مشروح اخبار


» کسب مقام اول رسیدگی دادسراهای استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور



به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده های مسن، نشست کمیته ی رفع اطاله ی دادرسی با حضور اعضاء و به ریاست دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی  دادگستری، دکتر نگین تاجی از تلاش های ارزنده همکاران در راستای ارتقاء عملکرد دادگستری استان در رسیدگی و مختومه نمودن پرونده های وارده به محاکم، تشکر نمود و در خصوص پرونده های مُسن اظهار داشت: تلاش همکاران قضایی و اداری در مختومه نمودن این قبیل پرونده ها ستودنی و شایسته است پرونده های باقیمانده در اسرع وقت نیز مختومه گردد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: مختومه شدن برخی پرونده ها به سبب ماهیت شان مدت زمان زیادی نیاز دارد که تدابیر ویژه ای را می طلبد.

وی افزود: پرونده های مسنی که اعاده دادرسی آنها پذیرفته شده تفکیک و برای سایر پرونده ها نیز مدت زمانی مشخص، که منتهی به اخذ تصمیم شوند.

مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه سامانه اتوماسیون اداری بین ادارات و سازمان های قوه قضائیه برقرار است، گفت: در برخی شعب و حوزه های قضایی استان، نامه های استعلام به دست شاکی یا متهم داده می شود که لازم است، در بستر امن اتوماسیون انجام شوند.

دکتر نگین تاجی لزوم ثبت نام مراجعین به محاکم را در سامانه ثنا مهم خواند و افزود: به علت آنکه برخی مراجعین به دادگستری در سامانه ثنا نام نویسی نکرده اند در هر حوزه قضایی اتاق تلفن جهت تماس با اصحاب پرونده که سامانه ثنا ندارند به منظور حضور در جلسات رسیدگی، راه اندازی خواهد شد.

این مقام قضایی گفت: در آینده ی نزدیک 30 شعبه کیفری و حقوقی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به نرم افزار تبدیل صوت به متن، مجهز می شوند.

وی تأکید کرد کارگروهی به منظور امحاء پرونده هایی که در بایگانی الکترونیک ثبت شده اند تشکیل و نسبت به امحاء پرونده های ثبت شده اقدام می نماید.

دکتر نگین تاجی در پایان گفت: دادسراهای استان در مهرماه 98، موفق شدند در رسیدگی ها رتبه اول را کسب نمایند.

در ادامه این نشست بهزاد صادقی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان با اظهار اینکه استان در زمینه ابلاغ الکترونیک قضایی در رتبه 4 کشوری قرار را دارد، گفت:90درصد از ابلاغ اوراق قضایی در کهگیلویه و بویراحمد بصورت الکترونیک انجام می شود.

وی از راه اندازی سامانه کنترل تردد در استان خبر داد و افزود: چنانچه فردی در چند شعبه کفیل شده باشد و بخواهد در شعبه دیگری کفالت شخصی را بپذیرد، این نرم افزار هشدار می دهد و فرد ، دیگر نمی تواند کفیل شود.

کسب مقام اول رسیدگی دادسراهای استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور

 

کسب مقام اول رسیدگی دادسراهای استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور

 

کسب مقام اول رسیدگی دادسراهای استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور

 



تاریخ انتشار : 12 آذر 1398, 12:16



» اخبار مرتبط:

  • کسب مقام اول رسیدگی دادسراهای استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور
  • ریس دادگستری شهرستان کهگیلویه خبر داد همکاری دستگاه قضایی روند مختومه شدن پرونده های ورودی به دادگستری را سرعت بخشید
  • بازدید سرزده از دادگستری شهرستان کهگیلویه/تصاویر
  • رئیس‌کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یاسوج منصوب شد
  • رئیس دادگستری گچساران :کاهش 25درصدی پرونده هاي سرقت در شهرستان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟