مشروح اخبار


» اخــبار کــوتــاه




  
 

زائران ربوده شده ایرانی سلامت‌اند

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت: اخباری که در 48 ساعت گذشته دریافت کرده‌ایم و تصاویری که واصل شده تائید می‌کند که هر 48 زائر ایرانی ربوده شده در سوریه در سلامت کامل به سر می‌برند. حسین امیرعبدالهیان، افزود: هیچگونه خبری مبنی بر اینکه کسی از اتباع ربوده شده ایرانی به شهادت رسیده باشند، نداریم.

 

یک معلم در سیستان‌وبلوچستان به شهادت رسید

اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان خبر داد: محمد اسلامی، معلم بسیجی اداره منطقه سرباز استان، روز گذشته در یک اقدام تروریستی و ضدانسانی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به لقاء‌الله پیوست.

 

عراق به پروتکل الحاقی آژانس پیوست

سرود رشید نجیب نماینده عراق در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نامه هوشیار زیباری مبنی بر پذیرفتن پروتکل الحاقی از سوی عراق را به یوکیو آمانو، دبیرکل این آژانس تحویل داد. آمانو نیز امضای پروتکل الحاقی سازمان بین‌المللی انرژی اتمی را زمینه‌ساز خروج عراق از فصل هفتم منشور سازمان ملل عنوان کرد. پروتکل الحاقی آژانس انرژی بین‌المللی اتمی موافقت‌نامه‌ای جهت تقویت سیستم نظارت مورد تصویب سازمان ملل است و بیشتر بر بازدیدهای سرزده از تاسیسات اتمی کشورها تاکید دارد.

 

دچار آشفته بازار دزدها شده‌ایم

امام جمعه مشهد گفت که در بحث گرانی‌های پیش آمده شاید تحریم‌ها تاثیر کمی داشته باشند اما عامل اصلی بالا رفتن قیمت‌ها این است که در کشور دچار آشفته بازار دزدها شده‌ایم. آیت‌الله احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز عید قربان بیان کرد: یک عده جانی از موقعیت سوء‌استفاده می‌کنند و مردم را تحت فشار گذاشته‌اند و با احتکار اجناس سبب گران شدن ارزاق عمومی و مورد نیاز مردم شده‌اند. وی خطاب به نیروهای انتظامی، اطلاعاتی‌ و قوه قضاییه کشور گفت: باید وارد میدان شوید و این زالوهای سودجو را از داخل مملکت جمع کنید. وی اظهار داشت: مگر ما از خارج چه وارد می‌کردیم که با تحریم آنها مردم برای تهیه مایحتاج اولیه خود مانند گوشت و نان دچار مشکل شده‌اند.

 

اخراج سه دیپلمات سوری از عربستان

وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام كرد كه سه دیپلمات سوری در كنسولگری سوریه در شهر«جده»را اخراج كرده است. در بیانیه‌ این وزارتخانه آمده است:اخراج سه دیپلمات سوری براساس مصالح عمومی كشور صورت گرفته وعملكرد دیپلمات‌های سوری برخلاف ماموریت‌های مرتبط با كار كنسولگری‌شان بوده است. در این بیانیه به هیچ گونه جزئیات دیگری اشاره نشده است. همچنین هیچ نامی از این سه دیپلمات یا زمان اخراج یا مكانی كه فرستاده شده‌اند هم نیامده است.

 

اختلافات تشدید نشود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن توصیه به نامزدهای انتخاباتی برای ورود بهنگام به عرصه انتخابات، گفت: همه باید به دولت کمک کنیم. محسن رضایی در پاسخ به این سوال که به نظر شما مهم‌ترین آفت ورود زودهنگام به عرصه انتخابات چیست؟، اظهار داشت: ورود زودهنگام به انتخابات باعث می‌شود تا حل مشکلات مردم به تاخیر بیفتد و به جای اینکه انرژی‌ها برای رفع حل مشکلات اقتصادی صرف شود به سمت مسائلی پیش رویم که ممکن است تشدیدکننده شرایط اقتصادی کشور باشد. وی افزود: همچنین باید توجه داشته باشیم تا به هیچ وجه اختلافات و منازعات تشدید نشود.

 

ملا عمر برای آمریکا شرط گذاشت

واحد مرکزی خبر نوشت: سرکرده طالبان افغانستان اعلام کرد این گروه خواستار از سرگیری مذاکرات سیاسی با آمریکا از طریق دفتر سیاسی خود در قطر است. ملاعمر سرکرده طالبان افغانستان در پیامی، آزادی زندانیان گوانتانامو را خواستار شد و آن را پیش‌شرط از سرگیری مذاکرات با آمریکا خواند. وی در این پیام گفت: «درخصوص تلاش‌ها برای دستیابی به درک سیاسی با خارجی‌ها، باید بگویم که همزمان با مقاومت نظامی به تلاش‌های سیاسی ادامه خواهیم داد تا به اهداف خود دست یابیم و برای همین منظور هم یک دفتر سیاسی در قطر داریم.»

 

باور۳۷۳ جایگزین سامانه اس۳۰۰

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا گفت: سامانه پدافند هوایی باور373 جوهره تکنیک و تاکتیک است و در آینده به سامانه‌های دفاع موشکی کشور افزوده می‌شود. امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا درباره سامانه موشکی باور۳۷۳ که قرار است جایگزین سامانه اس۳۰۰ شود، اظهار داشت: اس۳۰۰ یک سامانه موشکی سطح‌ به‌ هوای دوربرد و خودکششی ساخت کشور روسیه است که می‌تواند اهداف را تا ارتفاع ۱۵۰ کیلومتری، رهگیری و منهدم کند. ایران در سال ۸۸ به منظور خرید این سیستم پیشرفته پدافندی، قراردادی را با روسیه به امضا رساند اما روس‌ها در پی توافقات پنهانی با آمریکا و پس از تعلل بسیار، از تحویل این سامانه به ایران خودداری کردند.

 

۲۰ هفته آیت‌الله خامنه‌ای، ۲۰ هفته ‌هاشمی‌

خبرآنلاین نوشت؛ 26 سال پیش آیت‌الله موسوی اردبیلی نیز از ائمه جمعه تهران بود. آیت الله ‌هاشمی‌رفسنجانی در کتاب خاطرات خود از سال 65 با عنوان «اوج دفاع» در مورد برنامه‌ریزی برای سخنرانی از تریبون نماز جمعه پایتخت، نوشته است: به آیت‌الله خامنه‌ای تلفنی گفتم که نماز جمعه آینده را اقامه کنند. قرار گذاشتیم در سال 20هفته ایشان و 20هفته من و هشت هفته آیت‌الله موسوی اردبیلی و چهار هفته آقای امامی کاشانی اقامه نمایند.

 

حضور سرزده رئیس‌جمهور در منزل شهید ان عبداللهی

رئیس‌جمهوری روز گذشته همزمان با عید سعید قربان به صورت سرزده در منزل شهیدان محمود و داوود عبداللهی حضور یافت و این عید را به والدین این شهیدان تبریک گفت. احمدی‌نژاد همچنین ضمن دلجویی و آگاهی از وضعیت زندگی و دغدغه‌های پدر و مادر این شهیدان، برای آنها و تمام والدین شهدا، سلامتی و تندرستی آرزو کرد.




تاریخ انتشار : 6 آبان 1391, 06:46



» اخبار مرتبط:

  • این هفته نماز جمعه تعطیل است
  • واکنش به خبر بازگشت هاشمی به نماز جمعه
  • هاشمی در نماز جمعه؟
  • تکذیب خبر کاندیداتوری هاشمی‌رفسنجانی
  • درخواست دو مرجع تقلید برای کاندیداتوری هاشمی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟