مشروح اخبار


» موحد به صلابت خائیز و نیر، به سخاوت چشمه بلقیس، زلالی مارون و ابهت بلادشاپور



مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

یادداشت سیاسی:دکتر رضا مرادی

سرزمینم مردان بزرگی در آغوش پرورانده است ، در تقویم پر افتخار موطنم ، انسان‌های بزرگی آمده‌اند تا حیاتی دوباره در رگ‌های کهگیلویه ی بزرگ جاری گردد، مردانی که نیک آمده‌اند و به نیکی ماندگار خواهند شد . از قدیم تا عصر نو زاگرس نشینان دیاری که در آن زیسته ام به ایلمردان و بزرگمردانش بالیده و خواهد بالید اما آنچه مبرهن است آنکه در سال‌های منتهی به عصر تکنولوژی ، مردی پا به عرصه ی بالندگی این دیار گذارده که طلوع دوباره ی زندگی را برای مردمان محرومش به ارمغان آورده است . 
نامی مردی که با تحصیل علم و کسب آنچه شایسته ی سناتوری بزرگ و قدرتمند است پا به عرصه سیاست ایران زمین گذارده تا ادعا و استدلال‌های حقوقی و منطقی پایه‌گذاران قوانین مملکتم را به چالش کشانده و چون سال‌های بالندگی اش در دیار ایل نشینان ، همراه و همیار مردمی باشد که از جای جای این خاک ، بدو پناه آورده و می‌آورند . مردی که سال های متمادی از زندگی وجوانی اش را صرف ارتقاء سطح زندگی مردمانی کرده است که امروز در جایگاه‌های مختلف سیاسی ، علمی ، اداری و اجتماعی ایده های بزرگی برای به رخ کشیدن دارند و خواهند داشت.
آنچه مردان سیاست پس از اخذ آرای مردمی به فراموشی می سپردند او با اقتداری برگرفته از خصایص ذاتی لرزبانان ایران زمین به منصه ظهور می آورد و برای احقاق حق هم تبارانش خستگی نمی پذیرفت . 
جنگ بر سر آنچه سالها از خاکش دریغ شده بود و تلاش برای آبادانی دیاری که گاها در نقشه سیاسی مملکتم دیده نمی‌شد ؛ امروز به یمن بودن انسانی بزرگ در سالهای متمادی در عرصه سیاسی این مرز و بوم، زاگرس نشینان منطقه ی کهگیلویه بزرگ چون الماسی درخشان در سایه سار کوه دنا تا کوه گیل می‌درخشند .
اما گاهی جبر ناسپاسی و گاه استیصال ، برخی را بر آن داشت تا با لطایف الحیل حضور این گوهر درخشان را خدشه‌دار نموده و در مقطعی کوتاه ایل نشینان دیارم را از حضور سیاسی ایشان محروم نمایند .
 همانان که در محفل های رفاقتشان افکار مترقی توأم با تدین وجودی اش را نادیده گرفتند، امروز اذعان دارند که پویایی این خاک تنها در سایه عنایت و‌حضور ایشان تعالی خواهد یافت و عدم حضور وی در صحنه سیاسی این مرز و بوم ، نه تنها زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی منطقه را در سرازیری سقوط قرار داده که بسی مردم اقصی نقاط ایران زمین نیز از حسن فکر و تلاش و مجاهدت این مرد بزرگ به دور مانده‌اند . 
آنچه مرا وامی دارد تا از سال‌های بالندگی سرزمینم بنویسم آن است که با نگاهی عمیق به تاریخ توسعه شهرهای زیرمجموعه منطقه کهگیلویه بزرگ نشان از رد پای مردی خواهیم یافت که نادیده گرفتن قدم هایش بسی شایسته مردمان این سرزمین نبوده و نخواهد بود. 
 موحد مردی از دیار دنا مردان ایران زمین ، یادگاری است که تا ابد در خاطرات آبادانی سرزمینم جاودان خواهد شد.



تاریخ انتشار : 24 دی 1398, 21:46



» اخبار مرتبط:

  • نخبه گرایی در انتخابات کهگیلویه و گچساران / افول چهره های تراز ملی در انتخابات بویراحمد
  • »»تمامیت کلمه ««به پاس یک عمر اندیشه و فضایل اخلاقی حاج علی پرنگ به قلم حسین پرندوار
  • این بهار، فصل زیبایی ست برای فراموشی رقابت‌ها و آغاز رفاقت‌ها
  • استاندار: آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی از علمای برجسته ای که افتخار جهان اسلام است
  • احمدی‌نژاد مثل بختک روی سیاست ایران افتاده /مردی که می‌ترسد از یاد برود!
  • » اشتراک گزاری خبر

    • چرام

    • 25 دی 1398 15:21
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    جناب مرادی بینی و بین الله آقای موحد برای شهر چرام و توابع آن چه کار مهمی کردند آن در 16 سال؟؟؟شما بچه چرام هستید و خوب به همه چیز واقفید. چرا الکی دست به سینه خلق خدا میشوی و اینهمه تعریف و تمجید از یک آدم؟آیا این کار شما مصداق بت پرستی نیست؟مردم چرام این بار با آگاهی رای خواهند داد اون هم به جناب عدل هاشمی پور هرچند هیچ یک از نمایندگان برای چرام دلسوز نبودند....
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟