مشروح اخبار


» عدم التزام عملی به اسلام و نظام دلیل رد صلاحیتم است/شورای نگهبان دفاعیاتم را استماع کند



حجت‌الاسلام سید محمود علوی عضو مجلس خبرگان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه رسانه‌ای شدن رد صلاحیتش وی را مجبور به ارائه توضیحات به مردم کرده است، گفت: رسانه‌‌‌ای شدن ردصلاحیت بنده متاسفانه هزینه‌‌هایی داشت که بر همین اساس بنده راضی به رسانه‌ی شدن آن نبودم.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه وی از سوی مراجع چهارگانه رد صلاحیت شده بود، گفت: صلاحیت بنده از سوی مراجع‌ چهارگانه و هئیت نظارت استانی تائید شده بود اما هئیت مرکزی شورای نگهبان با استناد به ماده یک قانون انتخابات(عدم التزام عملی به اسلام و نظام) صلاحیت بنده را رد کردند.

علوی با بیان اینکه به نظر هیئت مرکزی شورای نگهبان به صورت مکتوب اعتراض کرده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه فقها و حقوق‌دانان محترم شورای نگهبان پایبند به قانون هستند، از آنها درخواست می‌کنم تا اجازه بدهند بنده دفاعیات خود را به سمعشان برسانم.

وی افزود: متاسفانه تا این لحظه دلایل رد صلاحیت بنده از سوی شورای نگهبان اعلام نشده و تنها به "عدم التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران" بسنده شده است. از شورای نگهبان در خواست کرده‌ام دلایل که موجب رد صلاحیت بنده شده است را به بنده اعلام کند تا اینجانب دفاعیه خود را تقدیم کنم.

علوی ادامه داد: از شورای نگهبان درخواست کرده‌ام برابر قانون وقتی را برای ارائه دفاعیات اینجانب منظور کند.

وی در ادامه با بیان اینکه "خود را پایبند به ساختار سیاسی نظام می‌دانم حتی اگر تصمیمات به ضررم باشد"، گفت: رد صلاحیت بنده هیچ تاثیری در سربازی‌ اینجانب برای نظام جمهوری اسلامی نخواهد داشت.

علوی خاطرنشان کرد: اگر صلاحیت‌ بنده تائید شود و رای بیاوریم در سنگر مقدس مجلس خدمت خواهم کرد و اگر هم اینطور نشود همچنان سرباز نظام و مقام معظم رهبری خواهم ماند.

وی در پایان گفت: این فراز و نشیب‌ها امتحاناتی است که برای انسان‌ها پیش می‌آید و امیدوارم خداوند متعال در عبور با موفقیت از این امتحان‌ها ما را یاری کند به گونه‌ای که رضای او در آن باشد.




تاریخ انتشار : 26 بهمن 1390, 00:27



» اخبار مرتبط:

  • نماینده ممسنی و رستم رد صلاحيت شد
  • وزارت کشور صلاحیت علی مطهری را رد کرد/عدم التزام به قانون اساسی، اسلام و ولایت فقیه علت این رد صلاحیت است
  • تاییدصلاحیت10دواطلب دیگرتا عصر دیروز
  • وزارت کشور صلاحیت مطهری، کاتوزیان و عباسپور را تایید کرد
  • شورای نگهبان مهلت بررسی صلاحیت‌ها را تمدید کرد/اعلام نتایج روز...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟