مشروح اخبار


» روایت پرستار کهگیلویه وبویراحمدی در خط مقدم مقابله با کرونا درتهران



تاکید اخیر سازمان بهداشت جهانی WHO بر ادامه مراقبت ها به همراه حفظ آرامش و غلبه بر ترس به عنوان ضرورتی انکارناپذیر برای کنترل و مهار ویروس کرونا ، نشان از این حقیقت دارد که همچنان رعایت نکات بهداشتی توسط تمامی افراد جامعه و پرهیز از ترس و دلهره بهترین، آسان ترین و موثرترین روش مقابله و مهار کروناست.


به گزارش راک نیوز از مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد؛ ماجرای کرونا نشان داد که اکثریت جامعه پزشکی و پرستاران و کادر بهداشتی درمانی کشورمان که بسیاری از آنها ناشناخته و بی ادعا و در عین گمنامی و به دور از هیاهوهای کسب شهرت و ثروت، در عین انسانیت و وجدان مداری همه همت و توان خود را صرف مراقبت و درمان بیماران خصوصا مبتلایان به کرونا می کنند.

این نگاهبانان و پیام آوران سلامت جامعه با لباس های سفید و قلب های مهربان و پرمهرشان این روزها بار دیگر با مواجهه چهره به چهره و تماس نزدیک با بیماران به رغم مراقبت های لازم ضمن پذیرفتن ریسک و احتمال انتقال بیماری و در معرض خطر قرار دادن خود و به نوعی خانواده هایشان، وجدان مدارانه و وفادار به میثاق پزشکی و پرستاری، مراقبت و درمان بیماران را مهم ترین اولویت زندگی کاری خود قرار داده اند و ایثارگرانه در خط مقدم جبهه نبرد با کرونا مشغول خدمت به مردم هستند.

لیلا راهدان از پرستاران کهگیلویه وبویراحمد است که در یکی از بیمارستان های تهران در این روزهای سخت به طور مستمر در محل کار و بیمارستان هستند و فرصتی برای دیدار با خانواده  خود نیافته است.

او می گوید : طبیعتا دلم برای خانواده ام تنگ شده اما وجدانم قبول نمی کند که در این شرایط خاص همکارانم را تنها بگذرام و از خدمت به هموطنانم شانه خالی کنم.

این پرستار هم استانی اضافه کرد: اینجا پرستارانی هستند که روزها درحال کمک به بیماران هستند و دلشان برای فرزندانشان تنگ شده اما هم چنان ماندن در بیمارستان و خدمت به هموطنان مبتلا را بر بودن در کنار همر و فرزند ترجیح می دهند.
خانم راهدان می گوید : وقتی برای تبریک روز مرد و میلاد امیر المومنین (ع) به پدرم زنگ زدم ،پدرم گفت بمان وخداپشت و پناهت باشم به پدرم گفت بگو خدا پشت وپناه همه پزشکان و پرستارانی که در  خط مقدم در حال خدمت هستند.

وی با بیان اینکه کم کردن مراجعات غیر ضروربه بیمارستان ها می تواند بیشترین کمک به کادر درمانی و مبتلایان تحت درمان باشد از مردم می خواهد تا با ماندن در خانه از احتمال انتقال و گسترش این ویروس ممانعت بعمل آورند.


روایت پرستار کهگیلویه وبویراحمدی در خط مقدم مقابله با کرونا درتهران

 

بلقیس عزیزی اصل مادر این پرستار به راک نیوز می گوید: در این شرایط طبیعتا هر مادری نگران سلامتی فرزندش هست اما به دخترم گفتم بمان و همه بیماران فرزندان این کشور هستند و برای من با فرزندان خودم فرقی ندارند و تاکید کردم شیرم را حلالت میکنم که با همه وجودت به بیماران کمک بکنی تا خداوند بزرگ شر این بیماری را از سرملت کوتاه کند.

آری این بار «کرونا» نشان دهنده «باطن پاک و سالم» اکثریت جامعه پزشکی، پرستاری و کادر بهداشتی درمانی کشورمان، شد.



تاریخ انتشار : 18 اسفند 1398, 17:43



» اخبار مرتبط:

  • آگاهی ازآخرین وضعیت 9 مبتلا به کرونا ویروس در استان
  • آگاهی ازآخرین وضعیت 6 مبتلا به کرونا ویروس در استان
  • واکنش جامعه پرستاری به رفتار وزیر بهداشت
  • افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان +اسامی شهرها
  • کرونا به بهبهان رسید / آخرین وضعیت بیمار مبتلا به کرونا
  • » اشتراک گزاری خبر

    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    درود بر خانم پرستار
    خسته نباشید
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟