس دفتر وي مي‌باشند.روز گذشته فارس خبرداد که دادگاه رسيدگي به شکايت رئيس جمهور و رئيس دفتر وي از دو مداح صاحب‌نام، اول آبان در دادگاه انقلاب تهران برگزار مي‌شود.در پي طرح برخي مسائل درباره محمود احمدي‌نژاد و رئيس دفتر وي و ارتباط خاص آنها از سوي حاج منصور ارضي و سعيد حداديان در شب‌هاي ماه رمضان 1390، معاونت حقوقي دولت و وکيل شخصي اسفنديار رحيم‌مشايي از اين دو مداح شکايت کردند.
انتشار فايل صوتي سخنان مداحان واکنش‌هاي گسترده و متفاوتي را در پي داشت؛ از اعتراض به ادبيات مداحان که برخي آن را دور از آموزه‌هاي ديني دانستند تا مشکوک و سياسي خواندن پخش سخنراني‌ها 8 ماه بعد و در آستانه خانه‌نشيني 11 روزه رئيس جمهور.
شکايت از منصور ارضي به اتهام تهديد به قتل بر اساس ماده 669 قانون مجازات اسلامي و شکايت از سعيد حداديان بر اساس ماده 608 همين قانون و به اتهام توهين به مقامات دولتي صورت گرفت.
سعيد حداديان بهمن ماه سال گذشته در گفت‌وگويي اعلام کرد که علاوه بر مشائي، شخص رئيس جمهور هم از وي شکايت کرده است.
وي با بيان اينکه آماده پاسخ‌گويي به دستگاه قضايي است، سخني درباره دفاعياتش بر زبان نياورد اما گفت که از حکم قضايي درباره خود، هر چه باشد تبعيت خواهد کرد.حداديان اما درباره شکايت دولت از حاج منصور واکنش متفاوتي داشت و با بيان اينکه «منصور، منصور است به نصرت الهي»، سخنان وي را «طنز سياسي» توصيف کرد که تن جريان انحرافي را به لرزه انداخته و آن را دستور عملياتي تلقي کرده است».
اين مداح صاحب‌نام با بيان اينکه جريان انحراف آخرين نفس‌هايش را مي‌کشد و فرافکني‌ها و دسيسه‌چيني‌هاي آنها راه به جايي نمي‌برد، هشدار داده بود «واي به روزي که حاج منصور حماسه‌سرايي کند».
سرانجام شعبه 9 دادسراي فرهنگ و رسانه، پرونده مداحان را با صدور قرار مجرميت و کيفرخواست براي آنها را به دادگاه ارجاع داد اما جلسه اول محاکمه به دليل فوت عموي سيد علي‌اصغر حسيني وکيل شخصي مشايي برگزار نشد.چندي پيش دومين جلسه دادگاه با حضور وکلاي طرفين دعوا برگزار شد اما اين جلسه نيز به دليل نقص کيفرخواست مربوط به شکايت رئيس جمهور به زمان ديگري موکول شد.
اکنون دادگاه انقلاب تهران، اول آبان را براي رسيدگي به شکايات دولت از حاج منصور ارضي و سعيد حداديان تعيين کرده و آنها بايد دوشنبه آينده در شعبه 26 اين دادگاه حضور يابند.



تاریخ انتشار : 27 مهر 1391, 00:34



» اخبار مرتبط:

  • اولين محرّم دولت روحاني چگونه خواهد گذشت؟
  • حدادیان 50 هزارتومان جریمه شد!
  • پرونده «رحيم‌مشايي» در دستور کار کميسيون اصل 90
  • آيا حکم جلب رئيس جمهور سابق صادر مي‌شود؟/احمدي‌نژاد در دادگاه حاضر نشد
  • احمدي‌نژاد مي‌خواهد ناگفته‌ها را بگويد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟