مشروح اخبار


» تشکیل پرونده برای متخلفان انتخاباتی در ۴شهر کهگیلویه و بویراحمد



معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تبلیغات پیش از موعد انتخاباتی جرم است.

به گزارش خبرنگار راک نیوز از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد؛ « سید عیسی حسنی » در گفت و گو با ایسنا، افزود: در رابطه با تبلیغات زود هنگام انتخاباتی در سطح استان به داوطلبان شرکت کننده در انتخابات و نمایندگان آن‌ها تذکرات لازم داده شده است.
وی اظهارکرد: رسانه ای نکردن خیلی از اقدامات و مسائل در این خصوص از سوی دستگاه قضایی، به منزله رصد نکردن و برخورد نکردن نیست.
سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در موارد متعددی از سوی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، روسا و دادستان های حوزه های قضایی تذکرات لازم داده شده است.
حسنی تصریح کرد: در مواردی که موضوع اهمیت بیشتری داشت علاوه بر تذکر نسبت به تشکیل پرونده کیفری از سوی دادستانهای محترم اقدام شده است.
وی ادامه داد: مطابق قانون انتخابات مجلس، تبلیغات پیش از موعد، اردوکشی خیابانی، استفاده از اموال بیت المال، تهدید داوطلبان، توهین، افتراء و نشر اکاذیب جرم است. البته برخی جرایم از جمله توهین، تهدید و افتراء تنها با شکایت شاکی خصوصی پیگیری می شود.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جرایمی که جنبه عمومی دارند از جمله سوء استفاده از اموال دولتی، تبلیغات زود هنگام، تظاهر و قدرت نمایی و استفاده از سلاح سرد و گرم با اعلام جرم از سوی مدعی العموم پیگیری و بررسی خواهند شد.
به گزارش راک نیوز، این مقام قضایی همه داوطلبین و کاندیداها را به رعایت قانون و احترام به حقوق مردم و پرهیز از برخورد های احساساتی و شتابزده در امر انتخابات توصیه کردند.



تاریخ انتشار : 7 دی 1398, 15:30



» اخبار مرتبط:

  • رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد: فضای مجازی رصد می شود /انتشار فیلم کلیپ های انتخاباتی جرم است
  • هشدار رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد؛ برخورد قاطع با هرگونه تخلف احتمالی مدیران در فضای انتخاباتی
  • تشکیل ستادهای ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در سراسر کشور
  • رییس کل دادگستری استان فارس :فعالیت نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی رصدمیشود/ تشکیل اولین پرونده تخلف انتخاباتی در استان فارس
  • معاون پیشگیری دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:برخی از پایگاه‌های خبری در انتشار اخبار باید حریم‌ها را رعایت کنند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟