مشروح اخبار


» استاندار کهگیلویه و بویراحمد: آزمایشگاه کرونا و سی تی اسکن بیمارستان جلیل سریعا راه اندازی شود



استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یازدهمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان گفت: از ۱۳ بهمن ماه جلسات شورای سلامت، کارگروه زیستی، ستاد مدیریت بحران استان را برگزار و با جدیت تمام مسائل کرونا را بررسی و برنامه ریزی لازم و پیشگیرانه را آغاز کردیم.

به گزارش راک نیوز "استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یازدهمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان گفت: از ۱۳ بهمن ماه جلسات شورای سلامت، کارگروه زیستی، ستاد مدیریت بحران استان را برگزار و با جدیت تمام مسائل کرونا را بررسی و برنامه ریزی لازم و پیشگیرانه را آغاز کردیم.

حسین کلانتری با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد جز استان های پاک در مقابله با این ویروس است، تصریح کرد: تاکنون حتی یک نفر تلفات هم نداشتیم و تنها ۲۶ مورد به این بیماری مبتلا شده اند که نتیجه پای کار بودن و به موقع شروع شدن برنامه ها و اقدمات میدانی و فرهنگ سازی  لازم در خصوص این بیماری در سطح استان بوده و مهم ترین قسمت کارمشارکت و آگاهی بخشی مردم فهیم و شریف استان است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: حسایت لازم، اطلاعات و آگاهی هایی که مردم عزیز این استان نسبت به این بیماری داشتند، توجه و رعایت توصیه هایی که در این خصوص مورد تاکید قرار گرفت و تلاش های بی وقفه ای مجموعه دست اندرکاران دستگاه های کنترلی و نظارتی از جمله دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، نیروی انتظامی و هلال احمر داشتند، تاثیرگذار بود.

کلانتری با بیان اینکه راه کنترل این ویروس ماندن در منزل است، بیان کرد: بیماری از این جهت که قدرت انتشار فوق العاده و  بالایی دارد باید با دقت، حساسیت و سرعت تمام توصیه ها و اقدامات لازم در این خصوص را انجام داد.

استاندارتاکید کرد: آزمایشگاه کرونا و سی تی اسکن بیمارستان جلیل سریعا راه اندازی شود.

کلانتری به موضوع غربالگری در هفت محور اصلی ورودهای استان اشاره کرد و تاکید کرد: کمیت و کیفیت غربالگری در این نقاط برای معطل نشدن مسافرین و دقت لازم در کنترل بیماری مورد توجه قرار گیرد.

وی به خط تولید ژل و الکل در استان اشاره کرد، گفت: تولید ماسک در استان نیز وارد مرحله تازه ای شده است و در این خصوص تولید به سرعت رو به افزایش است.

استانداراز افزایش  تخت های ICU در استان خبر داد و افزود: کسانی که علاقمند به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمرو دیگر دستگاه ها برای قطع حلقه بیماری کرونا هستند باید آموزش های لازم را ببینند.

استاندار تاکید کرد: برای شکست و کنترل زنجیره کرونا در استان باید به تصمیمات ستاد کشوری مدیریت بیماری کرونا و همچنین متناظر آن در استان توجه جدی شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه برای قطع کردن حلقه بیماری کرونا و حفظ موقعیت کنونی در استان باید از همه ظرفیت های صدا و سیما، رسانه های جمعی، هنرمندان، ائمه جمعه و جماعات، بزرگان و تاکیدات و توصیه های بهداشتی نیز به شکل مطلوب تری استفاده شود.

کلانتری از همکاری خوب و آگاهانه عموم مردم، اصناف و بازاریان استان قدردانی نمود.

 کلانتری ضمن تشکر و قدردانی از همه تلاش ها و زحمات پزشکان، پرستاران و مجموعه پرسنل و دست اندرکاران بیمارستان ها از جمله بیمارستان جلیل یاسوج، افزود: عموم مردم عزیز استان به خوبی با درک شرایط همکاری صمیمانه ای با مجموعه دست اندرکاران خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا دارند.

استاندار خاطرنشان کرد: از همه کسانی که دغدغه دارند و مسئولانه و با دلسوزی و با نیت خیر پیشنهاد سازنده می دهند و  پیامک می فرستند و به طور مستقیم زنگ می زنند اعم از هنرمندان، دندانپزشکان، سازمان های مردم نهاد و خانم ها و آقایان فعال در عرصه اجتماعی تقدیر می کنم  و توصیه های آنها را با دقت مورد توجه قرار می دهیم. 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد از توصیه ها و تاکیدات موثر نماینده ولی فقیه در استان و همچنین از نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز تشکر کرد.

استاندار تصریح کرد: حفظ سلامت مردم مهمترین  و اصلی ترین وظیفه ماست و هیچ چیزی نمی تواند سلامتی مردم را تحت تاثیر قرار دهد.



تاریخ انتشار : 25 اسفند 1398, 13:03



» اخبار مرتبط:

  • غربالگری ۲۴ ساعته کرونا در شش محور ورودی استان/هیچگونه پذیرش گردشگری در ایام نوروز ندارد/ تمام مواد تولیدی و کشفیات مقابله با کرونا در اختیار علوم پزشکی قرار گیرد
  • ۳نفر مشکوک به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد + توضیحات رئیس دانشگاه علوم پزشکی
  • سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با همه توان از شیوع ویروس کرونا جلوگیری می‌کند
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبرداد: کنترل تمامی مبادی ورودی استان
  • آگاهی ازآخرین وضعیت 9 مبتلا به کرونا ویروس در استان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟