مشروح اخبار


» چند خبر از استانداری کهگیلویه و بویراحمد



معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۲۵ میلیارد ریال تسهیلات در انتظار واحدهای تولیدی استان است، گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده وضعیت استان در دریافت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ رضایت بخش است.

به گزارش راک نیوز"سیدحشمت‌الله صمیمی دوست در پنجمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه ‌گذاری استان به اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ استان در سال های ۹۷ و سال جاری اشاره کرد و گفت: سال گذشته در بخش کشاورزی ۳۹ طرح موفق به دریافت یارانه به مبلغ ۲۲.۵ میلیارد ریال شدند.
معاون اقتصادی استاندار با تاکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد جز استان های برتر در جذب یارانه بانکی است، عنوان کرد: در زیرساخت بخش کشاورزی  مبلغ ۱۱.۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص و پرداخت شد.
وی گفت: از ۳۶ طرح معرفی شده به بانک در حوزه صنعت تعداد ۲۱ واحد صنعتی موفق به دریافت ۲۵.۷ میلیارد ریال یارانه شدند.
صمیمی افزود: در بخش زیرساخت صنعت و معدن در سال ۹۷ حدود ۳ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ، تخصیص و جذب شد.
وی بیان کرد: در بخش شهرک های صنعتی ۸ طرح و واحد صنعتی موفق به دریافت یارانه به مبلغ ۵.۶ میلیارد ریال شده و حدود ۴.۴ میلیارد ریال نیز اعتبار برای زیرساخت ها جذب شد.
صمیمی دوست خاطرنشان کرد: شرکت شهرک های صنعتی این میزان اعتبار را به طور کامل جذب کرد.
وی با اشاره به گزارش اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ استان در سال ۹۸، اظهار داشت: با توجه به نفت خیز بودن شهرستان گچساران و از محل اعتبارات ۲ درصد نفت مقرر شد بانک توسعه تعاون نسبت به انعقاد قرارداد با دستگاه های اجرایی سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی نسبت به تامین یارانه سود و تسهیلات از محل کمک های فنی و اعتباری آن شهرستان اقدام کند.
صمیمی افزود: در فاز نخست میزان تسهیلات در نظر گرفته شده ۲۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی خاطرنشان کرد: با انعقاد تفاهم نامه تعداد ۴۲ طرح در بخش های کشاورزی و صنعت موفق به دریافت یارانه مورد نظر خواهند شد.
صمیمی تاکید کرد: با به بهره برداری رسیدن و تکمیل این طرح ها زمینه اشتغال بیش از ۲۵۰ نفر فراهم می شود.
وی به  تدوین سند توسعه صادرات غیرنفتی استان اشاره کرد و افزود: مقرر شد ظرف ۱۵ روز سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی یاسوج نسبت به رفع ایرادات شرح خدمات سند اقدام کنند.
معاون اقتصادی استانداری با اشاره به یک موضوع طرح گردشگری در منطقه سروک، گفت: مقرر شد بانک کشاورزی نسبت به آزادسازی مبلغ ۳ میلیارد ریال از تسهیلات باقی مانده جهت تکمیل بخشی از طرح اقدام نماید.
صمیمی از برگزاری نمایشگاه تخصصی گل و گیاه، گیاهان دارویی و صنایع وابسته براساس تقویم نمایشگاهی در نیمه دوم بهمن ماه امسال در شهرستان کهگیلویه خبر داد.

******************************************
عزیز فیلی در نشست کارگروه زلزله با اشاره به مصوبات گذشته در خصوص تعیین سامانه پهنه بندی خطرپذیری زلزله شهر یاسوج و تعیین حریم گسل های این شهر، اظهار داشت: راه و شهرسازی با همکاری دانشگاه یاسوج به عنوان مشاور عملیات مطالعات تکمیلی در این خصوص را انجام دهد. 
 وی عنوان کرد: در این نشست مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی با اعتبار یک میلیارد تومان نسبت به تهیه و نصب ۸ دستگاه شتاب نگار در نقاط مختلف شهر یاسوج اقدام کند. 
 به گفته فیلی، مبلغ ۳ میلیارد ریال اعتبار جهت نصب دستگاه های لرزه نگار تامین اعتبار و به مدیریت بحران استانداری ابلاغ می شود. 
  فیلی اظهار داشت: مقرر شد اعتبار مورد نیاز در خصوص ایجاد سامانه زلزله شهر یاسوج باتوجه به مطالعات قبلی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تامین شود.  
  وی تصریح کرد: به منظور پیش بینی مکان های اضطراری در زمان وقوع زلزله در شهرهای پرجمعیت استان از جمله یاسوج، دوگنبدان، دهدشت، سی سخت و باشت مقرر شد سایت های مناسب امکان سنجی و شناسایی شده و مطالعات لازم در این خصوص از سوی راه و شهرسازی انجام شود. 
  فیلی افزود: نقشه های اجرایی جهت آماده نمودن این مکان های اسکان و تامین اعتبار به شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ارائه می شود. 
 معاون استاندار خواستار تشکیل کارگروه ویژه در این زمینه شد و گفت: اعضای این کارگروه موظف به پیگیری جانمایی و تامین زیرساخت های این مکان از جمله آب، برق، گاز، سکوبندی و محوطه سازی آن هستند. 
 عزیز فیلی همچنین در خصوص مدارس غیرانتفاعی هم اظهار داشت: آموزش و پرورش استان با همکاری نوسازی مدارس تا پایان خردادماه مهلت دارند نسبت به رفع مشکلات ایمنی مدارس غیرانتفاعی استان اقدام کنند.

******************************************
سیدحشمت الله صمیمی دوست در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: طرح‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار در کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات دریافت می ‌کنند.معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد افزود: واحد های تولیدی استان که به دلیل مشکلات اقتصادی فرآیند تولید آنها متوقف، راکد و یا نیمه فعال مانده است وارد چرخه تولید می شوند.
صمیمی دوست ابراز داشت: دولت با عزمی راسخ برای احیا و بازگشت به چرخه تولید اینگونه واحدها برنامه ریزی کرده است.
 وی بیان کرد: با احیا و برگشت واحد های تولیدی راکد و نیمه فعال در وضعیت کنونی علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید در مواردی چون کاهش هزینه های تولید، بخشودگی های مالیاتی و بیمه ای مشکلات برطرف خواهد شد. 
معاون امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: ۳۶ طرح سازمان صنعت معدن و تجارت، ۸ طرح سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از جمله طرح‌هایی است که باید طی یک ماه آینده تعیین تکلیف شوند.
صمیمی دوست به اهمیت سند توسعه صادرات غیرنفتی استان اشاره کرد و افزود: این طرح برای رونق تولید و اشتغال پایدار در استان که از ظرفیت بالایی برخوردار می باشد بسیار ضروری است.
 وی ابراز داشت: مشکلات تدوین این سند توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اتاق بازرگانی استان برطرف و تعیین تکلیف شود. 
در این نشست موضوع نمایشگاه های تخصصی گل و گیاه استان، مجتمع توریستی گردشگری سروک یاسوج و طرح های اقتصادی مشکل دار استان مورد بررسی قرار گرفت.
******************************************
حسین کلانتری در جلسه ستاد بزرگداشت مراسم ایام الله دهه فجر گفت: تولید محتوا، ساختار اجرا و مردمی بودن، شاخص برنامه های تدوین شده در کارگروه های ۲۲ گانه این ستاد باشد.استاندار با بیان اینکه، پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) تحولات عظیمی در جهان ایجاد کرد افزود: ایمانی که امام رحل به خدا، راه و هدف و به جایگاه الهی داشت و نیز استقامت و پایداری در راه خدا و اسلام ناب محمدی در اندیشه‌ و افکار امام خمینی (ره) بود سبب این تحول و موفقیت بزرگ شد.
حسین کلانتری تصریح کرد: اگر امروز دنیا در شگفت است که بعد از جنگ جهانی دوم جمهوری اسلامی در مقابل استکبار ایستاده و پایگاه های حساس نظامی آنها را هدف قرار می دهد و حادثه بزرگ و خیره کننده می آفریند و پاسخ قاطع و دندان ‌شکن به بیگانگان و دشمنان می دهد ثمره انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه، مسیر انقلاب را نه تنها مسلمانان، شیعیان و جبهه مقاومت بلکه همه آزادی خواهان جهان به آن چشم دوخته اند تصریح کرد: زنده و پویا بودن انقلاب اسلامی، الگو و اسوه ای که پشت سرآن حرکت می کنیم نتیجه وحدت و یکپارچگی ملت عزیز و سربلند ایران است.
استاندار با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب الهی است که بر خط و مسیر اهل بیت(ع) است ابراز داشت: سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی که در دنیا بی نظیر و تراز آن آسمانی بود، انقلابی و خدایی حرکت می کرد.
کلانتری به اهمیت برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی با ویژگی های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، آغاز گام دوم انقلاب و همزمان شدن با یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و چهلمین روز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: تولید محتوا، ساختار اجرا و مردمی بودن، شاخص برنامه های تدوین شده در کارگروه های ستاد بزرگداشت مراسم ایام الله دهه فجر باشد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی باید با روحیه جهادی و انقلابی تمام ظرفیت های خود را با هم افزایی و هم فکری به کار گیرند و فضای اثربخش و امید و نشاط آفرین را در دهه فجر بوجود آورند.
کلانتری گفت: زمینه سازی مطلوبی برای تشریح، تبلیغ و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در دهه فجر فراهم گردد.
******************************************
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملکرد شهرداری ها، دستگاه های اجرایی و بانک های استان در خصوص بهبود فضای تردد و خدمات رسانی به معلولان به صورت دقیق ارزیابی می شود.

عزیز فیلی در نشست کمیته مناسب سازی فضاهای عمومی برای معلولان و سالمندان بر لزوم اجرایی شدن مصوبات نشست های قبلی این کارگروه از سوی دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و بانک ها تاکید کرد و گفت: تسهیل تردد معلولان در اتوبوس، پیاده ها رو و ادارات جز اولویت کاری مدیران و شهرداری های استان باشد.

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:  مناسب سازی فضای شهری ایجاد فرصت برابر برای همه شهروندان است.

 

وی با تاکید بر ایجاد فضای ورزشی برای معلولان، بیان کرد: سالن های ورزشی باید برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی شوند و همه دستگاه ها و نهادها نیز لازم است در این زمینه همکاری کنند.

 

 

فیلی به مناسب سازی معابر و ورودی ادارات استان برای استفاده و تردد آسان جانبازان و معلولان تاکید کرد و افزود: کوتاهی در این راستا از هیچ ارگان و اداره ای قابل قبول نیست.

 

وی خواستار مناسب سازی پیاده روها، سطوح شیب دار ورودی ادارات، اماکن عمومی، فضاهای تفریحی و فضاهای ورزشی شد.

 

فیلی ابراز کرد: هر یک از بانک ها موظف است حداقل یک شعبه در هر یک از شهرهای استان را برای استفاده و رفاه حال معلولان مناسب سازی کند.

 

وی بیان کرد: مقرر شد دوره ها و کلاس های آموزشی جهت ارتقای آموزش مدیران و اعضای کارگروه در خصوص مناسب سازی محیط برای معلولان برگزار شود.

 

فیلی گفت: در راستای اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و با همکاری بهزیستی، صدا و سیمای مرکز استان موظف شد در طول هفته حداقل یک ساعت برنامه مناسب برای آشنایی شهروندان و فرهنگ سازی در این خصوص از شبکه استانی دنا نمایش دهد.

 

فیلی همچنین بر تعبیه بالابر و آسانسور مناسب در دستگاه های اجرایی برای استفاده معلولان تاکید کرد و گفت: شهرداری ها برای صدور پایان کار به مناسب سازی لازم ویژه معلولان به ویژه نابینایان در ساختمان سازی ها توجه کنند.


******************************************
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می ورد که بانک های استان به ویژه بانک های خصوصی با تخصیص و پرداخت تسهیلات به استان مشارکت بیشتری در توسعه و عمران کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند.

حسین کلانتری در نشست شورای هماهنگی بانک های استان شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، شهادت شهید سپهبد سلیمانی و همرزمانش، درگذشت جمعی از هموطنان در سانحه هوایی تهران، درگذشت جمعی از هموطنان در کرمان و واژگونی اتوبوس در شمال را به همه ملت ایران تسلیت گفت و افزود: گفته می شود در پرداخت وام ها رانت خواری انجام شده بانک ها و افراد متخلف شناسایی شده و اسامی آنها به استانداری اعلام تا جهت رسیدگی به سازمان بازرسی ارائه شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه هیچ کسی منکر زحمات و خدمات بانک های عامل نیست، عنوان کرد: اگر کسی چنین نگرشی دارد بی انصافی کرده است.

وی تصریح کرد: اشتغال های ایجاد شده، واحدهای تولیدی که به چرخه تولید برگشته و سرپا هستند و ازدواج های انجام شده همه نشان دهنده تلاش شبانه روزی سیستم بانکی است.

کلانتری هدف از برگزاری این نشست را آسیب شناسی مشکلات بانک ها عنوان کرد و گفت: ما به دنبال مقصر و متهم نمی گردیم بلکه هدف اصلی تعامل و همکاری جهت رفع مشکلات است.

نماینده ارشد اجرایی استان انتقادی از مدیران بانکی داشت و افزود: تاکنون به جز چندین مورد که شخصا خواستار دیدار با مسئولان بانکی استان شدم هیچ مدیر بانکی برای رفع مشکلات و پیگیری آنها به ما مراجعه نکرده است.

 وی بیان کرد: در خصوص رفع مشکلات سیستم بانکی استان دیداری با همتی رئیس کل بانک مرکزی خواهم داشت.

کلانتری در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: قرار نیست مردم در بانک های خصوصی سپرده گذاری کنند اما بانک ها این مبالغ را در جای دیگری سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه آماری مبنی بر هزینه کرد منابع بانک خصوصی درجاهای دیگر ارائه شده است، ابراز کرد: ظرفیت و منابع باید به سمت اشتغال و تولید هدایت شود واز هدر رفت آن جلوگیری شود.

کلانتری خواستار برگزاری نشست های ماهانه با حضور مسئولان بانکی شد و افزود: نباید تنها نیمه پر یا خالی لیوان را ببینیم و باید در عین بیان نقاط ضعف، توانمندی ها و عملکرد مثبت نیز به مردم گزارش شود
******************************************



تاریخ انتشار : 23 دی 1398, 12:20



» اخبار مرتبط:

  • اجرای طرح پایلوت مناسب‌سازی برای تردد معلولان در ۱۷ خیابان کهگیلویه و بویراحمد / عملکرد شهرداری‌های استان ارزیابی می‌شود
  • استاندار: تسهیل در ارائه تسهیلات توسط بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد ضروری است
  • رفع مشکلات سرمایه گذاران حقیقی دردستور کار قرار گیرد
  • پایان تیرماه مهلت جذب تسهیلات ایجاد اشتغال روستایی در استان/ نظارت بر تسهیلات اشتغال زایی برای جلوگیری از انحراف
  • همه مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید اجرا شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟