مشروح اخبار


» نشست هم اندیشی نخبگان بسیجی و انقلابی با رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد/تصاویر



دکتر نگین تاجی در ابتدای این نشست شهادت امیر سپهبد قاسم سلیمانی وهمرزمان شهیدش را تبریک و تسلیت گفت.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نشست هم اندیشی نخبگان بسیجی وانقلابی با رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

دکتر نگین تاجی در ابتدای این نشست شهادت امیر سپهبد قاسم سلیمانی وهمرزمان شهیدش را تبریک و تسلیت گفت.

وی افزود: یکی از وظایف ومسائل دستگاه قضایی تحول اساسی درون قوه ی قضائیه است واین تحول در واقع همان فرمان 8 ماده ای رهبر معظم انقلاب ومورد توصیه ی  معظم له می باشد .

دکتر نگین تاجی اظهار کرد: عمل کردن به این اصل هشت ماده ای باعث پیشرفت واجرای قوانین در جامعه می باشد .

مقام ارشد قضایی استان با اظهار این که اگر متولیان امر به این قوانین عمل نکنند موجب تضییع حقوق عامه میباشد بیان داشت: دستگاه قضایی در مورد همه ی عواملی که مربوط به حقوق عامه می باشد به شدت برخورد خواهد کرد.
وی افزود: هر برنامه ای که دستگاه قضایی داشته باشد برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق عامه است و به شدت پیگیر و طبق قانون عمل خواهد کرد .
رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع  آزاد سازی 53 هکتار از اراضی حریم رودخانه بشار اشاره نمود و تصریح کرد: برای بعضی از مدیران سهل انگار که وظایف خود را به درستی انجام نداده اند کیفر خواست صادر شده است .
دکتر نگین تاجی سپس به مهم و کاربردی بودن آموزش در دستگاه قضایی پرداخت و گفت: آموزش در قوه قضائیه یکی از موارد مهم می باشد که مرتبط با کار مردم است.
این مقام قضایی افزود: کاربردی شدن آموزش در دادگستری ها سبب می شود که از اطاله ی دادرسی جلوگیری و آراء متقن تری صادر شوند .
وی گفت :ما بر روی مسائل آموزشی کار می کنیم که مشکلی نداشته باشم و در همین رابطه نشست های قضایی به صورت نظام مند برگزار  وسوال وجواب ها در مورد ابهامات حقوقی وکار بردی به درستی انجام و رفع نقص می شوند وماهانه به صورت کتابچه در می آید .
دکتر نگین تاجی افزود: در این زمینه کار گروهی تشکیل شده و در مورد بهتر شدن روند رسیدگی وصدور آراء با کیفیت نقش مهمی خواهند داشت و کار گروه هایی مشخص شده که در مورد پرونده های کیفری وحقوقی اعلام نظر می کنند .
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار این نکته که تأکید ریاست معزز قوه قضائیه برکار جهادی است گفت: در سه ماهه ی اخیر پرونده های مسن دستگاه قضایی استان، 40درصد کاهش داشته است.
دکتر نگین تاجی افزود: در این راستا در دادگستری استان قضاتی داریم که تا نیمه های شب در دادگاه ها  ودادسراهای  مشغول کار هستند .

وی گفت در تولید پرونده ها دستگاه قضایی هیچ نقشی ندارد، اظهار داشت: بازدید های سرزده ای از تمام حوزه های قضایی در استان داریم و با همه ی موارد آشنا هستیم و سعی می کنیم کارها و ساختارها ی دستگاه قضایی را به درستی پیش ببریم .

دکترحسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد  گفت : آرامش دادن به مجموعه ونظارت درون سازمانی و بحث حقوق عامه و دیگر عوامل دفاع مشروع از حقوق مردم جزء سند تحول دستگاه قضایی و در اولویت کارهایمان است .

وی در پایان اظهار داشت: نقد و مطالبه گری باید قانونی و با واقعیت منطبق باشد.

 نشست هم اندیشی نخبگان بسیجی و انقلابی با رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد/تصاویر

 

 نشست هم اندیشی نخبگان بسیجی و انقلابی با رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد/تصاویر

 



تاریخ انتشار : 16 دی 1398, 11:30



» اخبار مرتبط:

  • رئیس‌کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یاسوج منصوب شد
  • رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از دادگستری شهرستان گچساران بازدیدکرد/تصاویر
  • رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد: فضای مجازی رصد می شود /انتشار فیلم کلیپ های انتخاباتی جرم است
  • بازدید سرزده از دادگستری شهرستان کهگیلویه/تصاویر
  • رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟