مشروح اخبار


» گاف خانم وزیر!!به دلیل تامین نشدن ارز مقدار زیادی از داروها در گمرک باقی مانده‌اند



وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد که بانک مرکزی همت خود را تسریع کند تا هر چه سریعتر داروها و ملزومات مورد نیاز از گمرک ترخیص شوند و گفت: بخش‌های جراحی قلب، چشم و ... چشم به راه ترخیص این ملزومات هستند.

 

 

به گزارش خبرنگار «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر مرضیه وحید دستجردی در حاشیه افتتاح خطوط جدید تولید شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران درباره مباحث ارزی تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور، گفت: لازم است در این زمینه از برخی مدیران بانک مرکزی تشکر کنم.

 

 

وی تصریح کرد: برای تامین ارز مورد نیاز دارو با تجهیزات پزشکی در ماه اخیر حدود 300 تا 400 میلیون دلار از دو و نیم میلیون دلار مورد نیاز تامین شد و شرکت‌ها توانستند این ارز را دریافت کرده و برخی مواد اولیه و داروهای ساختنی را تامین کنند.

 

 

دستجردی ابراز امیدواری کرد که 2 میلیون دلار مابقی نیز هر چه سریعتر در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد و افزود: همینکه مدیران بانک مرکزی در این زمینه همت کردند جای تشکر دارد و من امیدواریم این مسیر سرعت بیشتری به خود بگیرد.

 

 

وزیر بهداشت با اعلام اینکه مقدار زیادی دارو در گمرک مانده است، افزود: ارز در اختیار شرکت‌ها نبوده و نتوانستند داروها را ترخیص کنند. امیدواریم بانک مرکزی همت خود را تسریع کرده تا هر چه سریعتر داروها و ملزومات مورد نیاز از گمرک ترخیص شوند و بخش‌های جراحی قلب، چشم و ... چشم به راه ترخیص این ملزومات هستند.

 

 

وزیر بهداشت درباره اجرای برنامه پزشک خانواده نیز گفت: در این زمینه جلساتی را با مهندس عمادی سرپرست سازمان بیمه سلامت داشته‌ایم و وی با علاقه و حمایت جدی به دنبال توسعه پزشک خانواده شهری 30 دانشگاه برای اجرای برنامه پزشک خانواده در نوبت هستند که سازمان‌های بیمه‌گر برای وارد شدن پنج دانشگاه به جرگه برنامه پزشک خانواده اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

 

دستجردی در ادامه درباره استقبال پزشکان برای ثبت‌نام در برنامه پزشک خانواده گفت: استقبال پزشکان در تمام دانشگاه‌هایی که فراخوان داده‌اند صددرصد یا حتی بالای صددرصد بوده است. برنامه‌ریزی‌ها صورت می‌گیرد تا در دانشگاه‌هایی که پزشکان بالای صددرصد ثبت نام داشته‌اند، از این پزشکان در مراکز اورژانس پزشک خانواده استفاده شود.
البته خانم وزیر فراموش کردند که حقوق گمرکی از کالاهای وارداتی به ریال اخذ میگردد نه ارز های خارجی وگرنه برای ترخیص کالا از گمرک که نیازی به ارز نیست خانم وزیر!!




تاریخ انتشار : 6 آبان 1391, 06:31



» اخبار مرتبط:

  • هیچ مشکلی در ترخیص دارو از گمرک‌های کشور وجود ندارد.
  • اولین خبراقتصادی دولت یازدهم در مورد قیمت ها
  • ترخیص دارو در کمتر از 2 ساعت در گمرک بندرعباس
  • ترخیص شبانه روزی4700 تن دارو و کره از گمرک رجایی
  • واکنش مسعود کرباسیان به حاشیه سازی علیه گمرک/پرونده‌های فساد در گمرک مربوط به دولت قبل است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟