مشروح اخبار


» طرح بیمه زنان خانه دار در کارگروه بانوان و خانواده شهرستان کهگیلویه تشریح شد



در کارگروه بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان کهگیلویه ‌، چگونگی بهره مندی زنان خانه دار از پوشش بیمه ای تامین اجتماعی تشریح شد.


به گزارش راک نیوز؛مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تشریح شرایط و چگونگی بهره مندی از بیمه زنان خانه دار گفت : زنان نیز  حق دارند از حقوق شهروندی برابر با مردان برخوردار باشند و با توجه به صراحت قانون اساسی مبنی بر برخورداری همه افراد جامعه از حمایت های تامین اجتماعی و احیای حقوق مادی و معنوی زنان، سازمان تامین اجتماعی این زمینه را برای آن بخش از بانوان که به دلیل ماهیت کار خود تحت یوشش هیچ یک از بیمه های اجتماعی نیستند، فراهم کرده است.

عباس نورمحمدی افزود:بر این اساس، دانشجویان، دختران مجرد و زنان خانه دار با حداقل 18 سال و حداکثر 50 سال سن می توانند به شعب تامین اجتماعی مراجعه و با انتخاب یکی از نرخ های حق بیمه 12، 14 و 18 درصد  و انعقاد قرارداد، از خدمات و حمایت های تامین اجتماعی برخوردار شوند.

  وی افزود: نمایندگان امور بانوان در دستگاه های اجرایی، شرکت ها و موسسات دولتی و غیردولتی به دلیل آگاهی از مسایل اجتماعی زنان جامعه می توانند به عنوان پل ارتباطی میان سازمان تامین اجتماعی و بانوان عمل کنند و موضوع بیمه زنان خانه دار به عنوان یکی از حقوق اجتماعی بانوان می تواند سراغازی مناسب برای این همکاری باشد که انتظار داریم در این زمیینه اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

 مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های زنان نسبت به آینده، امنیت اقتصادی و معیشتی آنهاست که با برخورداری از پوشش بیمه ای، بخشی ازاین نگرانی از بین می رود .

نادیا صداقت افزود: برخورداری از حقوق بیمه ای می تواند زمینه ساز برقراری عدالت اجتماعی باشد و علاوه بر آن، نشاط و خودباوری بیشتری را برای بانوان به ارمغان آورد.

  علیرضا اتابک، فرماندار شهرستان کهگیلویه، نیز در این نشست اظهار داشت: اگر بانوان بتوانند بخشی از درآمد خانواده را به بیمه اختصاص دهند، در واقع تکیه گاه مطمین تری را از لحاظ اقتصادی برای خود ایجاد می کنند و البته موفقیت این طرح، بستگی به میزان آگاه سازی و اطلاع رسانی برای جلب مشارکت آنان دارد و بانوان شاغل که از مزایای بیمه و استقلال مالی به خوبی آگاهی دارند، می توانند به تحقق این هدف کمک کنند.


 



تاریخ انتشار : 25 دی 1398, 09:31



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد،بیمه زنان خانه دار باعث تامین امنیت معیشتی بانوان می شود
  • کارت ملی هوشمند جایگزین دفترچه‌های تامین اجتماعی
  • اجرای طرح بیمه اختیاری تا رسیدن به شرایط بازنشستگی
  • پرداخت نکردن بیمه کارگر از سوی کارفرما جریمه دارد
  • ماهانه 250 میلیارد ریال برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هزینه می‌شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟