مشروح اخبار


» حقوق بشر دستاويز سياست بازي غربي ها



سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: مکانیسم های حقوق بشری سازمان ملل دستاویز سیاست بازی های کشورهای غربی است.وي تاکید کرد: بسیاری از کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر، در سابقه تاریخی و حتی امروزه خود موارد سیستماتیک و وحشتناک نقض حقوق بشر را در پرونده دارند.

رامین مهمانپرست ضمن انتقاد از طرح این قطعنامه و محکوم کردن آن، بر تدوام سوء استفاده ابزاری برخی کشورهای غربی از موضوع حقوق بشر تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول مندرج در قانون اساسی کشور، شرع مقدس اسلام و با توجه به سابقه تاریخی تمدنی کهن خود، حفاظت، حمایت و گسترش احترام به حقوق بشر را از آرمان های خود می داند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هرگونه استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل توسط کشورهای غربی را محکوم می کند.

وي خاطر نشان کرد: این کشورها در حالی به اغراق گویی و سیاه انگاری در قبال وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران می پردازند که نه تنها چشم خود را بر روی وضعیت وخیم حقوق بشر در کشورهای متحدشان بسته اند، بلکه از پاسخگویی به موارد متعدد نقض حقوق بشر شهروندان خویش نیز ناتوان هستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور تاکید کرد: بسیاری از کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر، در سابقه تاریخی و حتی امروزه خود موارد سیستماتیک و وحشتناک نقض حقوق بشر را در پرونده دارند.

وی همچنین بسیاری از بخش های متن قطعنامه تصویب شده علیه کشورمان را برگرفته از گزارش مغرضانه گزارشگر شورای حقوق بشر دانست که مشحون از نکات خلاف و دروغینی است که منبع و ماخذی جز سایت های رسانه ای مرتبط با بانیان غربی این قطعنامه و گروه های معاند با نظام جمهوری اسلامی و وابسته به این کشورها ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تأکید مجدد بر تعهد اساسی و بنیادین جمهوری اسلامی ایران نسبت به ارتقای حقوق بشر و حقوق شهروندان و با ابزار تأسف از اینکه مکانیسم و ابزارهای حقوق بشری سازمان ملل دستاویز سیاست بازیهای کشورهای غربی قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد مفهوم حقوق بشر فارغ از اینگونه بازیهای منفعت طلبانه، مبنای ترقی و کمال انسان ها و منبع همزیستی مسالمت آمیز میان کشورها شود.



تاریخ انتشار : 8 آذر 1391, 23:40



» اخبار مرتبط:

  • مراجع تقلید به فریاد مردم العکر بحرین برسند
  • میزان حقوق ماهانه رهبران 17 کشور
  • حقوق سربازان افزایش یافت
  • مهمان‌پرست انتشار فیلم اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر (ص) را محکوم کرد
  • افزایش حقوق معلمان با اجرای نظام رتبه بندی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟