مشروح اخبار


» افزایش همکاری های زیست محیطی سپاه درکهگیلویه و بویراحمد



سردار خرم دل در نشست با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان عنوان کرد :سپاه درحفاظت و حمایت از محیط زیست لحظه ای درنگ نخواهد کرد.

به گزارش راک نیوز، نشست مشترک و همکاری دوجانبه حفاظت محیط زیست با سپاه در بیست و هشتمین روز از مهرماه 98 درمحل دفتر سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح استان برگزار شد. 
براساس این گزارش مدیرکل حفاظت محیط زیست استان درابتدای این نشست, ضمن اشاره به اصل 50 قانون اساسی که در آن حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه عمومی دانسته گفت: براساس این قانون تمام مردم و دستگاههای اجرایی مکلف به تلاش در جهت حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی عمومی می باشند .
 سید اسدالله هاشمی درادامه  ایران را از محدود کشورهایی دانستندکه در آن یک اصل از قانون اساسی به موضوع حفاظت از محیط زیست اختصاص یافته است و تأکید مقام معظم رهبری بر حفاظت از محیط زیست را از اهمیت والای محیط زیست عنوان کرد. وی در ادامه رهاسازی سالانه حجم بالایی از زباله در طبیعت، افزایش روزهای آلوده هوای، خشکیدگی و زوال جنگل های بلوط و... را ازجمله مهمترین مشکلات زیست محیطی دانستند و آموزش و فرهنگ سازی و نهادینه کردن رفتارهای زیست محیطی افراد جامعه با استفاده از پتانسیل و ظرفیت های موجود،را از مهمترین گام ها در جهت حفاظت از محیط زیست عنوان کرد..
 
درادامه این نشست سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح استان, ضمن بیان اهمیت و جایگاه محیط زیست و نقش آن در سلامت زندگی جانداران، عنوان کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر جهش بسیار خوبی در زمینه آموزش و فرهنگ سازی زیست محیطی انجام شده است.
فرمانده سپاه فتح استان ضمن اعلام همکاری همه جانبه سپاه در جهت حفاظت از محیط زیست عنوان کرد: سپاه در حفاظت و حراست از محیط زیست لحظه ای درنگ نخواهد کرد, چرا که معتقداست محیط زیست امانت نسل های آینده بوده که باید در امانتداری آن کوشا باشیم . 
وی در ادامه برگزاری جلسات هفتگی بسیج، طرح های فرهنگی حلقه صالحین و طرح هجرت، بسیج عشایری و توانمند سازی اعضاء بسیج و ارائه آموزشهای زیست محیطی به عموم توسط نیروهای بسیج را ظرفیت های مناسبی جهت اشاعه فرهنگ محیط زیست عنوان کرد.
 
 



تاریخ انتشار : 29 مهر 1398, 08:40



» اخبار مرتبط:

  • رئیس حفاظت محیط زیست گچساران مطرح کرد:ارائه آموزش‌های حفاظت محیط زیست در مدارس متوسطه گچساران
  • اتاق فکر مشترک صدا و سیما و محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تشکیل می‌شود
  • سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه وبویر احمد منصوب شد
  • لزوم ایفای نقش محیط‌بان توسط روستاییان اطراف منطقه حفاظت شده دنا
  • باحضورمشاور عالی رئیس جمهور در سازمان محیط زیست همایش دولت سبز در گچساران برگزار شد+تصاویر
  • » اشتراک گزاری خبر



    نظرشما در مورد سیستم؟