مشروح اخبار


» مراجع تقلید به فریاد مردم العکر بحرین برسند



 نباید کشورهای اسلامی و از جمله مسئولان دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بی‌تفاوت بنشینند؛‌ بلکه باید همان‌طور که در قضیه غزه، لبنان و سوریه با دفاع جانانه خود از مردم مظلوم این کشورها، رژیم صهیونیستی را به ذلت کشاندند،‌ مردم بحرین را نیز حمایت کنند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به تضییع حقوق اولیه مردم بحرین از سوی رژیم آل‌خلیفه،‌ خواستار دخالت مراجع معظم تقلید در رفع محاصره شهرک العکر شد.

سیدعلی‌محمد بزرگواری در گفت‌وگو با خانه ملت،‌ با اشاره به تضییع حقوق بشر و احتمال وقوع فاجعه انسانی در شهرک العکر بحرین،‌ گفت: زیر پا گذاشتن حقوق اولیه شیعیان و مردم انقلابی بحرین از سوی رژیم آل‌خلیفه و حمایت دولت‌های غربی از این جنایات، طبل رسوایی سردمداران حقوق بشری را به صدا درآورده است.

نماینده مردم کهکیلویه، بهمنی و چرام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهایی مانند قطر و عربستان نیز که با آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هماهنگ هستند،‌ از رژیم آل خلیفه و جنایت‌هایش حمایت می‌کنند،‌ افزود: حتی رژیم آل‌سعود با دخالت نظامی در بحرین، انواع فشارها را بر مردم بحرین وارد می‌کند.

وی ادامه داد: اینها در حالی است که مردم مؤمن بحرین با دست خالی به خیابان‌ها می‌آیند و تظاهرات مسالمت‌آمیز خود را با سردادن فریاد آزادی‌خواهی به پایان می‌رسانند؛ آن‌وقت رژیم دیکتاتوری آل‌خلیفه حقوق آنها را زیر پا می‌گذارد که نشان از دروغین بودن ادعاهای حامیان استیفای حقوق بشر در جهان است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس، فعالیت‌های برخی نهادها و سازمان‌های مهم بین‌المللی را برشمرد و تصریح کرد:‌ اگر سازمان ملل و دفتر حقوق بشر این سازمان، واقعا برای حقوق بشر دل می‌سوزانند؛ اگر شورای امنیت سازمان ملل به دنبال برقراری امنیت ملت‌هاست، چرا به فریاد مردم مظلوم بحرین نمی‌رسند؟

نماینده اصولگرای مجلس نهم تأکید کرد: با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه می‌رسیم که غرب طبق فرموده حضرت امام خمینی (ره)، با اسلام ناب محمدی (ص) مشکل دارد و هر جا در هر گوشه‌ای از دنیا، فریادکننده‌ای ندای لبیک به اسلام را سر می‌دهد، او را خفه می‌کنند.

وی در ادامه افزود: بیداری اسلامی حقیقی را مردم بحرین فریاد می‌زنند؛ چراکه اولا خواهان آزادی و برابری حقوق همه شهروندان هستند و ثانیا تلاش دارند تا نظامی در این کشور بر سر کار آید که احکام و قوانین اسلامی را پیاده کند.

بزرگواری سپس با اشاره به حمایت نکردن کشورهای منطقه از مردم بحرین در طول نزدیک به دو سال فعالیت انقلابی‌شان، اظهار داشت: نباید کشورهای اسلامی و از جمله مسئولان دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بی‌تفاوت بنشینند؛‌ بلکه باید همان‌طور که در قضیه غزه، لبنان و سوریه با دفاع جانانه خود از مردم مظلوم این کشورها، رژیم صهیونیستی را به ذلت کشاندند،‌ مردم بحرین را نیز حمایت کنند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس همچنین به شیعه بودن مردم این کشورها اشاره و خاطرنشان کرد:‌ مردم بحرین نیز همانند شیعیان دیگر کشورها مقلد مراجع معظم تقلید در نجف و قم هستند و همانگونه این مراجع معظم،‌ فریاد مظلومی در گوشه‌ای از جهان بلند می‌شود،‌ با او همراهی می‌کنند،‌ بهتر است در قضیه بحرین نیز دخالت  کنند؛ همانطور که تا به حال بارها این کار را کرده‌اند.

وی به قضیه پاراچنار اشاره کرد و گفت: در مسأله محاصره شیعیان پاراچنار، ‌این دخالت مراجع معظم تقلید بود که سبب شد دولت پاکستان به فریاد آنها برسد؛‌ ما از این بزرگواران خواهش می‌کنیم تا در قضیه محاصره شهرک العکر نیز دخالت و از وقوع فاجعه‌ای انسانی در این شهرک جلوگیری کنند.

شهرک شیعه‌نشین العکر بحرین در حاشیه جنوبی منامه این روزها تحت محاصره شدید نیروهای امنیتی آل‌خلیفه و آل‌سعود است. به گونه‌ای که با توجه به اتمام مواد خوراکی و دارو از یک سو و بازداشت مجروحان و جلوگیری از مراجعه آنها به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از سویی دیگر، هر آن احتمال وقوع فاجعه‌ای انسانی وجود دارد. با این حال هیچ یک از نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری با وجود شکایت‌های فراوان مردمی بحرین توجهی به این مسأله ندارند.



تاریخ انتشار : 6 آبان 1391, 06:14



» اخبار مرتبط:

  • سه بازیکن فوتبال بازداشت شدند+عکس
  • بازگشت هواپیمایی بحرین به ایران/ پس از دوسال از سرگرفته می‌شود
  • دستگاه‌های فرهنگی پیام وحدت رهبر را به گوش ملل مسلمان برسانند
  • بحرين باز هم ما را حذف کرد!
  • حقوق بشر دستاويز سياست بازي غربي ها
  • » اشتراک گزاری خبر

    • شجاعی زاده

    • 6 آبان 1391 14:38
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    به فکر مردم خودت باش که روغن نباتی نمیتونن بخرن.که پنیر 3500تومنی نمیتونن بخرن.واقعا که
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟